بازدید 62554

اجرای فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیک از فردا / تمرکز ویژه طرح روی تغذیه کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه/ ۱۲۳ هزار کودک تحت پوشش قرار می‌گیرند

اگر خانواده‌ها به هر دلیل از بسته حمایتی استفاده نکنند، در ماه اول که یک میلیون تومان به ازای یک فرزندشان که دچار مشکل تغذیه‌ای بوده به حسابشان واریز شده، ذخیره می‌شود. در ماه دوم نیز در صورتی که استفاده نکنند ذخیره می‌شود، اما اگر ماه سوم استفاده نکنند ذخیره نمی‌شود؛ لذا بین یک تا دو ماه فرصت استفاده از آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 18 November 2023

اجرای فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیک از فردا/ تمرکز ویژه طرح روی تغذیه کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه/ ۱۲۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرندفاز جدید طرح کالابرگ الکترونیک با محوریت امنیت غذایی کودکان کلید خورده و از فردا اجرایی می‌شود؛ این خبری است که معاون وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی با اعلام آن، جزییات این فاز را تشریح کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا عسکریان با تاکید بر اینکه «ابعاد این طرح کاملا راهبردی و دارای برش‌های مختلفی است که از امروز به بعد می‌توانید تاثیر آن را در سفره غذایی مردم به راحتی ببینید»، درباره فاز جدید کالابرگ الکترونیک گفت: این طرحی بود که سال گذشته قوام جدی پیدا کرد؛ ارز ترجیحی حذف شد و میزان یارانه مردم از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۸ تا ۹ برابر افزایش یافت و به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (۳ دهک اول درآمدی) و ۳۰۰ هزار تومان (دهک‌های بعدی) رسید. قرار بود با این طرح امنیت غذایی تامین شود و به دلیل اینکه زیرساخت آن وجود نداشت، مردم آن را در جاهای مختلفی مصرف کردند.

وی افزود: امروز در طرح کالابرگ، دولت قدرت تشویقی قابل قبولی را روی آن مستقر کرده است، به‌ گونه‌ای که خانوارهای دهک یک تا سه درآمدی، اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را مصرف کنند، ۱۲۰ هزار تومان به آنها داده می‌شود، مشروط بر اینکه از ۱۱ قلم تعریف شده خریداری کنند؛ این ۱۱ قلم توسط سند امنیت عذایی وزارت بهداشت، حوزه‌های پژوهشی کمیته امداد و انستیتو تغذیه ایران تعیین شده و اگر این اقلام را مصرف کنند، به فقر غذایی مبتلا نخواهند شد.

عسکریان در ادامه گفت: دولت برای اطمینان از مصرف این اقلام، آن را به یارانه‌ها متصل کرده و یک امتیاز تشویقی نیز برای آن در نظر گرفته و قیمت‌ها را نیز در سال ۱۴۰۱ متوقف کرده است و هرچقدر به آن تورم بخورد، دولت پرداخت می‌کند. البته امنیت غذایی به همین خلاصه نمی‌شود و مسیرهای مختلفی را طی می‌کند که مهم‌ترین آن رفع مشکلات تغذیه‌ای کودکان است. به کودکان باید توجه ویژه‌ای شود که به فقر غذایی مبتلا نشوند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی تشخیص می‌دهد کودکی دارای فقر غذایی و نیازمند تغذیه بهتر است، گفت: قاعده امر این است که وزارت بهداشت این تکلیف را برعهده دارد. همه ما با کارت سلامت آشنا هستیم و زمانی که کودکی متولد می‌شود مکلف هستیم کودک را به مرکز بهداشت و خانه‌های بهداشت ببریم. خانه‌های بهداشت در تمام مناطق دور افتاده مستقر است. در آنجا وزن، قد و دور سر نوزادان معاینه و ثبت می شود که اگر پایین‌تر از خط سلامت بیفتد، یک نقیصه وجود دارد و به مادر اعلام می‌شود که احتمالا کودک نیازمند تغذیه ویژه است.

اجرای فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیک از فردا/ تمرکز ویژه طرح روی تغذیه کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه/ ۱۲۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این گزارش به دستگاه‌های مختلف داده می‌شود و یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها وزارت کار و رفاه اجتماعی است. دولت متمرکز شده و به کودکانی که زیر نمودار سلامت قرار دارند توجه ویژه‌ای می‌کند. دولت باید کاری کند این کودک از تغذیه سالم برخوردار و وارد فضای امنیتی تغذیه شود تا در آینده با مخاطراتی مواجه نشود.

وی افزود: نقطه شروع، تشخیص این کودکان از بازه ۶ ماه تا ۵۹ ماه است. علت انتخاب این بازه این است که در این دوره زمانی مغز کودک رشد می‌کند. برای این کار باید خانواده را وادار کنیم اقلام غذایی را خریداری کنند که کودک با مصرف آن رشد کند و به خط تعادل برسد. دولت خارج از بحث کالابرگ، این منابع بسیار خوب را تامین کرده و  یک میلیون تومان به ازای هر کودکی که وزارت بهداشت آن را تشخیص داده، در نظر گرفته است؛ به عبارتی بین دهک یک تا پنج، یک میلیون تومان و دهک ۶ و ۷، ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و اطمینان دارم که کودک با این مبلغ وارد حوزه امنیت غذایی خواهد شد.

عسکریان با ذکر مثال افزود: در یک خانواده‌ای که دارای چهار فرزند هستند، دو فرزند مشمول امنیت غذایی است و آن خانواده دو میلیون تومان دریافت می‌کند. امکان دارد خانواده‌ای دارای سه فرزند باشد و وزارت بهداشت تشخیص لزوم تقویت سفره آنها را داده است؛ این خانواده سه میلیون تومان (یک میلیون تومان به ازای هر فرد) دریافت می‌کنند.

وی درخصوص خانواده‌هایی که از این طرح استفاده نکرده‌اند نیز گفت: این مبلغ همچون کالابرگ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

معاون وزیر رفاه در پاسخ به این پرسش که آیا سرپرست خانوار می‌تواند این مبلغ را در همه جا مصرف کند؟ گفت: خیر. در گذشته این یازده قلم استاندارد بود و به دلیل اینکه موضوع کودکان مطرح است به ۱۶ قلم رسیده و سبزیجات، میوه‌جات و یکسری از دانه‌های مغذی به آن اضافه شده‌اند.

معاون وزیر رفاه گفت: حال اگر خانواده‌ای استفاده نکند، چند مرحله برای چک وجود دارد. ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میدانی چک می‌کنیم تا خانواده حتما از بسته غذایی استفاده کند. دوم، وزارت بهداشت است که نمودار سلامتی کودک را دوره‌ای چک می‌کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم این نمودار دوره‌ای چک می‌شود، اما این بار تفاوتی که دارد این است که اگر گزارش داده شود، علی‌رغم اینکه پرداخت پول و خرید صورت گرفته، نمودار پایین است. در این میان مکانیزم‌هایی تعریف شده است؛ با خانواده‌ تماس می‌گیرند و مشاوره می‌دهند.

عسکریان ادامه داد: حال فرض کنید خانواده‌ها به هر دلیلی استفاده نکرده‌اند؛ ماه اول یک میلیون تومان به ازای یک فرزندشان که دچار مشکل تغذیه‌ای بوده به حسابشان واریز شده و از آن استفاده نکرده‌اند. این پول ذخیره می‌شود. در ماه دوم نیز در صورتی که استفاده نکنند ذخیره می‌شود اما اگر ماه سوم استفاده نکنند ذخیره نمی‌شود. لذا بین یک تا دو ماه فرصت استفاده از آن وجود دارد.

وی با بیان اشاره به اتصال ۱۹۰ هزار فروشگاه و مغازه به طرح بیان کرد: مشخصات این فروشگاه‌ها از طریق برنامه کاربردی «شما» قابل دسترسی است.

معاون وزیر رفاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه خانوار مکلف است، پول را فقط برای کودک هزینه کند، گفت: این طرح فرزند ۶ ماهه تا ۶ سال را تحت پوشش قرار می دهد. اما اگر از ۵۹ ماهگی خارج شد، طرح‌های حمایتی دیگری هستند که می‌توانند پوشش دهند.

وی با بیان اینکه این طرح ماندگاری دارد، گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرده است. از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ تن مشمول این طرح شده‌اند. منابع آن تامین شده و تا چند ماه پس از پایان سال دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

عسکریان با اشاره به مرحله اطلاع‌رسانی گفت: به خانواده‌های مشمول طرح، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود که مشمول این طرح هستند و چه مقدار اعتبار در حسابشان است. به نظر خیلی راحت خانواده‌ها می‌توانند اعتبارشان را بودجه‌بندی و آرام آرام خریداری کنند. در طول مسیر نیز به آنها و کسی که از آن مصرف نکرده باشد، پیامک زده می‌شود.

وی تاکید کرد: این اعتبار زمانی شارژ می‌شود که خانواده به مغازه‌های متصل به بارکدخوان مراجعه کنند؛ این مغازه‌ها همان مغازه‌هایی هستند که از طریق برنامه کاربردی شما قابل شناسایی‌اند.

معاون وزارت رفاه در پایان در پاسخ به این که آیا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان قابلیت برداشت دارد؟ اعلام کرد: خانوارها این مبلغ را نمی‌توانند در جایی خارج از خرید این ۱۶ قلم استفاده کنند.  اگر از میان ۱۶ قلم کالا خریداری شود، به تناسب خرید آن اعتبار کاهش پیدا می‌کند و پول به حساب مغازه و فروشنده واریز می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶۶
امسال بایدرای بدم که فقط رئیسی انتخاب نشه
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
برای شما مردم همون روحانی گور به گور خوب بود که
همه رو بدبخت کرد با عقل ناقصتون به اون رای دادید همه مردمو بیچاره کردید
با این برنامه های صد من یه غاز بی محتوا
غذا به نوزادان و کودکان در حال رشد نمی رسد
در خانواده ها و آشنا یان ما هر چی نگاه می کنیم در این دوساله ریاست جمهوری سید مرحومان بچه ها رشد که نکردن هیچی آب هم رفتن و لاغر شدند.
از ما که گذشت
سر پل صراط همین بچه ها جلوتون بگیرند.
این دولت خیلی ها را راهی دیار باقی کرد.
سید مرحومان
دولت محرومان با شعار معیشت مردم چنان بالایی سر معیشت مردم آورد و خواهد آورد که .........
دقیقا کسی پاسگو نیست ک چرا یارانه ۲۷ آبان ماهو واریز نکردن؟؟!!
دقیقا بایدرای داد
در آذر ماه سال 1389 اولین یارانه نقدی به مبلغ 45500 تومان برای هرنفر معادل 45/5دلار پرداخت شد. در حال حاضر بالاترین مبلغ یارانه 400000است برای هر نفر معادل 8 دلار می شود. این به این معناست که دولت محترم 37/5دلار معادل 1875000تومان را ماهیانه از یارانه هر نفر بر می دارد.
خیلی شیک و مجلسی و
به همین راحتی
..
چرایارانه‌ابان‌ماه‌نریختن،باورکن‌ماتحت‌پوشش بهزیستی هستیم‌هزینه داروهامون‌سربه‌فلک‌میزنه،چراکسی‌جوابگونیست
,کالا برگ آبان ما چرا شارژ نشده 27ابان. دهک یک هستم. لابد ازاین ملت بدبخت وفاداری هم میخواهید
قشنگ معلومه همه نظرات با قصد و غرض و کار یه نفره
ماه گذشته ازکالابرگ استفاده کردم این ماه ۲۰۰تومن ازیارانه کم شددلیلش چیه؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
سلام شاید بیشتر خرید کردی ‌پولشو این ماه کم کرده فروشگاه
به نظر شما این گودالی که در زندگی مردم درست کردین با یک میلیون پر می شود من سه تا بچه دارم یک کیلو گوشت شده چند ،والا من از موقعی که گوشت گرون شده دیگه دم قصابی نرفتم یه شونه تخم مرغ شده 150تومان یه مرغ شده 200تومان یه لباس گرم واسه بچه میخوای بگیری کم ترین و بی کیفیت ترین لباس 800,900تومان شده و هزاران بدبختی دیگه که میگن سوار خبر از پیاده ندارم من بچم کم خونی شدید داره باید پسته بخوره و آجیل مصرف کنه به نظرتون میشه با یک میلیون
سلام اگر می خوان بدن باید به همه بچه ها ۶ ماه بدن، بچه ایی که از شیر مادر تغذیه میکنه، شاید شیر مادر خوب باشه بچه ضعیف نباشه، باید بدهند تا مادر یه چیزی بخوره من بچه ام وزنش خدا را شکر خوبه ولی خودم ۱۱کیلو کم کردم این کار عادلانه نیست
خخخ
آیا بهتر نیست به صورت کوپنی یا با شماره ملی کودک هر ماه اقلام لازم ب این خانواده ها داده شود ونیاز به خرید خانوار نباشد ک آیا بخرند یا جور دیگه مصرف کنند .
آقا مگریارانه دوتا ۴۵تومن نبود؟معیشتی وبنزین!!۹۰هزار بود پس ۱۰یا۹برابرشدنش نمیشود۳۰۰هزارتومن٪٪
بعدشم میگردن دنبال جملات دهن پرکُن وپُرپُگاندای ...
آخه اینم شدعین ۳دهک اولشون ک۱میلیون.و... خانوار رو دربرگرفت!!پس هشتادوچندمیلیون زیرخط فقر بقیه چه؟؟؟
پس بچه امثال من ک زیر۶سالن و.....چی!!!؟؟بقرآن وضع مالی ماهم بدتربدتراست
حداقل به شعور مردم احترام بگذارید،شما همون یارانه معمولی رو برای خیلی از مردم در آبان یا واریز نکردید یا نصف کردید،طرح کالابرگ و فاز دو ،پیشکشتون.از تابناک تقاضا دارم این مسئله عدم واریز رو پیگیری کنه،یا حداقل ی نظر سنجی بگذاره تا حقیقت موضوع روشن بشه
چرا یارانه ای ماه واریز نشده خوردهشد
الهی ب درد مردم گرفتاربشید همه ی نماینده هاووزیروزرا الهی محتاج نون شبتون بشید.
یه مشت آدم بیسواد معلوم نیست دارن چیکار می‌کنند والا با یارانه مایحتاج زندگیمون رو میخریدم الان اینماه واریز نشد خوردن یه آب روش بعد گفتن برید دفتر پیشخوان دولت برای چی ما که داشتیم یارانه رو همون خرج شکم بچه هام میکردم الان اینماه کلا هیچی برا خوردن نداریم آن شالله خدا نتیجه این همه سنگ اندازی رو ازتون بگیره من با دوتا بچه حقوق کارگری 10تومن اجاره نشینی حالا فقط امیدمون یارانه بود برا خرج وخارج اونم شما واریز نکردید امیدوارم لنگ نون سر سفره تون بشید
یارانه آبان برای ما واریز نشده مددجوی بهزیستی هم هستیم لطفا یکی پاسخگو باشه
هنوز سبد کالا شارژ نشده چطورگفتید 28 آبان شارژ میشه فقط افرادی که ماه قبل استفاده نکردن میتونن خرید کنن یا افرادی که بخشی خرید کردن و الباقی خرید مانده معلوم این ماه هنوز به روز رسانی نشده کجا هستند فکر کنم خواب هستن یکی بیدار کنه مردم دخ روز برای خرید میان ولی دست خالی برمیگردن
تورو خدآ یکی پیگیر بشه چرا یارانه یا سبد کالا شارژ نکردین اینم میخواین از دستمون بگیرین
چرایارانه آبان ماه وپرداخت نکردن ماچیکارکنیم بااین همه مشکل کی میخواد به داد مردم برسه همش حرف طرح‌های بیخود الکی خدا خودش درست کنه
کالابرگ کی واریز میشودما مغازه داریم سه ماهه کالا دادیم الان مردم میگیم فردا فرادامیان پس فردا لطفا جواب بدین
پاسخ ها
روستایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ای ناسپاسان: نان روزانه تان را از خدا بخواهید که زنده و حاضر است. اگر منتظر یارانه ای که شکمتو سیر کنی بدون که خداوند را نمی شناسی. بجویید تا بیابید.
سلام‌‌دوستان‌این‌یک‌میلیون‌‌تومان‌را‌از‌یارانه‌کم‌می‌کند‌یانه‌‌چطوری‌بفهمیم‌این‌‌یک‌میلیون‌بحساب‌من‌آمد‌کسی‌می‌داند‌راهنمای‌کند‌‌‌پیامک‌برای‌من‌نیامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
شما برو خریدتو بکن. نهایتا کسر شد و یارانتو خوردی میان میگن سیستم دچار اختلال شده. کی بود می گفت: فرزندکمتر = زندگی بهتر
الان زندگی بهترشده با ۵۰ میلیون پیر پاتال؟
کالابرگ چیه بابا ملت رو سرکار گذاشتند. ماه قبل به ما گفتند کالابرگ دارید و فلان جنس رو بخرید بجای پونصد تومن چهارصد تومن پرداخت میکنید و بقیش از کالابرگتون پرداخت میشه و کلی تبلیغات کردند. ماه بعد گندش دراومد که اون پولهایی که اون زمان بعنوان تخفیف میدادند در اصل یارانه ماه بعدمون بوده و ماه ماه بعد یارانمون کلا ۶۵ هزار تومن برای دو نفر واریز شد. یعنی بهم ثابت شد دولت رییسی توی رقصوندن و مسخره کردن مردم واقعا استاده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
زیر ساختی که درست کردند فروشگاه های هفت و هشت بود با تعدادی دختر بزک کرده
اینقدر دروغ نگین به ماهم گفتن سبد کالا کودکان زیر شش ساله اما یارانه ابان ماهو ندادن کاش شعار نمیدادن
چون کارشناس واقعی این کالا برگ الکترونیکی راانجام نداده پس فقط عده ای ازاین کار سوء استفاده خواهند کرد وآخرش مثل سایر کارها راکت خواهد ماند
باسوادوبتونم ببین بگذارین درراس امور تاامنیت غذایی کوچک وبزرگ تامین بشه ومخصوصا جوانهای این مملکت که بازوی کشورباشند نه اینکه راه میرن می افتند سوادحوزوی یک بخش است حق مردم ایران این نیست.یک کیلو گوشت یک کنسرو ماهی نمیبینند خدانبخشه شمارو .
ماه موندیم با این دولت مردانه
کجا پس خودتون مسخره کردین نفهمیدیم اخر این تقسیماتتون بر چه اساسیه
چرا اینقدر نفره میرید، همون پول نقد البته به نرخ دلار نفت بدید و با مردم کاری نداشته باشید ،
این چه نوع تجارتیه که راه انداختند. اگر می خواین کوپنی بکنید مثل زمان جنگ کاغذی بدهید دست خانوارها. ۲۰۰ خرید بکن ۱۲۰ یارانه میاد و این بازیها دیگه قدیمی شده . بفکر ارزاق مردم باشید نه شرکت هایی که درست کردید هفت هشت نه . اگر نمی توانید کشور و اقتصاد را اداره کنید ما حوانانی داریم که حاضرند بدون حقوق ررای مردم کار کنند
درود بر تابناک
اول قدیمها ایتقدر تبلیغ نمی گذاشتید!
دوم: این یارانه ی آبان برای آبان نیست. این در واقع مال مهرماه هست که دولت نتوانست اول هرماه واریز کند کردند دهم و بعد شد بیستم پس یماه یارانه دولت بدهکاره به مردم.
سوم: جوانتر که بودم تابناکی بودم و با ویندوز xpمیومدیم اینقدر شلوغ نبود سایت . چه خبره؟!
والا بخدا مردم گرفتارن چرا اینکارو میکنین بامردم چرا یارانه این ماه رو ندادین خداخیرتون نده مردمو به نون شب معتاج کردین
چرا یارانه ما واریز نشداین ماه
خجالت. هم خوبه. من خودم عضو کمیته امداد. دهک یک کالا برک کرفتم هنوز نه. یارانه نه کالا برک واریز نشده مارا بدبخت کردید اینا بدبخت نکنید دروغ بسه
راست میگن یارانه کالاشارزنشده.برا ماهم شارزنشده
کالا برگ ما چرا شارژ نشده بخدا مستجرم الان هم توی خونه هیچی ندارم با ۲ تا دختر خودم هم کارگرم خدا هیچ کس را شرمنده زنو بچه نکنه ۲۹ آبان هست هنوز هم شارژ نشده
تو روخدا یکی ‌بگه یارانه سبد کالا چی شد
سبد کالا رو ادم هایی برداشتن که ضعیف تر بودن متاسفم که یارانه نقدی رو دادین اما سبد کالا رونه خجالت داره که تو یخچال مردم یه ذره پنیر نیست بعد دم از تغذیه بچه ها میزنین
چرا کالا برگ ابان رو نمیدن چرا مسولان ساکتند
یه تاریخ دقیق بدید کی کالا برگ شارژ میشه.مردم مسخره نیستن. بزاریشون سر کار
فعلا که کالابرگ ابان شارژ نکردا
اضاف پیش کش
به ماپیامک اومدفرزندشمامشمول سبدغذایی میشه اعتبارتون شارژشده خریدکنیدماهم خریدکردیم تازهفروشگاه۵۲۰هزارتومان هم ازکارت خودمون کشیدبعدیارانه آبان ماهمون هیچی واریزنشد
چرا کالابرگ آبان شارژنشده من سه تا بچه دارم که ستاشون کم خون هستتند نمیخواد اضافه بشه عوضش گوشت ارزون کنید
یارانه آبان برای 80درصد مردم واریز نشده. کسی هست پاسخ گو باشد؟
ماازاین شانسانداریم دخترم ۴سالشه قدووزنش خیلی کمه بهداشت هم چندبارگفته ولی شامل نشد دهک پایین هم هستیم همش الکیه مردم مسخره میکنند
پیاز وهویچ خخخخخخخخ
من دوتا کودک زیر دوسال دارم خیلی هم لاغر و کم خونن برا ما نیومد
امروز ۳۰ آبان هست همچنان کالابرگ آبان واریز نکردند و یارانه رشد کودک تبلیغ میکنن احتمالا یه عده دیگه یارانه شون قطع میشه تا به اینا برسه البته چه عرض کنم یارانه نه صدقه! ماهی به هرنفر ۶ تا ۷ دلار پول میدن منت هم میذارن
این ۶ تا ۷ دلار میشه ندید قیمت‌ها ثابت بمونه؟!
امروز 30 هنوز کالا برگ شارژ نشده چرا زمان نمیگن مردم سر کار هستیم که هر کاری میخوان بکنن
سلام من دارای سه فرزند هستم فرزند سومم 15 ماهشه ما دهک 1تا 3 هستیم برای فرزندم شارژ نشد باید کجا مراجعه کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟؟
سلام واسه ماهم پیامک اومده که به پسرم تعلق گرفته پولش هم روی کارتمون هست اما نمیدونیم چرا نمیشه باهاش خرید کنیم
یعنی اگه خرید کنیم واسه بچمون یارانمون قطع نمیشه آیا کی میدونی؟
ناشکر نباشید هم وطنان هنوز روزای خوبی برامون هست خداتون رو شکر کنید
سلام چرا کالابرگ آذر ماه کودکان دچار سوتغذیه واریز نشده .برای ما آبان واریز شد ولی آذر ن
ابوالفضل رحیم پورخطاب هستم بورج قبل 1میلیون شارژشدبرای فرزندزیر3سال دارم کالاگرفتم امااین بورج واسم شارژنشده کجابایدخبربگیرم
رفتم افق کوزش سبدغذایی بچمو که گفتید بگیرم افق میگه باید نصف پول را خودتون بپردازید این چه مسخره بازیه دزصورتی خودتون گفته بودید فروشگاه حق نداره مبلغی بگیره
سلام تورو خدا یکی پیگیری کنه چرا سبد غدایی ب بچه ی من نمیدن قدو وزنش پایینه کم خونی داره خیییلی ضعیفه دستمون خالیه بخدا نمیتونم درمانش کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی