آشنایی با سهامداران عمده حقیقی نیان

در پنجاه و چهارمین پرونده از معرفی سهامداران عمده حقیقی این بار قصد داریم تا به بررسی سهامداران یک نماد تازه عرضه اولیه شده بپردازیم. در این بررسی البته به یک مورد عجیب نیز برخوردیم که در متن به آن اشاره خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 18 November 2023

به گزارش  بورس تابناک  به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این پنجاه و چهارمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی نیان چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد نیان که مربوط به شرکت نیان الکترونیک می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

سهامداران عمده حقیقی نماد عرضه اولیه شده چه کسانی هستند؟ همان گونه که ملاحظه می‌گردد این نماد تازه عرضه اولیه شده دارای سه سهامدار عمده حقیقی در بین سهامداران خود می‌باشد. تصویر زیر نشان می‌دهد که شخص اول حقیقی که ۶۶ درصد از کل سهام را در اختیار دارد محمدعلی چمنیان می‌باشد. همچنین شخص دوم حقیقی که مالک ۸ درصد از سهام نیان می‌باشد فاطمه سیستانی است.
همچنین در این فهرست ملاحظه می گردد که سایر سهامداران عمده حقیقی این نماد، سمیه پرهیزکار، مجتبی عباس زاده و سعید کمالی می باشند که سهام آن ها زیر یک درصد است.
سهامداران عمده حقیقی نماد عرضه اولیه شده چه کسانی هستند؟

نکته عجیب این است که در این فهرست که از صورت‌های مالی نیان الکترونیک استخراج شده است اثری از آن شخص حقیقی که دارای ۱۱ میلیون سهام می‌باشد و در سایت TSETMC نمایش داده شده است نیست!

بررسی سایت‌ TSETMC نشان می‌دهد که این شخص در قبل از ۳۱ شهریورماه دارای ۲.۶۹ درصد از کل سهام نیان معادل ۷.۲ میلیون سهم بوده است که این میزان هم اکنون به ۳.۹۶ درصد و ۱۱ میلیون سهم افزایش یافته است!

 
معرفی سهامداران عمده حقیقی نیان | چرا نام این سهامدار عمده حقیقی در صورت های مالی نیست؟!  
معرفی سهامداران عمده حقیقی نیان | چرا نام این سهامدار عمده حقیقی در صورت های مالی نیست؟!  
 

پرسش این است که چرا نام این فرد در فهرست بالا که از صورت‌های مالی نیان استخراج شده است و مربوط به ۳۱ شهریور ماه می‌باشد نیست؟ او قبل از ۳۱ شهریور بالای یک درصد سهام نیان را در اختیار داشته است و باید اسم او در قسمت ترکیب سهامداران صورت های مالی شش ماهه اول نیان ذکر می شد! این فرد همان گونه که ملاحظه می گردد در حال افزایش سهام خود در نیان بوده است.

البته اشاره به این نکته هم ضروری است که این صورت های مالی نیان هنوز حسابرسی نشده است.

برخی سایت ها (نبض بورس نمی تواند این اطلاعات را تایید کند) اعلام کرده اند که این شخص محمد شکوری راد است و حتی این سایت ها اعلام کرده اند که او در سهم فلات نیز سهامدار عمده است.
 

ادامه دارد...

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست