بازدید 1967

دو مسئول مقصر در حادثه معدن طزره تفهیم اتهام شدند

عالی ترین مقام قضایی استان سمنان از تفهیم اتهام دو مسئول دیگر از مقصرین معدن رزمجاه طزره دامغان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 14 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدجعفر عبدالهی ۲۳ آبان ماه با اشاره به تفهیم اتهام دو نفر دیگر از عوامل مقصر در حادثه مرگبار معدن رزمجاه طزره دامغان اظهار کرد: نظریه تکمیلی هیئت ۵ نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار در خصوص این معدن وصول شد.

وی افزود: با وصول نظریه تکمیلی هیئت پنج نفره کارشناسان، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان دو مسئول دیگر معدن رزمجاه طزره که مقصر شناخته شدند را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: سرپرست کارگاه و مسئول ایمنی که دستگاه صحت سنجش اکسیژن را در اختیار داشته، هر کدام به اتهام بی احتیاطی و بی‌مبالاتی منتهی به قتل غیرعمد ۶ نفر از کارگران معدن به میزان ۱۰ درصد تقصیر، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین وثیقه اقدام و متهمان با تودیع تأمین آزاد هستند.

عبدالهی تصریح کرد: با وصول نظریه تکمیلی هیئت کارشناسان، سرپرست معادن زغال سنگ طزره نیز به میزان ۸۰ درصد مقصر و نظریه به وی ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دقت، سرعت و در عین حال صحت در رسیدگی، اولویت دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف این پرونده قرار گرفته است؛ تا ضمن بررسی ابعاد مهم و خاص پرونده، مطالبات خانواده‌های جان باختگان در برخورد قانونی و بازدارنده فراهم شود.
به گزارش ایسنا، بعداز ظهر دوازدهم شهریورماه امسال بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل این معدن دچار ریزش شد و ۶ معدنکار در این معدن محبوس شدند.

متاسفانه این حادثه ۶ کارگر محبوس شده، پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، جان باختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی