بازدید 1945

اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شد

کد خبر: ۱۲۰۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 08 November 2023

اختلال در شبکه شرکت مخابراتی اوپتوس باعث شد حدود نیمی از جمعیت این کشور در روز چهارشنبه بدون اینترنت یا تلفن بمانند و روند پرداخت، حمل و نقل و سیستم‌های درمانی هم به مشکل برخورد کند.

به گزارش ایسنا، این اختلال، نخستین بار ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش شد و ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر بود که شرکت اوپتوس اعلام کرد فعالیتش به وضعیت عادی برگشته است.

حدود ۱۰ میلیون استرالیایی معادل ۴۰ درصد از جمعیت استرالیا، مشترک اوپتوس هستند و در طول روز، نتوانستند از تلفن، یانترنت پرسرعت یا خط ثابت استفاده کنند.

بیمارستان‌ها قادر به انجام مکالمات تلفنی نبودند و کسب و کارهای کوچک نمی‌توانستند پرداخت‌های الکترونیکی را پردازش کنند و شبکه‌های برق و سرویس‌های تاکسی آنلاین در بعضی از شهرها، اختلال پیدا کردند.

این واقعه، انتقادهایی را نسبت به پایداری شبکه مخابراتی استرالیا و به خصوص شرکت اوپتوس که متعلق به شرکت مخابراتی سنگاپور است، برانگیخت.

میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا اظهار کرد: مشتریان، آشکارا نسبت به این اتفاق، عصبانی بودند و اوپتوس باید به این وضعیت، پاسخ مناسبی دهد. وی افزود: هیچ دلیلی برای این اختلال داده نشده اما در داخل شبکه اوپتوس روی داده و پیامدهای وسیعی روی خدمات تلفن همراه و اینترنت ثابت و همراه برای مشتریان این شرکت داشته است.

اوپتوس ۱۴ ماه قبل، یکی از بزرگترین رخنه‌های سایبری استرالیا را گزارش کرد اما کلی بایر روزمارین، مدیرعامل این شرکت گفته است معتقد نیست که اختلال اخیر، نتیجه حمله سایبری بوده باشد.

بر اساس گزارش رویترز، تحت قوانینی که پس از حمله سایبری به اوپتوس در سال ۲۰۲۲، معرفی شدند، شرکت‌های استرالیایی باید در صورت روبرو شدن با حمله سایبری، ظرف مدت ۷۲ ساعت، این حمله را به دولت گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی