حسینیه تابناک

چرا حکم قطع دست دزد اجرا نمی‌شود؟

کد خبر: ۱۲۰۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 26 November 2023
تعداد بازدید : 1020
بازدید 9373
یکی از پرسش‌هایی که همواره مطرح می‌شود این است که چرا با وجود صراحت قرآن درباره قطع ید سارقین، مجازات قطع دست بسیار محدود در ایران اجرا می‌شود و به شکل وسیع دست دزدان قطع نمی‌شود؟ پاسخ این پرسش را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۱
حالا در مورد حجاب، در حالی که هیچ حکم صریحی توی قرآن داده نشده، اینقدر مردم رو اذیت میشند
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
کاملا صریح توی قرآن آمده
لطفا وقتی اطلاع نداری همینجوری چیزی ننویس
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
منظور این بود که حکم صریحی در مورد مجازات بی حجابی نیومد. در حالی که در مورد دزدی اومده. پس چرا باید برخوردی داشت که اکثر مردم و نخبگان مخالفن؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نمیخواستم بنویسم ولی دیدم این پیام رو گفتم پس من هم مینویسم
اولا حجاب کاملا در قرآن بیان شده

در ثانی ، این کلیپ جالبه ، گفته یکی از شرایط قطع دست این است که مال و در حرز باشد یعنی در محل خودش نگهداری شود. مثلا پول رو در خیابان بزاری دیگه سارقش از قطع دست تبرئه میشه
در خصوص حجاب هم ، جای زیبایی زن در حجاب است ، نپوشانی خودت هم مقصر میشی


غیر از اینکه گنهکار هم هستی که باعث تحریک دیگران میشوی؛ باعث مشکلات فراوان برای خانواده ها میشوی از تحریک مردان و خیانت و طلاق ها و فرزندان طلاق و و و تا دزدی و خفت گیری هایی که به خاطر حرص به پول انجام میشه چون رسیدن به خواسته ها(زن و دختر) خرج داره دیگه!!!
بااین دلیلهای پوچی که این بزرگوار فرمودن .هردوزدی که در ایران مادستگیرمیشودبعدازآزادی باتجربه تروحرفه ای ترمیادبیرون.مثل تخم مرغ دزد شتردزدمیشه
عجب توضیح بی منطقی مثلا دزدان بیت المال نباید دستشان قطع شود یا کسانی که به زور وارد منزل مردم می‌شوند مالشان را به سرقت می‌برند
واقعا جای تاسف دارد
دست اهنین دارند
به جای همه چی فقط با حجاب کار دارن
همین حرفها رو میزنین که مردم رو هرروز از دین دورتر میکنین.
چرااجرانمیشود چون ، گرحکم شودکه مست گیرند درشهرهرآنکه هست گیرند اگردستورات الهی برای همه یکسان اجرامیشد دنیایمان بهشت برین میشد البته باتطبیق آن بازمان یعنی مثل قوانین همه کشورهای پیشرفته ومتمدن دنیا که دزد راحداقل پنج سال زندان میکنند ولی اختلاسگر ومفسد راعلاوه براینکه تمام داروندارش را میگیرند تاابد زندانی میکنند وشامل هیچ ارفاقی هم نمیشود پارتی بازی ورفیق بازی هم حالیشون نمیشه ویا حتی مثل کشورهای همسایه ای چون عربستان وامارات وکویت وامثالهم
جوابش واضح هست قانون اگر اجرا بشود نصف جمعيت ايران از بالا تا پایین یه دستى مى شون
میگن یه روز یه نفر میره از ملا طناب قرض بگیره . ملا میگه ارزن روش پهن کردم تا خشک بشه . میگن مگه میشه همچین چیزی ؟ میگه نمیخوام بدم دارم بهانه میارم !!!!
کدام دستور دین اینجا اجرا میشه که این باشه ؟در ایران فقط آیه های را بزرگ می کنند که به نفعشونه اگه دستورات خدا وپیامبر وقرآن اجرا میشد از مسئولین گرفته تا بقیه فقط درستکاران سر کار بودن وعدالت اجرا میشد وضع مملکت این نبود که افغانی ها گروهی بیان سر کار وایرانی بیکار بمونن افغانی ده تا بچه بیاره ایرانی اصلا نتونن ازدواج کنه افغانی جای خواب رایگان آب وگاز رایگان با مظلوم نمایی داشته باشه جوان ما بیکار وافسرده وگریزان از دین واز مملکت
بنطرمیرسدهمه ی شرائط برای قطع دست دزدفراهم نیست والّا اجا میشود،خیلی دزدها ممکنه دزدیشان ثابت بشودامّا شرائط قطع عضوفراهم نباشد،اگراشتباه نکنم۱۸ موردشرط داردتا دست دزدقطع شود،پس نمیدانیم اعتراض نکنیم.
سیستم اجتماعی ایران به نوعی است که هر شهروند خواهی نخواهی به نوعی دزدی می کند و لقمه حرام می خورد. بنابراین قطع دست دزد در ایران اجرایی نمی شود.
دوستان به دقت گوش کنین،نباید سال قحطی نباشد،خداروشکر تو ایران همیشه قحطی شدید است چه قحطی مسئول چه قحطی مالی
این شرایط به راحتی قابل نقض کردن و سفسطه هست که!
ابتدای انقلاب این حرف ها نبود، ظاهرا جامعه دزدان یارکشی را از گروههای قدرت انجام داده اند که کاملا در امان هستند.
اول دست طبری را قطع کنید
دم از اسلام میزنند ولی فقط ظواهرش و مثل رعایت حجاب خانمها رو میبیننید از نماز که دیگه مهمتر نداریم که ستون دین است نمازی که باید در ۵ نوبت مجزا خوانده بشه بصورت mp3 در ۳ نوبت میخونند. نماز روز جمعه که حتی یک سوره بنام جمعه داریم که اهمیت این روز و متذکر شده که دست از کارتون بکشید و نماز ظهر جمعتون و سر وقت بخونید اونوقت ظهر جمعه اکثر مغازه ها باز هستتد و مساجد بسته اند!!قران و براحتی تحریف میکنند و خودشون و مسلمان هم میدونند.
اون دزدی که از روی شکم سیری دزدی میکنه مثل متجاوزان به اموال بیت المال و اختلاسگران قطع دست که سهله باید گردنشون و زد که درس عبرتی بشه برای دیگران نه اون دزد بیچاره ای که برای سیر کردن شکم زن و بجش و از روی ناچاری دزدی میکنه .منطور قران هم مورد اول است.