بازدید 2915

ترامپ: به اوباماکر پایان می‌دهم

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ وعده داد در صورت راه یابی دوباره به کاخ سفید، به طرح درمانی اوباماکر پایان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 26 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 طی پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال وعده داد در صورت راه یابی دوباره به کاخ سفید، به طرح درمانی اوباماکر پایان می دهد.

اوباماکر یا همان قانون «لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» میراث هشت ساله دوران ریاست جمهوری باراک اوباماست، و حدود 20 میلیون آمریکایی تحت پوشش بیمه بهداشت و سلامت در چارچوب برنامه اوباماکر قرار دارند.

ترامپ در این پست نوشت: هزینه طرح درمانی اوباماکر از کنترل خارج شده است، به علاوه، این طرح برنامه بهداشتی خوبی نیست. من با جدیت به دنبال جایگزینی برای آن هستم.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: ما سناتورهای جمهوری خواهی داریم که به مدت 6 سال علیه این طرح درمانی فعالیت کرده و با آن مخالفت می کردند اما در نهایت هنگام تصمیم گیری برای خاتمه دادن به آن، دست خود را بالا نبردند. این یک امتیاز منفی برای حزب جمهوری خواه است اما ما هرگز نباید در این راه تسلیم شویم.

این در حالی است که ترامپ در سال 2020 و در بحبوحه شیوع کووید 19، از دیوان عالی آمریکا خواسته بود تا طرح درمانی باراک اوباما موسوم به اوباماکر که میلیون ها شهروند را تحت پوشش قرار داده، لغو شود.

ترامپ دو سال پیش از آغاز همه گیری کرونا، پرداخت میلیاردها دلار به بیمه گزاران بهداشت و سلامت در چارچوب برنامه جنجالی اوباماکر را متوقف کرد.

گفتنی است ترامپ در زمان ریاست جمهوری اش از قدرت قانونی خود برای لطمه زدن به قانون اوباماکر استفاده کرد. این اقدام پس از آن انجام شده است که کنگره آمریکا نتوانست قانون اوباماکر را لغو کرده و یک قانون جدید را جایگزین آن نماید.   

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست