بازدید 11452

بشار اسد کجای جنگ غزه ایستاده است؟

برای بسیاری از ناظران تحولات غزه احتمالا این پرسش ایجاد شده که چرا بشار اسد چندان به صورت علنی درباره جنگ موضع گیری نمی کند. در واقع، این پرسش که بشار اسد کجای جنگ غزه ایستاده است؟ آیا از جنگ علیه اسرائیل حمایت می کند؟
کد خبر: ۱۲۰۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 07 November 2023

 

به گزارش تابناک و به نقل از اقتصادسنج، برای بسیاری از ناظران تحولات غزه احتمالا این پرسش ایجاد شده که چرا بشار اسد چندان به صورت علنی درباره جنگ موضع گیری نمی کند. در واقع، این پرسش که بشار اسد کجای جنگ غزه ایستاده است؟ آیا از جنگ علیه اسرائیل حمایت می کند؟

در این رابطه، مصطفی نجفی کارشناس منازعات خاورمیانه در مطلبی در صفحه ایکس خود(توییتر سابق) نوشت:

شاید اگر بخواهیم مقایسه ای میان تعداد و سطح مواضع ‎بشار اسد در رابطه با جنگ غزه با رهبران برخی کشورها از جمله ترکیه یا عربستان یا حتی اردن داشته باشیم،متوجه می شویم که بشار اسد هم مواضع کمتری در قیاس با آن ها داشته و هم شاید مواضع محتاطانه تری!

مصطفی نجفی کارشناس منازعات خاورمیانه

آیا بشار اسد خودش را از جنگ کنار کشیده است؟ پاسخ منفی است. بشار در وسط جنگ غزه قرار دارد. اما در مواضع اعلانی به گوشه ای خزیده است. رهبران محور مقاومت به خوبی می دانند نباید مستقیما و علنا سوریه را وارد درگیری کنند. به چند دلیل مهم:

‏۱. سوریه مهم ترین کریدور انتقال نیرو و تسلیحات به حزب الله و حماس است. این کریدور باید امن بماند و وارد معرکه نشود.

۲. سوریه یک دولت است. در استراتژی امنیتی محور مقاومت، درگیر شدن گروه های غیررسمی و نیابتی مزیت های بیشتر و ریسک کمتری در قیاس با مداخله بازیگر دولتی دارد.

به همین جهت، مداخله مستقیم یا علنی دولت سوریه تبعات امنیتی و سیاسی بیشتری نسبت به عدم مداخله آن دارد.

۳. مداخله علنی و مستقیم بشار اسد، منجر به تحریک بیشتر آمریکا برای ورود مستقیم تر به مناقشه می شود و حمایت های بین المللی از اسرائیل را گسترش می دهد.

از طرف دیگر، منجر به حملات بیشتر اسرائیل به سوریه می شود که این کشور را در وضعیت شکننده ای به لحاظ اجتماعی و سیاسی قرار میدهد.

۴. بشار در هماهنگی کامل عملیاتی و لجستیکی با ایران، حزب الله و تا حدی حماس قرار دارد. طبق توافق صورت گرفته، بشار اسد ضمن احتیاط و کنش حداقلی، متعهد به حمایت کامل اما تا حدی پنهان از جنگ علیه اسرائیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
چرا این مطالب رو علنی بیان میکنید که پس فردا اونا از خبرهامون بکشنش بیرون و برامون بامبول درست کنن، هر کار میکنید بی سر و صدا،
خدا قوت
"بشار در هماهنگی کامل عملیاتی و لجستیکی با ایران، حزب الله و تا حدی حماس قرار دارد. طبق توافق صورت گرفته، بشار اسد ضمن احتیاط و کنش حداقلی، متعهد به حمایت کامل اما تا حدی پنهان از جنگ علیه اسرائیل شده است."
آها اینو خودش بهت گفت؟

در جنگ داخلی سوریه حماس کجای کار بود؟ به گوشه ای خزیده بود تا نکند بقیه حساس شوند
در جنگ اسراییل و حزب الله همه به گوشه ای خزیده بودند تا واکنش حداقلی را برانگیزند.

بابا کی می خواید متوجه بشید در این دنیا همه بر اساس مصلحت خودشون تصمیم میگیرند الا ما که بدون هدف از این و اون حمایت میکنیم و با این و اون جنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
اووف چه تحلیل خفنی کفم برید
واینستاده بنده خدا نشسته . جنگ غزه چه ریطی به این مادرمرده داره
در حالت خواب و خوشگذرانی و خندیدن به ریش ما ایرانیان
دقیقا در جهت باد کما فی السابق
بنده خدا صدای نفس کشیدنش هم نمیاد
ببخشید که زمان جنگ داخلی سوریه دقیقا همین حماس داشت به دستور قطر علیه بشار اسد میجنگید!!!! وقایع اردوگاه حماس رو یادتون رفته ؟!!! حالا انتظار دارید سوریه بیاد به عشق حماس واسشون با اسرائیل بجنگه لابد !
بشار اسد خودش هشتش گرو نوهشه و به ضرب و زور ایران که هنوز سرپاست
بشار اسد یکی باید بیاد کمک خودش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی