بازدید 2222

ساخت یک شهرک ۱۰ هزار نفری در اطراف پرند

کد خبر: ۱۲۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 25 November 2023

شهرک اعتمادیه در نزدیکی شهر جدید پرند با ظرفیت ۱۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون مراحل تملک اراضی را سپری می‌کند.

به گزارش ایسنا، خرداد سال گذشته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد که سه شهرک به نام‌های فردوس، خوارزمی و اعتمادیه در اطراف تهران احداث می‌شود. علیرضا جعفری اعلام کرد که این شهرها در دست مطالعه قرار دارد.

با در دستور کار قرار گرفتن این برنامه، ساخت شهرک‌های اعتمادیه و خوارزمی به شرکت عمران شهر جدید اندیشه واگذار شد. در حال حاضر نیز آن‌طور که آرش صیادی ـ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرده شهرک اعتمادیه در نزدیکی پرند و متصل به محدوده شهر جدید پرند مصوب شده است که ظرفیت ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون مراحل تملک آن در حال انجام است. در آینده نزدیک و برای سال جدید در شهر جدید پرند در حوزه مسکن خبرهای خوبی خواهیم داشت.

مطالعات راه دسترسی پرند به ملارد در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند هم‌چنین بیان کرد: در حوزه دسترسی‌های پرند غیر از محور فعلی، یک مسیر دومی را که مجوز اتصال به اتوبان غدیر است، اخذ کرده‌ایم. هم اکنون در مراحل مقدمات انتخاب پیمانکار هستیم و مذاکراتی با ستاد کل نیروهای مسلح برای اتصال مسیر سوم پرند به دلیل آنکه از اراضی ارتش عبور می‌کند آغاز شده است. در برنامه است تا اتصال پرند به ملارد از این مسیر انجام شود که هم اکنون کار در مراحل مقدماتی قرار دارد.

بنا به گفته صیادی، پروژه‌های روبنایی و زیربنایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه شهر پرند در حال اجراست. تا پایان سال در حوزه روبناها از جمله پارک و توسعه فضاهای سبز افتتاح‌هایی خواهیم داشت. دو مرکز درمانی دیگر به این فضاها افزوده خواهد شد. در حوزه سرانه‌های مذهبی نیز تا پایان سال دو مسجد به بهره برداری می‌رسد.

چند شهر جدید قرار است در اطراف تهران ساخته شود؟

در اطراف تهران شهر جدید فردوس، خوارزمی و اعتمادیه در مرحله مطالعات است. جمعیت‌پذیری که در این شهرها در نظر گرفته شده بر اساس استعدادهای تامین زیرساخت‌ها بخصوص موضوعات مرتبط با وزارت نیرو در حوزه آب است. مساله دیگر به معارضات اراضی مربوط می شود که باید تعیین تکلیف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست