وبانک برای سومین فروشنده شاراک شد

انتشار آگهی فروش بلوک سهام پتروشیمی شازند (شاراک) یکی از خبر‌های قابل توجه در بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بود، وبانک برای سومین بار فروشنده بلوک پتروشیمی شازند شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 18 November 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، انتشار آگهی فروش بلوک سهام پتروشیمی شازند (شاراک) یکی از خبر‌های قابل توجه در بازار سرمایه در ماه‌های اخیر بود. مالک این بلوک شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) است که خود نیز در بورس حضور دارد و از شرکت‌های تابعه بانک ملی است. این شرکت در واقع ۵۱.۲۹ درصد از مالکیت پتروشیمی شازند را داراست و به این ترتیب، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این پتروشیمی در واقع نمایندگان شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هستند.

وبانک اولین بار فروشنده شد

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی شهریور ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار آگهی عرضه بلوک ۴۹ درصدی سهام پتروشیمی شازند بطور نقدی را منتشر نمود که در این واگذاری ناکام ماند.

"وبانک" برای دومین بار فروشنده بلوک پتروشیمی شازند شد

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که شهریور ماه در عرضه بلوک ۴۹ درصدی سهام پتروشیمی شازند بطور نقدی، ناکام مانده بود این بار، اقدام به عرضه بلوک ۵۰.۴۴ درصدی "شاراک" کرد.

 "وبانک" در نظر داشت بلوک ۵۰.۴۴ درصدی سهام شرکت پتروشیمی شازند معادل بیش از ۴ میلیارد سهم را بطور یکجا یا نقد و شرایطی از طریق بورس به فروش برساند. در این واگذاری قیمت هر سهم ۸۴۵۴ تومان و قیمت پایه کل ۳۴.۳ هزار میلیارد تومان تعیین شده که شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱  از طریق کارگزاری بانک ملی صورت گرفت.

"وبانک" برای سومین مرتبه فروشنده "شاراک" شد

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که شهریور و اسفند سال گذشته در عرضه بلوک ۴۹ و ۵۰.۴ درصدی سهام پتروشیمی شازند بطور نقدی و شرایطی، ناکام مانده این بار اقدام به عرضه بلوک ۵۱.۳۲ درصدی "شاراک" کرد.

بر اساس این گزارش، "وبانک" در نظر دارد بلوک ۵۱.۳۲ درصدی سهام شرکت پتروشیمی شازند معادل بیش از ۴.۱ میلیارد سهم را بطور یکجا یا نقد و شرایطی از طریق بورس به فروش برساند.

در این واگذاری قیمت هر سهم ۹۸۳۳ تومان و ارزش معامله ۴۰.۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده که شنبه ۲۵ آذر از طریق کارگزاری بانک ملی صورت می‌گیرد.

در عرضه قبلی و مربوط به ۲۷ اسفند سال گذشته ۵۰.۴۴ درصد سهام با قیمت هر سهم ۸۴۵۴ تومانی ارزش ۳۴.۳ هزار میلیارد تومانی روانه میز فروش شده بود.

برنده مزایده باید ۴۰ درصد از ارزش کل معامله را بصورت نقدی و حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری پس از مشخص شدن برنده پرداخت و الباقی ارزش معامله را در قالب ۸ قسط مساوی با فواصل ۶ ماهه پس از ۶ ماه دوره تنفس اولیه از قطعیت معامله با نرخ سود ۲۳ درصدی پرداخت کند. پرداخت اولین قسط ۱۲ ماه پس از ﻗﻄﻌﯿﺖ معامله در بورس است.

وبانک برای سومین فروشنده شاراک شد | سهامداران وبانک بخوانند  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی