بازدید 2894

هفته صعودی بورس با رشد خوب

هفته گذشته شاخص وضعیت صعودی خوبی را کسب کرد اما وضعیت روند صعودی در این هفته مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 11 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، هفته گذشته هفته صعودی بورس لقب گرفت تا جایی که شاخص باز هم توانست بالای نقطه ۲ میلیون واحد قرار بگیرد.

معاملات روز شنبه

شاخص کل بورس در انتهای معاملات شنبه با رشد نزدیک به ۲۹ هزار واحدی به یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد رسید.

نمادهای شپنا، خگستر، خودرو، فولاد، شستا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند، ارزش معاملات خرد عدد ۴,۱۶۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۷ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۵ درصد افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۶۳۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۸۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۲۱ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۴۶۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۳۰۵ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۹۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۴۹ میلیارد تومان قرار دارد.

معاملات روز یکشنبه

شاخص کل بورس در دومین روز متوالی هفته صعودی شد، شاخص با افزایش بیش از ۱۷ هزار واحدی جایگاه ۲ میلیون و ۱۶ هزار واحد را دوباره فتح کرد.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۱۲۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، افزایش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۲۱۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۳۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۵۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۱۲۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۱۳۲ میلیارد تومان است که کاهش ۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۴۰۰ میلیارد تومان قرار دارد.

۳۷۳ نماد مثبت و ۵۹ نماد در وضعیت صف خرید قرار داشتند، ۱۹۴ نماد منفی و ۵۲ نماد نیز صف فروش بودند.

معاملات روز سه شنبه

شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۱ هزار واحد توانست مقاومت اولیه ۲میلیون و ۳۰ هزار واحدی را به سمت بالا بشکند، ارزش معاملات خرد بالاخره به یک میزان قابل توجهی رسید، بسیاری از فعالان بازار سرمایه این پارامتر را برای خرید سهام در شرایط فعلی معرفی کرده‌اند، حال با افزایش معاملات خرد بازار توانست نظر عده‌ای را جلب کند، البته باید این افزایش استمرار داشته باشد تا اعتماد سازی بیشتری صورت بگیرد. ارزش معاملات خرد عدد ۶,۰۴۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۷% و نسبت به میانگین ماهانه ۴۴% افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۰۰۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۸۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۱۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۴۵۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۳۸۸ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۵۱ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۱۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۴۲۵ میلیارد تومان قرار دارد.

در پایان معاملات امروز ۱۱۰ نماد در وضعیت صف خرید، ۴۶۰ نماد در وضعیت مثبت، ۸۹ نماد منفی و ۳۴ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند، شاخص هم وزن نیز وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل داشت که نشانگر حرکت دسته جمعی بازار به سمت بالاست.

معاملات در هفته جاری به کدام سمت می‌رود؟

شاخص کل بورس در معاملات این هفته با مقاومت‌های جدی برای صعود همراه خواهد بود، اما این هفته وضعیت بازار سرمایه مشخص خواهد شد که بورس می‌تواند باز هم صعودی شود یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست