بازدید 6483
رئیس جمهور در شهریار تاکید کرد:

تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است/عزم دولت سیزدهم برای پایان‌ دادن به پروژه‌های نیمه‌تمام

رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران، نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 19 November 2023

 

تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است/عزم دولت سیزدهم برای پایان‌دادن پروژه‌های نیمه‌تمام

تابناک _ سید ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه پس از شرکت در آیین افتتاحیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اجتماع مردم شهریار، با بیان اینکه توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است، اظهار داشت: باید شرایط اقلیمی و جمعیتی که در اینجا ایجاد شده و از طرفی ضمیمه تهران است، در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه باید در شرق و غرب تهران، هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل استان، تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری، انجام دهیم، تصریح کرد: اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ای که شهر اندیشه، شهریار و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند، باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود.

رییسی اضافه کرد: رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده ای توسعه مترو و ریل لازم است.

وی در ادامه بیان کرد: تردد به این مناطق از طریق مترو بسیار راحت تر است که در این رابطه شهرداری تهران فعال شده و توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و آموزشی در این‌ منطقه دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: مردم این‌ منطقه دلداده به انقلاب و نظام و ارزش ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند. از این روی، باید این فرهنگ و هویت حفظ شود و این در قدم اول به دست چهره ای فرهنگی رقم می خورد.

رئیسی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در این منطقه باید توسعه یابد، اضافه کرد: در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی، فرهنگ نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عزم دولت سیزدهم برای پایان‌ دادن به پروژه‌های نیمه‌تمام

وی با اشاره به اینکه در این سفر انتظار بیش از سی سال مردم در بهره برداری از یک مرکز درمانی به پایان رسید، تصریح کرد: به برکت نام زینب کبری (س) بهره برداری از این مرکز ۳۱۳ تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه ها و طرح های نیمه تمام را به پایان برساند.

با اراده ملت‌ها و خون‌مطهر فلسطینی‌ها، نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت

رئیس جمهور گفت: امنیت کشور مرهون خون شهدا و ایثارگران است و در حمایت از مردم فلسطین در محضر امتحان و آزمون هستیم، که این موضوع را به سران کشورها اعلام کرده ام؛ پس باید به فلسطین توجه ویژه داشت.

آیت الله رئیسی افزود: مردم و ملت ها احساس می کنند سازمان ملل و شورای امنیت دیگر کارایی لازم را ندارند و یاس و نفرت از سازوکارهای بین المللی وجود مردم را فراگرفته است و مردم از رژیم صهیونیستی تنفر دارند.

وی یادآور شد: مردم دنیا امروز احساس می کنند که باید به دنبال شکل گیری یک نظم عادلانه جهانی باشند و با اراده ملت ها و خون‌مطهر فلسطینی ها حتما نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت.

خون مطهر پنج هزار کودک فلسطینی زمینه بیرون آمدن، دست انتقام الهی است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مقاومت مردم غزه برای همه عالم درس ایستادگی و مقاومت و اعلام بیزاری از دشمنان بشریت است، گفت: خون مطهر پنج هزار کودک فلسطینی زمینه بیرون آمدن، دست انتقام الهی است که یقه فرعونیان زمان را خواهد گرفت و به حکومت آنها خاتمه خواهد داد.

عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از ۳۴ سال قبل آغاز شده و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت ۷۶ درصدی رسیده بود.

رئیسی پس از سفر اردیبهشت ۱۴۰۱ خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت مدیره بیمارستان و سپس تامین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

بیمارستان امام خمینی دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.

بیمارستان امام خمینی(ره) که ساخت آن در مجموع ۸۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تحهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیسی پس از افتتاح، از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
یک استان هم به افغان ها اختصاص بدین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
دربعضی از مناطق خوزستان و لرستان چند متر لوله را در زمین فرو می کنند و سر دیگر لوله را به اجاق گاز وصل می کنند و از گاز رایگان استفاده می کنند.
چرا؟؟
ناشناس
| France |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی و عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی:

باید در شروع گام دوم انقلاب، جهان را رهبری کنیم. ما به عنوان الگو باید رهبری زنان جهان را به دست بگیریم. از علوم انسانی که در ایران تولید می‌شود، در هیچ جای دنیا گزارش نمی‌شود.
ناشناس
| France |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح بیمارستان خمینی شهریار از کادر درمان در غزه تجلیل کرد و گفت:
امیدوارم خداوند هرچه زودتر فلسطین را آزاد کند و ما شاهد لحظات پایانی عمر اسرائیل باشیم و آن را جشن بگیریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بیان و کوچه ما رو هم به دو استان تقسیم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
رئیسی؟؟؟!!چقدر حرف؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
افعان ها باید جل و پلاس شون رو جم کنن از ایران برن . به همین حیال باش افغانی
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
افغانی گمشو از ایران
مصدق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
پانزده میلیون افغانی رو از ایران پرت کنید بیرون تا کمی مردم نفس بکشن . نمیخواد استان شرقی غربی درست کنید
دراستان تهران به علت گسترش بشدت بیرویه وبیضابطه شهرها اصولا تقسیمات کشوری معنای خودرا ازدست داده که نمونه بارزش خودشهرتهران است که در 4 شهرستان قرارگرفته(گسترش یافته) راه حل :1. تفکیک شهرتهران ازتقسیمات استانی و تشکیل یک شهرویژه باشهرداری ویژه که همزمان اختیارات حاکمیتی(فرمانداریهای 4 گانه فعلی درشهرتهران) را داشته باشد. 2. تفکیک شهرستانهای جنوبی وشرقی استان وتشکیل 2 استان جدید 3. یک کارکلی تر وعمومی که فاقد اختیارات لازم بودن فرماندارواستاندار را که اصولا نام مقامشان با اختیاراتشان هیچ تناسبی ندارد وجالب اینکه استاندارتهران به علت مدیریت بیشترامورتوسط نهادهای مرکزی کم اختیارترین استاندارکشور است را حل کنند واختیارات لازم برای مدیریت محلی به استانداران تفویض شود
رفتارتان با پزشکان و کادر درمان بهتر باشد بیشتر از این که ۸۰ میلیارد تومان خرج کنید ارزش دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
رفتارشان باپزشکان وکادردرمان اگربهترباشد سودش برای بیماران ومردم معمولی است ولی اگراین پول راجای دیگری خرج کنند سودش به ازمابهتران میرسدوضررش بمردمی میرسد‌که کسی دلش بحالشان نسوخته
اخراج افغانها (جزحداکثرچندهزارنفرلازم برای برخی مشاغل)- ممنوعیت مطلق وقاطعانه مشاغل کاذب مثل هرنوع دستفروشی اعم ازوانتی بساط درپیاده رو مترویی و...-جمع آوری قاطعانه مشاغل پشت چراغ قرمز والبته یک تصمیم بزرگ برای ممنوعیت ساخت واحدمسکونی جدید در شهرواستان تهران مگر به شرط تخریب وآزادسازی فضای یک واحدفرسوده - انتقال دانشگاههاوصنایع بیشمار - مقابله شدید با تبدیل باغات و........نیازهای ضروری وبلکه حیاتی شهر واستان تهران هستند.
سند آمایش ملّی و استانهای تهران و البرز که بیش از 30 سال روند مطالعاتی آن طول کشید تاکید داشت که از هر گونه تقسیمات جدید اداری و سیاسی در استان تهران پرهیز شود ، تقسیم استان تهران به جز افزایش بدنه دولت و رشد هزینه های عمومی به تشدید پدیده مهاجرت منجر شده و طولی نخواهد کشید که بیش از 30 درصد جمعیت در پهنه با مساحت کمتر از یک درصد جغرافیایی ایران ، سکونت خواهند داشت و این یعنی زوال سرزمین ، تشدید عدم تعادلهای منطقه ای و تشدید بحرانهای زیست محیطی و اینها همه یعنی فاجعه !!!!
دست اینها باشه هر شهر رو یک استان اعلام میکنن. چه خبره آخه یه فسقل جا رو میخواین تیکه تیکه کنین سه تا استانش بکنین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
همین فسقل جا ۱۴ میلیون جمعیت داره ،جای تحرک و تنفس نداریم ،بهتره به سه استان تبدیل بشه .
تهران یک شهر بی سر و ته شده. باید با بولدوزر مناطق حاشیه ای و فرسوده را صاف و ذرت بکاریم تا هم آلودگی هوا بر طرف بشه وهم خود کفا شویم. و جمعیت اضافه را به سمت مناطق مکران هدایت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
خیلی شهر بیخودیه از اینکه اخر عمری بر حسب اجبار اومدم تهران از خدا گله دارم
باید فکری به حال برادران افاغنه کرد که واقعا با مهاجرت بی رویه باعث مشکلات فراوان برای کشور شده‌اند، اقایان باید بدانند که هر مهاجر مخارج پنهان زیادی بروی دستان دولت و ملت میگذارد، مسایلی همچون ارزاق عمومی و استفاده از سوخت سوبسیدی و در نهایت مشکلات عدیده امنیتی ، در نظر داشته باشید که مهاجرین اکثرا اه در بسلط ندارند و براحتی جذب کا های خلاف میشوند که امنیت را از مردم میگیرد و هزینه های هنگقتی برای نیروی انتظامی دارد ، متاسفانه مسئولین ما اصلا بفکر چاره کار نیستند و هر روز به تعداد مهاجرین از افغانستان و پاکستان بیشتر میشود و روزی خواهد رسید که دیگر برگرداندن این مهاحرین غیر ممکن میشود که البته شتید الان هم همانروز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
مسئولان در مورد هجوم افغانه خودشان را بخواب زدند. حالا برنامه چیه خدا میداند
جناب رئیس جمهور محترم به شهر آبادان که خیلی محله های محروم دارد یه سر بزنید که خیلی مردم اون منطقه از بی امکاناتی عصبی هستن لطفا رسیدگی کنید..
میشن اولین شهرهای مخصوص مسافرکش ها در جهان
تقسیم استان تهران کار درستیه به خصوص در قسمت جنوب و جنوبغرب که تداخلاتی با حریم شهر تهران دارد. شهر تهران باید حدودش در محدوده شهرستان باشد
پیشنهادات
۱_تشکیل استان تهران جنوبی به مرکزیت شهرری شامل شهرستانهای ری و اسلامشهر و بهارستان و رباطکریم و ورامین و پاکدشت و قرچک وپیشوا
۲_الحاق شهریار و ملارد و قدس به استان البرز چون به کرج خیلی نزدیک ترند
۳_تشکیل استان تهران شرقی به مرکزیت دماوند شامل شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و پردیس
در این صورت استان تهران مرکزی شامل شهرستانهای تهران و شمیرانات با تقاط شهری تهران و تجریش و قصران و لواسان خواهد شد
مهاجرت بی رویه خارجی و داخلی را گسترش ندهید.به آمارها نگاه کنید ۴۰ سال پیش تهران بود و کرج مهاجر پذیر.
حالا شهرکهای پردیس و اندیشه و صدها شهرک اطراف تهران.
افاغنه اطراف تهران دردسر ساز میشوند.
تمرکز زدایی کنید.
استان کرمان را به دو استان تبدیل کنید سیستان و بلوچستان را افزایش استان دهید.
امنیت تهران با افزایش استان کمتر میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست