بازدید 1995

ترکیه غلات رایگان روسیه به آفریقا را فرآوری می‌کند

وزیر کشاورزی ترکیه گفت که کشورش غلات روسیه را برای ارسال به آفریقا فرآوری می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 18 November 2023

به گزارش فارس، «ابراهیم یوماکلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت که کشورش غلات روسی را فرآوری کرده، به آرد تبدیل می‌کند و سپس از طریق مکانیسم‌های مختلف به کشورهای نیازمند آفریقایی ارسال می کند.

وزیر ترکیه به دنبال اعلام خبر اعزام دو کشتی حامل گندم رایگان روسیه به آفریقا گفت: رئیس جمهور ما (اردوغان) گفت که غلات روسیه به صورت آرد به کشورهای آفریقایی ارسال می‌شود و ما غلات روسیه را به آرد تبدیل کرده و با مکانیسم‌های مختلف ارسال می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهو ر روسیه در ژوئیه گذشته در جریان اجلاس سران روسیه و آفریقا از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی موجود در فهرست برنامه جهانی غذا خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم گفته بود که آنکارا از این ابتکار روسیه حمایت می‌کند و همراه با قطر، فرآوری و تحویل غلات روسیه را به کشورهای نیازمند تسهیل خواهد کرد.

«دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه دیروز جمعه خبر داد که دو کشتی حامل محموله‌های غلات رایگان روسی به سمت سومالی و بورکینافاسو ارسال شدند و چهار کشتی دیگر هم به زودی ارسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه دو محموله کشتی شامل ۲۵ هزار تن گندم روسیه است گفت: انتظار می‌رود که کشتی‌ها در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر به مقصد برسند.

وزیر کشاورزی روسیه همچنین تأکید کرد که حدود ۲۰۰ هزار تن غلات رایگان روسی تا پایان سال کشورهای آفریقای  از جمله جمهوری آفریقای مرکزی، اریتره، مالی و زیمبابوه ارسال خواهد شد.

روسیه  یک سال پیش توافقی را در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱)  با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد منعقد کرده بود که امکان صادرات امن غلات اوکراین را در دریای سیاه فراهم می‌کرد  که شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه بود.

اما این توافق در هفدهم ژوئیه (۲۶ تیر) به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست. کشورهای غربی، روسیه را به ایجاد بحران و ناامنی غذایی در بحبوحه جنگ متهم می‌کنند. روسیه با رد این اتهامات تأکید کرده است که بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی