بازدید 1854

۸۳ درصد جمعیت اسپانیا زیر چتر ۵G

کد خبر: ۱۲۰۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 08 November 2023

اپراتور Orange اسپانیا که اولین ارائه‌دهنده خدمات +۵G در فوریه ۲۰۲۳ است، در حالی امسال روی استقرار سایت و گسترش پوشش ۵G متمرکز شد که جدیدا اعلام کرده توانسته است به پوشش جمعیتی ۸۳.۲ درصد در این کشور برسد.

به گزارش ایسنا، بعد از اینکه در سال‌های گذشته با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا مواجه بودیم، چند سالی است که صحبت از ۵G یا همان نسل پنجم تلفن همراه مطرح می‌شود. با توجه به کارکردها و کاربردهای شبکه ۵G در ابعاد مختلف زندگی و بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، قرار است ۵G مشکلاتی مانند سرعت کم، تأخیر که در شبکه‌های نسل‌های قبل وجود داشت را به حداقل ممکن خود برساند و تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیاء داشته باشد.

به همین منظور پیاده‌سازی اینترنت اشیاء، هوشمندسازی و ارائه سرویس‌های پهن باند و به‌طور کلی بخش عمده‌ای از تحول دیجیتال بر بستر ۵G صورت می‌گیرد و همین موضوع اهمیت پرداختن به آن در ابعاد مختلف فنی، مقررات‌گذاری و تجاری را نشان می‌دهد.

شبکه‌های ۵G یا نسل پنجم، سرعت بسیار بالاتری در مقایسه با نسل قبلی دارند و قابلیت‌های آینده‌گرا مانند رانندگی خودران را امکان پذیر می‌کنند و اشتراک‌های ۵G در سال ۲۰۲۷، به ۴.۴ میلیارد خواهد رسید.

این فناوری نسل پنجم در دنیای واقعی، سرعت متوسط بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که چندین برابر سریع‌تر از متوسط سرعت دانلود ۴G است. در شش بازار جهانی هند، مالزی، سریلانکا، برزیل، کویت و گواتمالا متوسط سرعت دانلود ۵G بیش از ۱۰ برابر سرعت ۴G است البته این نرخ، در بیشتر بازارهای ۵G حدود ۳ تا ۶ برابر ۴G است.

در همین رابطه اپراتور Orange اسپانیا که اولین ارائه‌دهنده خدمات +۵G در فوریه ۲۰۲۳ است، در حالی امسال روی استقرار سایت و گسترش پوشش ۵G متمرکز شد که جدیدا اعلام کرده توانستیم به پوشش جمعیتی ۸۳.۲ درصد در این کشور برسیم.

گفته شده سرویس +۵G این اپراتور هم‌اکنون در ۳۸ نقطه اسپانیا در دسترس است. اورنج اعلام کرده که با اضافه شدن بیش از ۳۲۸ هزار کاربر این نسل از فناوری به شبکه، تعداد کل مشترکان ۵G به ۲۵۰۷۰۰۰ در این کشور رسیده است؛ این در حال است که تعداد کل کاربران تلفن همراه در این کشور حدود ۱۷.۷ میلیون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی