بازدید 11731
پاسخ نشریه دفتر رهبر انقلاب به یک پرسش مهم:

حزب اللهی کیست و آیا مملکت مال حزب‌اللهی هاست؟

در شرایطی که یک اظهار نظر جنجالی مبنی بر اینکه حزب اللهی ها را مالک مملکت معرفی می‌کند، نشریه خط حزب الله، وابسته به دفتر رهبری، در شماره اخیر خود در بخش «سخن هفته به تبیین مفهوم حزب اللهی از نگاه رهبر انقلاب پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 13 November 2023

حزب اللهی کیست و آیا مملکت مال حزب‌اللهی هاست؟

تابناک _ در شرایطی که یک اظهار نظر جنجالی مبنی بر اینکه حزب اللهی ها را مالک مملکت معرفی می‌کند، نشریه خط حزب الله، وابسته به دفتر رهبری، در شماره اخیر خود در بخش «سخن هفته به تبیین مفهوم حزب اللهی از نگاه رهبر انقلاب پرداخته است.

عنصری کــه در مقابل مشــکلات ســینه ســپر می کند

در ستون سخن هفته آمده است: یکی از اقدامات موفق انقلاب‌ اسلامی «مفهوم‌سازی»، «واژه‌پردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح می شود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القا می کند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژه‌های متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار می‌گیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵یکی از مفاهیم و کلیدواژه‌هایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصه‌ی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزب‌اللهی» بود؛ اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزب‌اللهی کیست؟

در منظومه‌ی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزب‌اللهی به‌ عنوان تعبیری برآمده از آموزه‌های قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزب‌اللهی، یعنی آن‌که در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتیِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که اراده‌ی الهی است - ندارد.» ۱۳۶۹/۸/۱در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزب‌اللهی نمی گویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴

براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزب‌اللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزب‌الّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.» ۱۳۷۱/۵/۷ بر اساس این تفکر و جهت‌گیری است که فرد حزب‌اللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه می‌دهد بدون آنکه چشم‌داشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنی چه کسی؟ یعنی آن کسی که تا فهمید در مملکت حادثه‌ای است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار اداری دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکده‌اش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.

این را می‌گوییم «حزب‌اللهی». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلی درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمی‌آید و نمی‌تواند آرام بگیرد. این، «حزب‌اللهی» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزب‌الّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸درست در نقطه‌ی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعه‌ی خودش قائل نیست و تنها همین [ را] بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمی‌کند. «عدّه‌ای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یک‌وقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجه‌ی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزب‌اللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸

حزب اللهی یعنی همین عامه مردم مومن

مــا در نقطــه ِ‌ی مقابل تعریــف درســت انقلابی از مفهوم حزب اللهی، تعاریف نادرســت و غلطی نیز مطرح شده و می شود:» دشمنان ما در تبلیغات دنیایی، ســعی می کنند حزب اللهی را چهره بدی نشان بدهند.

یکــی از کارهــای اساســی دشــمن در ایــن زمینــه ایــن اســت کــه بــا تبلیغــات مســموم، دروغین و تحریف آمیز، تفکــر حزب اللهــی و معتقدین به این نوع نــگاه و روحیــه را جمــع کوچکی از ملــت بزرگ ایران نشــان دهنــد:» تبلیغــات مســموم جهانی می خواهــد اینجــور وانمــود بکنــد کــه بســیج یــک جمــع کوچکــی از جامعــه مــا اســت؛ و این خلاف اســت، زیــرا کــه نیروی بســیجی، یــک جمع عظیمی اســت در کشور ســرافراز و ســربلند ایران.مــا بحمــدالله از همــه قشــرهای کشــورمان - از کارمنــدان دولتــی و اداری، و خواهــران حزب اللهی داریــم؛ آن هم نه کم، تعداد قابل توجه متخصص در رشــته‌های گوناگون دانــش داریم، بسیجی؛ و مردانی با معلومات، آگاه بامعرفت، هوشمند، دارای فهم و بینش سیاسی و برخــودار از فرهنــگ همــان روح بیــداری و هوشــیاری و آمادگــی.لذا» مبادا گمان شود که حزب اللهی یعنــی جوان پــر ســر و صــدا و پــر هیاهویــی که نه سواد درستی دارد، نه معلومات درستی! اینطور نیست. درمیان متخصصین ما، درمیان برگزیدگان ما، در میان مدیران ما، درمیان علما و اســاتید ما حزب الهی زیادند. مفهوم حزب الله را در ذهن خودمان نادرست تصور نکنیم.براین اســاس معتقدیم که قاطبــه  ملت ایران طرفدار انقلابند ، دنباله رو انقلابند و بر انقلاب پافشاری می کنند.

لذا بایــد ایــن حقیقت مهــم را تکــرار و تبیین کــرد که نیروهــای مؤمــن و بســیجی و حزب اللهی همین عامــه مردم مؤمــن؛ یعنی همیــن اکثری عظیم کشــور عزیز مــا؛ همین‌هایی کــه جنــگ را اداره کردند و از اول انقلاب تــا به حــال با همه حوادث مقابله کردند، در این مورد مهمترین نقش را می توانند داشته باشند.

مردم، حزب اللهى‌ها را دوست دارند...

در میــدان اقــدام و عمــل و بــر اســاس تجربیات گرانبهای انقلاب اسلامی هم تفکر و جهت ِ گیری حزب اللهــی، امتحــان خــود را بــه بهتریــن شــکل ممکن پس داده است:» همین نیرو‌های مردمی. که اگــر نبودند -این بســیج اگــر نبود، ایــن نیروی عظیم حزب الله اگــر نبود- در جنگ هم شکســت میخوردیــم؛ در مقابل دشــمنان گوناگون هم در این چند ســال شکســت می خوردیم و آسیب پذیر بودیم. در حقیقــت تجربــه  روشــن انقـلـاب اسـلـامی نشــان داد هر جــا ما به نیــروی ایمــان مردم تکیــه کردیم، موفق شــدیم. هر جا به نیرو‌های جوان مؤمن خودمان اعتماد کردیم، توانســتیم موفق باشیم اینطور بود، در بازســازی اینطور بود، در مسائل اقتصــادی اینطور بــود؛ در هــر نقطه از مســائل فرهنگی کــه انگشــت میگذاریم، اینطور اســت؛در هنر اینگونه است.

بــه دلیــل برخــورداری از ایــن روحیــهی خدمــت و ِ فــداکاری بــدون چشم داشــت کــه مــردم، حزب اللهى‌ها را دوســت دارند، چون حقیقتا براى کار دور هم جمع شده اند و نه بــراى وقت گذرانى یا خداى نکــرده بهره برداری ىشخصى. «۱۳۷۱/۷/۱۶یک نمونه  بارز و چشمگیر و ماندگار از این دلبستگی و محبت عمیق توده‌ها و اقشار مختلف ملت ایران به روحیه و فرد حزب اللهی حماسه ای است که در بدرقه فرمانده و سربازی تماما بسیجی و حزب اللهی به نام شهید حاج قاسم ســلیمانی آفریدنــد. حاج قاســمی کــه جان‌فدای ملت بود و جانش را فدای عزت و استقلال و امنیت مردم کرد:» شــهید ســلیمانی بارها، بارها، بار‌ها جان خودش را در معرض تهاجم دشمن قرار داد و مجاهــدت در راه خــدا، بــرای خــدا و مخلصــا لله کــرد. «۱۳۹۷/۱۲/۱۹مــردی کــه بارهــا مــی گفــت: برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شــما باد. و مــردم نشــان دادند که به کســی که مظهر اقتدار ملی و اقتدار جهادی است احترام می گذارند. شهید سلیمانی مظهر این اقتدار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۶
این خانم حرف دلش رو رک گفت اما بسیاری از مسیولین با اینک چنین تفکری دارند اما جرأت بیانش رو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ربط دادن سیاست به دین و مذهب با واژه سازی هایی چون «حزب الله» و «حزب اللهی» نه در امر سیاست و مملکت داری موفق است و نه در تبلیغ دین و دینداری کارساز.
نمونه اش هم وضعیت کنونی این مملکت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بر اساس آمارهای خودتان:

70% مساجد کشور به علت نرفتن مردم برای نماز، تعطیل شده اند.
جالب است که 70% مردم هم زیر خط فقر قرار دارند.
یعنی 70% مردم مملکت را از دین و اجر اخروی و همینطور رفاه و آسایش دنیوی دور کرده اید!
چیزی به نام حزب الله وجود ندارد.
این لقبی است که عده ای به خودشان داده اند تا بدین وسیله خودشان را مرتبط با خدا نشان دهند. در حالیکه بسیاری از اعمال ایشان هیچ ربطی با دین و مذهب نداشته و حتی بر خلاف آموزه های انسانی هستند.
همه اینها درست اما و هزار اما شرایط بگونه ای پیشرفته که جمع کثیری که هیچ نسبتی با آنچه گفته شد در صفوف حزب الله نفوذ کرده و هر گونه سو استقاده ای را مرتکب شده و می شوند و انگار تعمدا نادیده گرفته می شود .
اگر سانسور نمی کردی بدون ذکر نام مصادیقی را مطرح میکردم تا متوجه می شدید بنام حزب الله چه کارها که نشد و چه ثروتها به جیب برخی نرفت و چه پستها که غصب نشد .
فقط گفته های اون خانم نیست که، ملت عقل و شعور دارند و می بینن اطرافشون چی میگذره
تا زماني كه قبول نكنيم مسيري كه آمده ايم اشتباه بوده و آن را اصلاح نكنيم اوضاعمان روز به روز بدتر مي شود!
متاسفانه برخی افراد بدون تخصص، بدون هر گونه کارایی برای مملکت و فرصت طلب خود را حزب الهی می نامند و تحت این عنوان توقع دارند بدون هر گونه رحمت و رقابت و ... تمامی امکانات مملکت در اختیارشان باشد. متاسفانه موارد بسیار زیادی از افراد به اصطلاح حزب الهی مانند آقای خاوری را در طی سال های اخیر دیده ایم که ثابت کرده اند فقط و فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند و از واژه حزب الهی سو استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
تو‌ یکنفر‌ به چه منفی دادی؟؟؟؟

افتاب امد دلیل افتاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
خاوری منفی داده
خوب پس با این حساب که چشم داشتی نداشته باشه ما تقریبا هیچ حزب‌اللهی تو کشور نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
هستن ولی خیلی کمن. و گمنام
آنچه در واقعیت اتفاق می افتد همان چیزی است که آن خانم گفت.

به عمل کار برآید نه به حرف
معجون دین و سیاست در واژه حزب اللهی نهفته است.

آیا موفق هم بوده؟!!!
باور کنید آن خانم به درستی حقیقت را گفت و این مقاله تاییدی بر سخنان ایشان است
انسانها را نمی توان با زور و اجبار به بهشت رهنمون ساخت.
خدا انسان را آزاد آفریده تا خودش راه را انتخاب کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اگر برخی مسئولین به بهشت و جهنم اعتقاد داشتند این همه خلاف شرع عمل نمی کردند
سلام.قدم اول راکه اصلاح اظهار نظر جنجالی بود خوب برداشتیم.قدم بعدی اینست که بفرموده خدا به آنچه میگوییم عمل کنیم و چه خوب است که خالص سازی را از حزب اللهی نما ها شروع کنیم نه از بقیه.
قرآن برای انسان حق و تکلیف را با هم و در کنار هم دیده است
مردم را از تکلیف سنگین و از حق محروم و تهی نکنید
لطفا در خصوص اینجله نظر یدید : مردم، حزب اللهى‌ها را دوست دارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
حزب الله واژه مقدسیست نه به لحاظ دین بلکه به حکم عقل و منطق و دین و اعتقاد

همه انسانها در حیطه حزب خدا هستند و هیچ موجودی خارج نیست‌
همه انسانها حزب الله هستند

ولی دلالت سیاسی ان‌ متاسفانه‌ در کشورمان‌ با مشکل برخورد
هرکس که در دایره خودیهاست خودشو حزب اللهی میدونه و بقیه را خارج ...
و چون عملکرد‌ مسئولین نمره قبولی نیاورد‌
لذا‌ .....
ایا یک فر حرب اللهی جهت درمان خود فقط ب یک پزشک حزب اللهیمراجعه میکند ؟ ایا معیارش تخصص نیست؟
حرف خانم براساس آنچه واقعیت دارد درست است
بعد از جنگ غزه معلوم شد که عیار مدعیان نابودی اسراییل و حمایت از غزه چه اندازه هست. حالا اسمشان هر چی
هر تنابنده یا سبستمی که مدعی پبشرفت و اقتدار هست باید توانسته باشد سه پایه اصلی حیات هر ملت یعنی مسکن و غذا و سلامت را تامین کرده باشد. با نگاهی به وضع مسکن و تورم مواد غذایی و گرانی بهداشت و سلامت ملت ایران ویگر همه پرده ها و کاورها فرو افتاده
بالاخره این نشریه محترم نفرمودند که آن یک نفری که در این تعریف جامع در زمره مردم حزب اللهی حا نمی گیرد و در این مملکت زندگی می کند ، می تواند بیان کند که این مملکت مال من هم هست یا خیر ؟؟؟؟؟؟
حزب‌اللهی کسی است که در انتخابات شرکت می‌کند.
چه تناقضی در تیتر ها هست. متن که به ماند. "حزب اللهی یعنی عامه ی مردم مومن" ... "مردم حزب اللهی ها را دوست دارند" یعنی مردم خودشون خودشون رو دوست دارند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مردم اون حزب اللهی که مد نظر توست نیستن

ولی همه مردم دنیا‌ حزب‌. الله هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ناشناس!
در یک نطرسنجی، هشتاد درصد مردم جمهوری چک اعلام کردند که به وجود خدا و هیچ دینی اعتقاد ندارن. حالا بنظرت اینا هم حزب الهی حساب میشن؟ بگذریم از دو میلیارد هندو و همین حدود بودایی.
قطعا و یقینا مملکت مال حزب اللهی هاست. میگین نه؟ کافیه یه سری به وزارتخانه ها سازمانها نهادها و شرکت های بزرگ مرکز دانشگاهی مرکز پزشکی و ......... بزنید . تقریبا کل مملکت دست حزب اللهی هاست. اینکه تخصصی در اموری که اشغال کرده اند دارند یا خیر قضاوتش با مردم است. ولی واقعیتی که نمیشود کتمان کرد همینست که کل مملکت دست حزب اللهی ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
البته حزب الهی نما
همه مردم ایران مومن به خدای یکتا هستند و به وقتش از خاک و ناموسشان دفاع می کنند .واز جان و مال خود می گذرند .لازم نیست عده ای معدود بنام حزب اللهی و.... وکیل مدافع آحاد ملت ایران باشند .مملکت برای همه ایرانیان هست همانگونه که در جنگ هشت ساله دیدید .ضمن اینکه این مملکت برخلاف همه کشورهای دنیا دو تا ارتش با تمام قوا دارد .
اگرمعنای بسیج اونی که گفتی است چرا باید به بنده ای که دانشگاه، ترم ، کار را ول کردم وبه جبهه رفتم. حالا برای تغییر وضعیت در سیستم اداری بنده به سپاه مراجعه نمودم برای دریافت گواهی جبهه که اعلام میفرمایند شما بسیجی نیستید.پس من کی هستم؟
حرب لا همان چیزی است که در شیخ لبنان میبینیم
حزب اللهی مردم را به بهشت دعوت و خود تمایلی به آن ندارد
آن زن اگر پشتش قرص نباشد اصلا جرات نمی کند در تریبون صدا و سیما مملکت را از آن خودش بداند . حزب اللهی شبیه این زن به سفارت حمله می کند و برای ملت ایران هزینه و دشمن می تراشد..مملکت برای همه هست . برای آن پیر زن و مرد روستای من که حتی کلمه حزب اللهی را در عمرشان نشنیده اند
پزشکیان یک حزب اللهی واقعی است که نمونه ندارد ولی از طرف مدعیان حزب الله رد صلاحیت شده .
تمام کسانیکه فیدیلیتی و مگنیتی گرفتند جزء حزب اللهیای انقلابی به شمار میروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
لقب انقلابی ترین مجلس را هم گرفته اند
حزب الایی های موجود حداقل ۸ برابر سهم خود را مطالبه میکنند
حزب اللهی تعاریف مختلفی میتواند داشته باشد اما در واقعیت فقط یک تعریف دارد و آن تعهد شعلی و رفتاریست یعنی در رفتار و اعمال خود خداوند را ناظر بدانی اما خیلی ها متاسفانه همه چیز حزب اللهی بودن را در گذاشتن محاسن و یا داشتن مقنعه و استفاده از چفیه میدانند و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
والا من هم تعهد کاری دارم هم بسیار تو کارم دقت می کنم و مسئولیت پذیرم ولی حزب اللهی نیستم چرا شماها متوجه نیستید که لازمه فقط انسان، انسان خوبی باشه نه حزب اللهی
مردم اول از همه در حزب الله هستند بعد به احزاب سیاسی تقسیم بندی می شوند مردم را رو در روی هم قرار ندهید
خداوند برای ارتباط با بنده خود و پذیرفتن بنده به حضور نیازمند هیچ حزب و گروهی نیست ! این انسان سرگشته و گمراه است که با جذابیت های دنیوی همانیده شده و با من ذهن مدام در حال سبب سازی ذهن و کشیدن درد است !
این پندار کمال است که انسان با من ذهنی خود برای بهره بردن از چیزهای آفل تشکیل حزب میدهد و خداوند بی همتا مایه میگذارد !!
مردم، حزب اللهى‌ها را دوست دارند نه؛ بلکه خود مردم، حزب اللهى‌ها هستند
این سیاسی کاریها را از جامعه کم کنید شاد زندگی کنید قوانین باید فصل الخطاب همه قرار گیرد
آن زن البته پر بیراه نگفته .اولویت برخورداری از سهمیه دانشگاه خودرو. زمین. خانه. استخدام. زیارت سیاحت پست و مقام و....شامل همین اقلیت هست
مگر خدا حزب دارد
پاسخ ها
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خدا حزب ندارد ولی برای خیلی ها با حزب الهی شدن نانشان تو روغن است
یک عده نام خود را حزب الهی گذاشته اند و بدون هیچ زحمت و تخصصی شغل‌های مدیریتی کشور رادتصاحب نموده اند و از مردم نیز طلبکار هستند
اگر خداوند بخشنده مهربان حزب دارد چرا فقط شعبه هایش در خاورمیانه وجود دارد
جوان مومن حرب اللهی عیارش در کف خیابان مشخص می شود ما باید همین جوانانی را که در کف خیابان از انقلاب دفاع کردند به مجلس بفرستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
باور کن دیگه چیزی نزاشتید که بمونه
لطفاً از مفاهیم مذهبی سواستفاده نکنید.مفهوم خودی وغیرخودی درست است.
کلی آسمون و ریسمون در این مقاله کردین که بگین واقعا ممکلت برای حزب الهی هاست؟ خواستم بگم این مملکت برای هیچ طیف خاصی نیست هر ایرانی با هر طرز فکر و اندیشه صاحب این خانه است و باید در روش ادارش نظر بده. هر گروه یا جناحی که خودش رو مالک این سرزمین بدونه و دیگران رو غریبه باید باهاش برخورد کرد. خصوصا این رسانه صدا و سیما که شده نماینده طیف خاصی از اقلیت مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی