بازدید 12755
ششصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

جنگ میان زلنسکی و ارتش اوکراین بالا گرفت/افزایش سه برابری نیروهای روسیه در جبهه جنگ با اوکراین

ششصد و بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 15 November 2023

جنگ میان زلنسکی و ارتش اوکراین بالا گرفت/افزایش 3 برابری نیروهای روسیه در جبهه جنگ با اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و بیست روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف: حمایت آمریکا از اوکراین رو به پایان است
۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۰:۴۵

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه اوکراین تاکنون به هیچ نتیجه‌ای در میدان نبرد دست نیافته است، گفت: حمایت آمریکا از کی‌یف رو به پایان است.

 مدودف با بیان اینکه واشنگتن به زودی حمایت از کی‌یف را متوقف خواهد کرد، افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که با وجود هزینه‌های زیادی که در حمایت از اوکراین متحمل می‌شود، نتایج این کمک‌ها در میدان نبرد بسیار ناچیز یا بی‌فایده است.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در کانال تلگرامی خود، نوشت: قانونگذاران ایالات متحده راه کمک‌های نظامی این کشور به (رژیم) اسرائیل و اوکراین را به دلایل فنی و غیرفنی تا انتهای سال جاری مسدود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مورد (رژیم) اسرائیل دلیل قطع کمک‌ها تا پایان سال جاری کاملاً فنی است زیرا سرنوشت رژیم صهیونیستی برای کنگره آمریکا حتی مهم‌تر از سرنوشت خود آمریکا است، تاکید کرد: اما دلایلی که منجر به تصمیم کنگره آمریکا برای قطع کمک‌های نظامی به اوکراین تا پایان سال جاری شده، کمی پیچیده‌تر است و اصلاً فنی نیست.

مدودف تصریح کرد: کنگره آمریکا کمک‌های نظامی به اوکراین را تا پایان سال جاری قطع کرد زیرا سابقه تاریخی ایالات متحده در مورد دست‌نشانده‌هایش این موضوع را ثابت کرده است که واشنگتن عوامل خود را وقتی بی‌فایده می‌شوند به راحتی کنار می‌گذارد و پشت آنها را خالی می‌کند.

وی با بیان اینکه این دقیقاً همان چیزی است که برای اوکراین رخ خواهد داد، افزود: دلیل کم‌رنگ شدن حمایت واشنگتن از کی‌یف این نیست که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با هم اختلاف دارند بلکه آنها فقط از ادامه حمایت از اوکراین خسته شده‌اند.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین با اشاره به اینکه اوکراین به هیچ نتیجه‌ای در میدان نبرد دست نیافته است، خاطرنشان کرد: در همین حال مقامات رژیم اوکراین مبالغ هنگفتی از کمک‌های کشورهای غربی به این کشور را می‌بلعند و دزدی روز به روز در میان آنها گسترش می‌یابد و از سوی دیگر بحران اسرائیل و فلسطین هم فوران و توجه واشنگتن را به خود معطوف کرده است، بنابراین حمایت از رژیم شرور کی‌یف رو به پایانی اجتناب‌ناپذیر است.

مدودف در ادامه با بیان اینکه کمک‌های آمریکا به اوکراین یک شبه قطع نخواهد شد، تاکید کرد: اما وضعیت روشن است، در حالی که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هنوز متوجه نشده که چه چیزی در جریان است و در این میان واقعاً چه نقشی دارد، روز به روز به لحظه‌ای نزدیک‌تر می‌شویم که واشنگتن وی را مانند یک عروسک خیمه‌شب‌بازی فراموش کرده و به کناری خواهد گذاشت، همان‌طور که در طول تاریخ خود بارها این کار را در مورد دست‌نشانده‌ها و عوامل خود در سرااسر جهان انجام داده است.

لتونی: ادامه کمک‌رسانی به اوکراین یک تهدید اقتصادی برای اروپاست
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۲۲:۴۶

وزیر امور خارجه لتونی گفت: اکثر کشورهای اروپایی با ادامه کمک‌ها به اوکراین دچار مشکلات اقتصادی از جمله تورم و بالا رفتن قیمت مواد غذایی خواهند شد.

 کریسیانیس کارینز اضافه کرد: رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چاره ای جز سرریز منابع بیشتر به اوکراین ندارند تا بتواند به مبارزه با روسیه ادامه دهد.

وی مدعی شد: مقام های غربی ماه ژوئیه در جریان نشست ناتو در لیتوانی، در مورد ادامه حمایت از اوکراین دارای نظرات یکسانی بودند.

کارینز اضافه کرد: تداوم حمایت از اوکراین برای کشورهای اروپایی هزینه‌ دارد و باید همچنان پول خرج کنیم. ما از این مسئله خوشحال نیستیم ولی راه دیگری نیست.

وی تاکید کرد که به نظر می‌رسد با ادامه جنگ روسیه و اوکراین بیش از تهدید نظامی، بحران اقتصادی و بالا رفتن تورم و قیمت مواد غذایی و سوخت تهدید اصلی محسوب می‌شود.

بسته شدن پنجره حمایت آمریکا از اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۱۹:۵۷

به تازگی اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نشان داد که «پنجره حمایت آمریکا از اوکراین» در حال بسته شدن است و اینکه دولت بایدن از ادعاها در مورد ارائه تسلیحات توسط چین به آمریکا عقب نشینی کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، سالیوان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کنگره باید درخواست کاخ سفید برای کمک به اوکراین را به منظور جلوگیری از ایجاد پیامدهای جدی برای دفاع کی‌یف تایید کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هر هفته که می‌گذرد، توانایی ما برای حمایت کامل از آنچه احساس می‌کنیم برای دادن به اوکراین به منظور دفاع از سرزمین و ادامه پیشرفت‌هایش نیاز است، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

درحالیکه پیشتر نیز گزارش‌هایی در مورد خستگی غرب از کمک به کی‌یف و قصد کشورهای غربی برای کشاندن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به پای میز مذاکره با روسیه منتشر شده بود، سالیوان اذعان کرد: بنابراین، برای ما پنجره (کمک به اوکراین) در حال بسته شدن است.

وی ابراز داشت که رئیس جمهوری آمریکا یک درخواست کمک مالی به کنگره را تایید کرده که شامل کمک مالی برای اسرائیل، اوکراین و امنیت مرزی آمریکا می‌شود.

قانونگذاران جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا به حمایت مالی از اوکراین انتقاد کردند و کمک نظامی اضافی به این کشور را از بودجه پیشنهادی اخیر خود خارج کردند. اگر یک توافق بودجه تا تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) به دست نیاید، آمریکا یکبار دیگر با خطر تعطیلی دولت روبرو می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) یک توافق بودجه موقت را تصویب کرد تا به مدت ۴۵ روز دیگر از تعطیلی دولت جلوگیری کند. این لایحه نیز کمک‌های مالی برای اوکراین را در خود نگنجانده بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که فقدان کمک مالی در حال حاضر بر توانایی اوکراین برای دفاع از خود علیه روسیه تاثیر گذاشته است.

وی توضیح داد: این اقدام یک تاثیر بر روی توانایی ما برای دادن هر چیزی که اوکراین نیاز دارد، گذاشته است و این تاثیر به مرور زمان گسترش می‌یابد.

همکاری چین با روسیه

سالیوان همچنین در مورد دیدار بایدن با شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در نشست همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک در سانفرانسیسکو صحبت کرد و گفت که جنگ روسیه و اوکراین بخشی از مذاکرات سران دو کشور خواهد بود.

مشاور امنیتی کاخ سفید بیان کرد که بایدن گفت‌وگوهای صریحی با شی در مورد مساله کمک نظامی چین به روسیه داشته است. او در یک کنفرانس خبری در ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) تشریح کرد: ارزیابی اخیر ما نشان می‌دهد که چین از عرضه تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین خودداری کرده است.

پیش از این، پنتاگون در گزارشی در مورد سیاست پکن، مدعی شد که روسیه محصولات دو منظوره و اقلام نظامی ثانویه را از چین تهیه کرده است. این خریدها شامل سلاح‌های کوچک، قطعات یدکی، تجهیزات ناوبری و تجهیزات حفاظتی بود.

درحالیکه روزنامه تلگراف نیز مدعی است که شرکت‌های روسی از زمان آغاز جنگ اوکراین ده‌ها هزار اقلام نظامی از چین دریافت کرده‌اند. همچنین ادعا شده است که این اقلام توسط شرکت‌های سازنده سامانه‌های موشکی، خودروهای زرهی و بمب افکن‌های راهبردی تولید می شوند.

طبق ادعای روزنامه انگلیسی، چین علاوه بر تجهیزات نظامی مستقیم و تامین مواد، ممکن است از طریق کشورهای واسطه نیز مواد خام را در اختیار روسیه قرار دهد.

انتقاد شدید ایلان ماسک از زلنسکی
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۱۹:۵۷

ایلان ماسک با بیان اینکه رئیس‌جمهوری اوکراین برای جان مردم خود ارزشی قائل نیست، تلویحا با اظهارات فرمانده کل ارتش اوکراین مبنی بر به بن‌بست رسیدن ضدحمله این کشور موافقت کرد.

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدت‌هاست که در تفکر سلاخ‌گونه خود گیر افتاده است؛ تفکری که با واقعیت صحنه هیچ ارتباطی ندارد.

ماسک همچنین گفت: به نظرم «والری زالوژنی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین شخصی است که برای جان مردم کشورش ارزش قائل بوده و نگاهی واقع‌گرایانه به وقایع دارد.

زالوژنی پیش‌تر در اظهاراتی بیان کرد که جنگ اوکراین و روسیه به بن‌بست رسیده است. این اظهارات موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌های غربی به دنبال داشت و حتی برخی از متحدان کی‌یف را به وحشت انداخت.

زلنسکی در واکنش به اظهارات زالوژنی گفت که گرچه قبول دارد اوکراین در این جنگ وضعیت دشواری دارد، اما با اظهارات فرمانده کل نیروهای مسلح کشورش موافق نیست.

هشدار قانونگذار آمریکایی درباره جایگاه تضعیف شده کی‌یف در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۱۹:۵۶

 «آدام اسمیت» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص تصویب کمک‌ها به اوکراین گفت: کی‌یف در موقعیت قوی نیست و اگر منابع مورد نیاز را به آنها نرسانیم، در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می گیرند.

این عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که کنگره بایدن بسته کمک به اوکراین را ظرف چند هفته تائید کند و این امر باید ظرف چند هفته و در نهایت در ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) و یا دسامبر (ماه آینده) اتفاق بیفتد.

وی سپس تاکید کرد: «کی‌یف اگرچه می تواند با این وضعیت ادامه دهد، اما آنها در موقعیت قوی قرار ندارند و اگر ما به آنها منابع مورد نیاز را نرسانیم، در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می گیرند».

این نماینده دموکرات سپس از بسته ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که در ماه اکتبر ارائه شد، دفاع کرد؛ بسته ای که با هدف کمک به اسرائیل، تایوان و اوکراین مطرح شده است. هرچند پیش بینی می شود مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان، بسته کمک مالی به اوکراین را تصویب نکند.

اسمیت نیز در همین خصوص خاطرنشان کرد: با جمهوری‌خواهانی که می‌خواهند کمک‌های اوکراین را به مفاد امنیتی مرزی مرتبط کنند، مخالف است و گفت: «هیچ معنایی ندارد کمک ها به اوکراین را به دلیل وجود مشکلات داخلی در خصوص مرزهایمان متوقف کنیم».

وی عامل اصلی این امر را مخالفت دونالد ترامپ با کمک به اوکراین دانست و اضافه کرد: وی تصمیم گرفته که اوکراین را دوست نداشته باشد، اما من جمهوری خواهان زیادی را می شناسم که در قلب و ذهنشان از اوکراین حمایت می کنند، اما چگونه با ترامپ و حامیان مشتاق او برخورد می‌کنند؟

این عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در پاسخ به سوالی درباره فشار نزدیکان به حلقه بایدن در کنگره برای افشای میزان تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل، گفت که دولت بایدن باید در این خصوص شفاف عمل کند.

وی تاکید کرد: باید نظارت و شفافیت وجود داشته باشد، ما باید بدانیم که چه چیزی را ارسال می کنیم.

افزایش 3 برابری نیروهای روسیه در جبهه جنگ با اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۱۹:۵۵

 آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که حضور نیروهای روس در این کشور از ابتدای جنگ تاکنون سه برابر شده است.

 یرماک سه‌شنبه اظهار کرد که ارتش اوکراین حدود پنجاه درصد از سرزمین‌های اشغالی را بازپس گرفته و این در حالی است که شمار نیروهای روس در اوکراین سه برابر شده است.

یرماک که به واشنگتن سفر کرده است در این شهر با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، تیموتی بارو مشاور امنیت ملی نخست وزیر انگلیس، ینس پلوتنر مشاور سیاست خارجی و امنیتی صدراعظم آلمان و امانوئل بون مشاور دیپلماسی رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.

وی در دیدار با این مقام‌ها گزارشی از تحولات میدانی جنگ ارائه و بر لزوم ادامه حمایت بین‌المللی از اوکراین تاکید کرد.

در همین حال، کریل بودانوف رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین در مصاحبه با مجله «NV» با بیان اینکه «جنگ بدون بروز درگیری شدید ادامه خواهد یافت»، تصریح کرد: حل‌وفصل قانونی جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه طول بکشد؛ مشابه وضعیت روسیه و ژاپن که از سال ۱۹۴۵ «به دلیل ادعاهای توکیو نسبت به جزایر کوریل جنوبی» ۲ کشور قادر به امضای معاهده صلح نیستند.

وی ادامه داد: این مساله ارضی بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. بنابراین تکرار همین سناریو در اوکراین نیز بسیار محتمل است.

جنگ بین زلنسکی و ارتش اوکراین بالا گرفت

«آلکسی آرستوویچ»، دستیار سابق «ولودیمیر زلنسکی» گفت: بین این رئیس جمهور اوکراین و مقامات ارشد ارتش کشورش به دلیل خودداری زلنسکی از پذیرش به بن‌بست خوردن ضد حمله کی‌یف که بسیار درباره آن رجزخوانی کرده، نزاعی به وجود آمده است.

آرستوویچ در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال موندو» به ارزیابی اخیر «والری زالوژنی»، فرمانده کل ارتش اوکراین مبنی بر اینکه درگیری با روسیه به «بن‌بست» برخورده اشاره کرد. این ارزیابی بعدا واکنش گسترده رسانه‌های غربی را در پی داشته و حتی بر اساس گزارش ها بین برخی از حامیان کی‌یف «وحشت» ایجاد کرد.

مشاور سابق زلنسکی بیان کرد: «نزاعی بین رئیس جمهور و ارتش اوکراین ایجاد شده است. اما این زالوژنی بود که حقیقت را گفت. حالا ما در وضعیتی هستیم که فرمانده کل ارتش اوکراین یک نظر درباره جنگ و چشم انداز پیروزی می‌دهد و در طرف دیگر رئیس جمهور اوکراین نظر کاملا متفاوتی ارائه می‌کند. این یک وضعیت عادی نیست.»

زلنسکی اوایل ماه جاری میلادی با ارزیابی زالوژنی درباره ضدحمله اوکراین مخالفت کرد هر چند اذعان نمود، اوکراین در «موضع متفاوت» قرار گرفته است.

ضد حمله ادعایی ارتش اوکراین که از اوایل ماه ژوئن علیه روسیه به اجرا درآمده در جا می‌زند و از کسب فتوحات ارضی قابل توجه عاجز بوده است.

مسکو برآورد کرده که اوکراین در جریان این ضد حمله تا کنون بیش از ۹۰۰۰۰ نفر از سربازانش را از دست داده است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اوایل ماه جاری میلادی گفت: «رژیم کی‌یف حتی به رغم دریافت انواع تسلیحات جدید از ناتو در حال شکست خوردن است.»

به گفته آرستوویچ، مقصر شکست اوکراین در کسب پیشرفت در جنگ «سیاست‌های غیرموثر» زلنسکی هستند.

او به ال موندو تاکید کرد: «این سیاست‌ها دلیل اصلی شکست ضدحمله هستند. آنها از کمک‌های دریافتی از غرب به درستی استفاده نمی‌کنند. آنها شایستگی کافی ندارند و به سقف ظرفیت خود رسیده‌اند.»

این مشاور سابق زلنسکی همچنین با بازخواست متحدان غربی کشورش بیان داشت، تاخیر این متحدان در ارسال کمک‌های نظامی به تضعیف حملات اوکراینی‌ها منجر شده و متقابلا زمان زیادی نیز به مسکو برای تقویت مواضع دفاعی خود در خط مقدم جنگ داده است. او ادامه داد، «زنجیره‌ای از دلایل» باعث شکست خوردن ضدحمله هستند که یکی از آنها توجه بیش از حد زلنسکی به نبرد بر سر شهر «باخموت» در دونباس که توسط سربازان روس تصرف شد، بوده است.

مشاور سابق زلنسکی همچنین خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال آینده میلادی شده و ادعا کرد، ورود چهره های جدید به دولت اوکراین فرصت بهتری برای اصلاح وضعیت به وجود خواهد آورد. اوایل ماه جاری میلادی زلنسکی با برگزاری انتخابات در اوکراین به این خاطر که همچنان حکومت نظامی در این کشور برقرار است مخالفت کرد.

آرستوویچ همچنین از تمایلش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین خبر داده و گفت، زالوژنی این پتانسیل را دارد که تبدیل به «تنها رقیب واقعی» برای زلنسکی شود.

اوکراین: برای عضویت در ناتو امتیاز ارضی نمی‌دهیم

 «آندری یرماک»، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طرح پذیرفته شدن این کشور در ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با کنار گذاشتن ادعایش نسبت به اراضی تحت کنترل روسیه را نشدنی خواند.

به نوشته «راشاتودی»، «آندرس فوگ راسموسن»، دبیر کل اسبق ائتلاف ناتو این طرح را هفته گذشته در یک گردهمایی در  اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن دی.سی مطرح کرد.

اوکراین پیشتر صراحتا درخواستش را برای عضویت در این ائتلاف تحت رهبری آمریکا اعلام کرده اما به دلیل جنگ با روسیه نتوانسته این فرآیند را پیش ببرد.

یرماک ادعا کرد: «اصول ما بسیار روشن و قوی هستند. هر گونه اعطای امتیاز بر سر استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت قابل قبول نیست.»

 او ادامه داد: «راسموسن از موضع اوکراین مطلع است؛ بنابراین، این ایده صرفا نظر شخصی خودش است.»

او اضافه کرد، دولت اوکراین در صدد کسب تضمین‌های امنیتی از طریق مکانیزم‌های دیگری غیر از معاهده دفاع مشترک ناتو است.

روز دوشنبه، رئیس دفتر زلنسکی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد تا بر نیاز اوکراین برای حفظ جریان تسلیحات غربی تاکید کند.

او همچنین در پستی در تلگرام گفت: «با نزدیک شدن به زمستان، انتظار داریم حملات موشکی روسیه تشدید شود. ما نیاز مبرمی به سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی داریم که از شهرهای اوکراین، تأسیسات مهم زیرساختی و مسیرهای کریدور غلات محافظت می‌کند.»

در تحولی دیگر،  متحدان غربی اوکراین از جمله فرانسه و انگلیس به برنامه‌های آموزشی که ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند، ادامه می‌دهند. نیروهای اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های دشوار نظامی در یک پایگاه نظامی فرانسه قبل از اعزام به خط مقدم هستند. این برنامه فشرده چهار هفته‌ای با هدف آماده سازی نظامیان اوکراین برای دومین زمستان در دفاع برابر روسیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
خبرگزاری فرانسه:
دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و چند تن از نزدیکانش به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه ملت سوریه صادر کرده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
این چه ربطی به اینجا دارد!؟
زلنسکی نوکر صهیونیسم جهانی به خاطر درگیری چهل روزه اسرائیل دیگر کارفرمای حمایت کننده ندارد.
و پایان وی آغاز شده است
دادگاه بین المللی کیفری، حکم بازداشت پوتین رییس جمهور روسیه را به علت ارتکاب جنایات جنگی صادر کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
دقت کردین جنگ در اسرائیل کامنت نویسان و فضا سازان علیه جمهوری اسلامی را کمتر کرده است
شاید جزو نیروهای ذخیره بودن و رفتن به جنگ.
تنها یک کانادائی برگ خشک جور همه را می کشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
این دادگاه صلاحیت ندارد وگوش به فرمان غربیها است
اوکراین اگر اینقدر که شما میگید دستش خالی بود و در موضع ضعف بود یا کوتاه میومد یا پوتین میتونست شکست نظامی رو به اوکراین تحمیل کنه ولی موضع اوکراین تا حالا ثابت بوده و نشانی از امتیازدهی دیده نمیشه
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
شکست نظامی هم را داره تحمیل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
متاسفانه بزودی مجبور به امتیاز دادن میشه
قضیه فقط آمادگی اوکراین برای مذاکره یا حتی امتیاز دادن به روسیه نیست، قضیه این است که روسیه از اوکراین امتیاز نمی خواهد و می خواهد همه آن را اشغال و تصرف کند و به خاک خود الحاق کند و از این راه امپراتوری روسیه را احیا کند. همین یکشنبه گذشته رئیس‌ جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف دوباره حرف های خودش و اربابش پوتین را تکرار کرد که «اوکراین کشور نیست». تا زمانی که چنین نظری و آرزویی در رژیم روسیه حاکم است چه مذاکره ای امکانپذیر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
چنین نیست اگر اوکراین از ناتو انصراف میداد اصلا جنگ شروع نمیشد و حتی بعد از شروع جنگ در استانبول هر دو کشور در آستانه توافق بودن که اوکراین بی طرف بمونه روسیه هم از مناطق اشغالی جدید به جز کریمه و دانباس خارج بشه که امریکا فشار آورد اوکراین از مذاکرات خارج شد رسید به اینجا و اگر ادامه بدن مناطق بیشتری رو از دست میدن انتظار ندارید که روسیه با ۶ هزار کلاهک اتمی در مقابل اوکراین شکست بخوره
دختران فلسطینی باید در آرامش و صلح باشند و آسیب نبینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
سلام آقای ناصر شما دل مهربانی دارید
جنگ اکراین دقیقا در چارچوبی که امریکا و انگلیس و چین ارزوی ان را داشتند پیش می رود. روسیه و پوتین برای سالها درگیر مسقتیم جنگ و برای دهها سال درگیر دادن غرامت و هزینه ها انی خواهند بود. چین هم که نفت و گاز و مواد معدنی روسیه و سییبری را نصف قیمت وارد می کند و دیگر نگرانی از قدرت روسیه یا رقابت روسیه با چین ندارد. واقعا پوتین از فتعلی قاچاری هم بدتر عمل کرد. همین الان تولید نفت روسیه از یازده میلیون بشکه به 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و صادرات گاز روسیه از 500 میلیون دلار در روز به زیر 50 میلیون دلار در روز رسیده ولی در عوض تولید نفت امریکا از 11 میلیون بشکه در روز به 14 میلیون بشکه در روز رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
این نگاه خیلی سطحیه با هر عینکی نگاه کنی پوتین بازنده جنگ نیست حتی اگر به اهداف حداکثری نرسیده باشه ، منطقه اشغالی با چند میلیون جمعیت روس زبان خودش اندازه یک کشور اروپایی متوسطه و این درگیری هم بزودی تموم میشه چون کسی نمیتونه درگیری طولانی به یک قدرت بزرگ اتمی تحمیل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
برای ایران هم این جنگ فرسایشی سودمند است
اسلحه می فروشد
و فشار وارده کمتر می شود
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
نظر شما یک طرفه است
بوی کودتای نظامی میاد اوکراین قبلاً هم صحنه کودتا بوده فقط ماندم اگر در این زمان کودتای نظامی اتفاق بیفتد بنفع اوکراین است یا روسیه
یک خبر خوب ناشی از توفیق اجباری برای ملت ایران از چین. بزودی و ظرف دو تا سه سال اینده دولت ایران چاره ای جز واردات و تولید گسترده خودروبرقی ندارد! دلیلش ساده هست. بزرگترین و تنها خریدار نفت ایران چین هست. چین اصلا به ایران پول نمی دهد و فقط اجناس چینی از خودرو تا خرت و پرت. در خود چین انقلاب خودرو برقی باعث شده که فروش این ماه سواری در چین 50 درصد برقی شود و تا دو سال اینده این میزان به بالای 90 در صد و در واقع صد در صد خواهد رسید. نتیجه اینکه تمام خودرو سازهای بنزینی چینی منقرض یا تبدیل به خودرو ساز برقی می شوند و دیگر خودرو بنزینی در چین تولید نمی شود که مسئولان خودروسازی و دولتی ایران ان را وارد یا مونتاژ کنند و فقط خودرو برقی. بالخره توفیق اجباری است که واردات خودرو برقی بزودی اغاز می شود انهم فقط از چین!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
چرا دیگه از دلقک نمینویسی؟
چرا اخبار بی ربط مینویسی؟
برو زیر خبر خودرو اینا رو بنویس نه اینجا
مرگ بر روسیه و مرگ بر کسانی که می خواهند شاهان قاجار الگوی زلنسکی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
ظاهرا چاره ای جز تسلیم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
زلنسکی خودش از قوم روسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
گفتیم توفیق اجباری است که ممکن هست که دولت و شرکتهای وارده کننده خودرو از چین مجبور بشوند فقط خودرو برقی چینی را وارد کنند. بخصوص که چین الان بشدت بدنبال صادرات گسترده و تولید بیشتر خودرو برقی خود هست. ولی از انجا که همه می دانیم که همیشه مدیریت کلان ما بهترین فرصتها را با بدترین فرصتها عوض می کند و چینی ها هم خوب این را می دانند این خطر بزرگ هست که شرکتهای خودروساز بنزینی چینی بخواهند خط تولید موتور و خودرو بنزینی خود را به بالاترین قیمت مانند همان کیا که پراید را به ایران غالب کرد به کشور غالب کنند و از شر خطوط تولیدی موتور و خودرو بنزینی خود در چین راحت شوند. احتمال قریب به یقین تنها مشتری ان شرکتهای خودرو ساز دولتی ایرانی و البته روسی و ونزویلایی و.... خواهند بود! چه شود!
دلقک جو گیر دشمنی کردنت با روسیه چی بود؟ اونم وقتی که تو بغل غربی ها بودی؟ سلبریتی جماعت رو چه به سیاست
آمدیم و این دوستان باز هم باقی ماندن ولی شما رفتید چیکار کنیم بجای اینکه الکی در فضای مجازی ورور کنیم بیاییم برای هدف مان جنگ کنیم
هزار باردونباس و کریمه مال روسیه بود که در دستو دلبازی های کمونیست های قاجاری به استان اوکراین شد
منطقه بوده که قبلا به عنوان یک جمهوری خودمختار در شوروی به اوکراین دادن و الان هم نمیخواند متعلق به جمهوری وابسطه به ناتو باشد
به قول گفتنی دیگه که قراره برای ناتو بجوشه بهتر توش بمب و سرب بجوشه
روسیه دوست هیچ کشوری نیست بزرگترین دشمن ایران همین روسیه هست که اقای ظریف اشاره کرد گفت پهپادهای ایران رو گرفت بعد رسانه ای کرد که ایران به ما پهپاد داده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم