بازدید 2355

مرگ خرس قهوه‌ای در تصادف جاده شاهرود

کد خبر: ۱۲۰۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 28 November 2023

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تلف شدن یک قلاده خرس براثر تصادف در محور شاهرود - آزادشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی فرخی امروز (سه‌شنبه، هفتم آذر ماه) اظهار کرد: صبح امروز با تماس تلفنی یکی از راننده‌های عبوری از جاده آزادشهر به شاهرود، از تلف شدن یک خرس قهوه‌ای در محدوده راهدار خانه گورخان خبردار شدیم. همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان و واحد تابعه شاهرود همراه دامپزشک به منطقه رفتند.

او ادامه داد: با هدف کم کردن استرس خرس در وهله نخست، مردم از منطقه دور شدند و سپس وضعیت حیوان بررسی شد. خرس مصدوم‌شده نر، با سن بیش از هشت سال بود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این خرس پس از تصادف، به حاشیه جاده پرتاب شده بود، اظهار کرد: با توجه به علائم بالینی و ظاهر، این خرس در جریان تصادف از ناحیه کمر و پاهای دچار آسیب‌دیدگی شده بود. حیوان هیچ حرکتی در آن ناحیه نداشت و به زحمت دست‌هایش را حرکت می‌داد.

او گفت: پس از بررسی اولیه وضعیت حیوان از نظر دامپزشکی، تصمیم به مقیدسازی اصولی حیوان گرفته شد و خرس ناتوان به داخل قفس هدایت و پس از انجام مراحل فیکس، برای مداوا و سیر مراحل درمانی به مرکز منتقل شد.

وی با بیان اینکه قرار بود این خرس به مراکز درمانی معتبر کشوری منتقل شود، افزود: با وجود تلاش‌های عوامل محیط زیست به‌دلیل جراح‌های سنگین واردشده ناشی از تصادف، حیوان در مسیر جاده دامغان به سمنان تلف شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست