بازدید 1902

ردپای تولید ضعیف خودرو در بازار فلزات

نظرسنجی‌ای نشان داد تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ به دلیل تولید ضعیف خودرو و نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی کاهش داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ 07 November 2023

به گزارش ایسنا، این دو فلز عمدتاً توسط خودروسازان استفاده می‌شوند که آنها را در اگزوزهای موتور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تعبیه می‌کنند. پلاتین همچنین در صنایع دیگر، جواهرات و برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود.

میانگین پیش‌بینی از نظرسنجی ۲۴ تحلیلگر و معامله‌گر این بود که پلاتین به طور متوسط به ۱۰۲۳ دلار در هر اونس تروی در سال ۲۰۲۴ برسد که از ۱۱۰۰ دلاری که در نظرسنجی سه ماه پیش به دست آمد کمتر است. پلاتین تا کنون ۱۴ درصد در سال جاری پس از صعود در ماه آوریل تا مه درصد کاهش یافته است.

کارولین بین، تحلیلگر کپیتال اکونومیکس گفت: تولید خودرو اخیراً تعدیل شده است که بر فلزات گروه پلاتین تأثیر گذاشته است. ما انتظار داریم که بخش خودرو در سال ۲۰۲۴ دوباره شروع به رشد کند زیرا نرخ بهره در سطح جهانی شروع به کاهش می‌کند که می‌تواند قیمت ها را افزایش دهد.

نظرسنجی میانگین قیمت برای پالادیوم ۱۲۵۰ دلار در هر اونس را در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که نسبت به پیش‌بینی ۱۳۶۹ دلار در نظرسنجی قبلی کمتر است.

بر اساس گزارش رویترز، پالادیوم امسال تاکنون ۳۸ درصد کاهش داشته است و هفته گذشته به ۱۰۸۳ دلار رسید که پایین‌ترین حد خود در پنج سال گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست