نبض خبر

گزارش صداوسیما از واکنش‌مثبت‌مردم به دوره شاه!

کد خبر: ۱۲۰۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 22 November 2023
تعداد بازدید : 2609
بازدید 17086
صداوسیما سراغ مردم رفته و از آنها درباره اوضاع اقتصادی در دوره حکومت پهلوی پرسیده که با واکنش مثبت مردم همراه شده و گفته‌اند اوضاع اقتصادی در آن دوران خیلی بهتر بود و در ادامه گزارش‌هایی پخش کرده که محمدرضا شاه از تورم 200 تا 300 درصد در کالاهای مختلف می‌گوید. این گزارش که ظاهراً تازه نیست اما دوباره در فضای مجازی در حال چرخیدن است را می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
این هم نمونه ای از هوش مصنوعیست !!!!!
اون موقع نفت شد 5دلار و 10 دلار و 15 دلار موندن با اینهمه درآمد چه بکنند.... بفرمایید الان چند لاره اینقدر بدبختیم ؟؟؟؟
الان حرف مردم را باور کنیم یا شما ؟؟؟ آیا حرف مردم دلیل بر اختلاف فاحش امنیت اقتصادی آن دوره با امروز نیست
چقدر آزادى بوده كه اينها رو تو تلويزيون ملى نشون ميدادند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آزادی فقط تلویزیون لندن و واشنگتن
یکم از لاک بی بی سی بیا بیرون داداش
تورم ۲درصد بوده آنزمان
امروز در رستوران ساختمان اداری سازمان صدا وسیما یکی از همکاران عزیز سازمانی ما بدجور از گرانی می نالید ... روزی که از حساس ترین سازمانهای شما یعنی صدا وسیما صدای اعتراض بلند شود ...........
فرهنگ عمومی مردم شریف ایران در همه ادوار؟ همیشه ناراضی!
در سال 57،
دلار 7 تومان، حقوق بک مهندس صفر کیلومتر 4 هزار تومان در ماه، حقوق یک گروهبان کادری صفر کیلومتر 2،500 تومان در ماه ، قیمت یک دستگاه پیکان 22 هزار تومان، قیمت یک کیلو گوشت آبگوشتی 5 تومان، قیمت یک قالب کره 24 ریال، قیمت یک لیتر بنزین 11 ریال ، قیمت بلیط اتوبوس شرکت واحد 2 ریال، قیمت یک کیلو قند کله ای 6 ریال بود.
موضوع اینجاست که چرا باید خودمون رو با رژیم گذشته مقایسه کنیم؟
چرا و تا کی برای اثبات خودمون باید حرف از ضعف های ۴۰یا ۵۰ سال پیش بزنیم.رژیم گذشته بد بود اوکی مسئولین والبته مردم چه کردند و کردیم تا ۵۰سال بعد معیار و آمار بد عمل کردن نباشیم.
چرا برای راضی کردن مردم از وضع موجود آویزان آمار عملکرد بد گذشته می شوند؟چرا گفته نمیشه که کشوری با این وسعت با این سرمایه ها و ثروت چرا از ژاپن و کره و آلمان در بعد پیشرفت صنعتی و اقتصادی و رفاه اجتماعی و علمی جلوتر نیست؟چرا گفته نمیشه اگر این ثروتها در اختیار مدیران چینی و ژاپنی بود الان چه مراتبی از پیشرفت رو به ارمغان می آوردند؟
این چیزیه که مردم با چشم دیدن. از اونطرف آمار بانک جهانی هم میزان تورم زیر 6 درصد رو تایید میکنه اما صداسیما میگه تورم ۴۰۰ درصد بوده!!!! ۱۴ فروردین رفتن از ملت میپرسن شما از اول سال تا الان معامله خونه و ماشین داشتید؟!
لطفا مغلطه نکنید، ایران مشکل داشت،اما تا سال 53 از سال54 به بعد،شکوفائی اقتصاد ایران بود و به سایر کشورهای اروپایی وام هم می‌داد ......
هدف این ویدیو اینه که بدی شاه رو نشون بده ولی صداقتش در آمار رو نشون داد
میانگین نرخ تورم سالانه در دوره ۱۳ ساله ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۵ که امیرعباس هویدا بر سر کار بود ۶.۱ درصد بود.

داده‌های آماری رسمی در ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم تجمیعی در اقتصاد ایران از سال ۱۳۵۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۱۸۰ هزار درصد رسیده است.
فیلم شاه را به صورت تقطیع شده قرار می دهیند . اصل سخنرانی شاه این است که امار افزایش قیمت جهانی کالا ها را می دهد که همان که در فیلم مشاهده می شود بعد می گوید که ما دیگر با این افزایش جهانی کالا ها نفت را به قیمت قبل نمی فروشیم . ایم اماری که در فیلم داده می شود افزایش قیمت در ایران نیست بلکه افزایش جهانی کالا ها است . لطفا در بیان واقعیت ها صادق باشید
خیلی ببخشید آقایان پرفسور در زمان گذشته اگر 30درصد تورم اتفاق می افتاد مردم پس اندازشان کمتر میشد اما الآن وقتی 30 درصد تورم بالاتر میرود مردم باید برای معیشت زندگی وسایل خانه شان را بفروشند برای اینکه تورم در زمان گذشته چندین سال یک بار اتفاق می افتادو همه گیرنیود و برای اجناس محدودتری اثر گذار بود ولی الآن سالی چند بار افزایش تورم و در سالهای متمادی و بر روی همه چیز از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اثر گذار است حالا باز هم از این گزارشات نشان دهید با خدا چه می کنید ؟
سال 44 تا 46 قيمت ملك در تهران 500 درصد افزايش داشت محله ياغچي اباد زمين 120 متري از 300 الي 400 تومان در عرض دو سال شد 1700 تومان
به اين ميگن ابر تورم
شاه تورم قیمتهای جهانی رو می گه
چه قبل از انقلاب چه بعداز انقلاب چه در تمام دوران ها سرمایه دار در رفاه بوده فقیر هم فقیر بوده
اون زمونا برای تنبیه مفسدین شدت عمل نشان میدادند و سر نانوای متخلف را داخل تنور میکردند تا بقیه حساب ببرند ولی العان بازرس تعذیرات یا برخورد نمیکند ویا رشوه میگیرد و ندید میگیرد و باعث رشد قارچ گونه‌ی فساد و گرانی میشود من خودم چندین بار از نلنوایی متخلف شکایت کردم دریغ از یکبار رسیدگی!
فساد پوست کلفت شده و قاطعیت وشدت عمل لازمه که دیده نمیشه