بازدید 3462
۶

سه خدمت پرتقاضای بیماران بین‌الملل در ایران

معاون درمان وزارت بهداشت در توضیح اقدامات انجام شده در زمینه رونق گردشگری سلامت، گفت: در دو سال گذشته بیشترین مراجعه درمانی گردشگران سلامت به کشورمان جهت دریافت خدمات زنان و زایمان، جراحی چشم و ارتوپدی بوده است و پس از آن خدماتی همچون جراحی‌های زیبایی، اورولوژی، جراحی عمومی و... در سایر رتبه‌بندی‌ها قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 06 November 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های درمانی کشور و پذیرش گردشگر سلامت و در عین حال تاکید بر لزوم ساماندهی این موضوع، گفت: نظام سلامت، کادر درمان و بیمارستان‌های کشورمان خدمات خوب و با کیفیتی در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهند و در واقع گردشگری سلامت فرصت خوبی را فراهم می‌کند که ضمن ارائه خدمات درمانی، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را نیز به سایر کشورها عرضه کنیم.

مجوز گردشگری سلامت برای ۲۷۷ مرکز درمانی در کشور

او افزود: در حال حاضر ۲۷۷ مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت (IPD) در کشور وجود دارد. دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با ۳۶ مرکز، مشهد با ۲۳ مرکز، شهید بهشتی با ۱۹ مرکز، تبریز با ۱۵ مرکز و تهران با ۱۴ مرکز به ترتیب پنج دانشگاه اول از نظر تعداد مراکز تحت پوشش دارای مجوز گردشگری سلامت هستند.

آمار ورود گردشگر سلامت به ایران

وی درخصوص آمار ورود گردشگران سلامت به کشور، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۳۵ نفر از ۱۷۷ ملیت، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۶ نفر از ۱۶۴ ملیت و در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۶۰۵ هزار و ۱۲۵ نفر مراجعه کننده غیر ایرانی از خدمات سلامت محور ما استفاده کرده‌اند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، عمده خدمات در بخش گردشگری سلامت به مراجعینی از کشورهای افغانستان، عراق، عمان، بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هندوستان، تاجیکستان و عربستان سعودی ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیشترین مراجعه درمانی گردشگران سلامت برای دریافت خدمات زنان و زایمان، جراحی چشم و ارتوپدی بوده است. پس از آن نیز خدماتی همچون جراحی‌های زیبایی، اورولوژی، جراحی عمومی و... در سایر رتبه بندی‌ها قرار می‌گیرند.

اهمیت فعال کردن پذیرش بیماران بین‌الملل در مناطق آزاد و استان‌های مرزی

کریمی با تاکید بر اهمیت ارزیابی فرصت‌های موجود در زمینه گردشگری سلامت، بیان کرد: به روز کردن مجوز IPD مراکز درمانی و تقویت نظارت بر آنها، شناسایی ظرفیت‌های مناطق تجاری آزاد و شهرهای مرزی استان‌های مرزی جهت تقویت جذب بیماران بین‌الملل و فعال کردن واحد پذیرش بیماران بین‌الملل در مراکز درمانی مستعد و... را از عوامل موثر در رونق گردشگری سلامت هستند.

بازنگری در تعرفه‌های خدمات گردشگری سلامت

او موضوع بازنگری تعرفه‌گذاری خدمات گردشگری پزشکی را شرطی مهم در رونق گردشگری سلامت خواند که صورت پذیرفته و به زودی ابلاغ خواهد شد و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات دیگری همچون تدوین ضوابط اختصاصی فعالیت شرکت‏‌های فعال در زمینه تسهیل‏گری گردشگری سلامت، تصویب دوره کارشناسی ارشد گردشگری سلامت در معاونت آموزشی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و پیگیری ایجاد رشته دیپلماسی سلامت اهمیت بسزایی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چرا باید یک بیماری که به هر حال مشخص هست که از وضع مالی خوبی برخوردار هست برای درمان در منطقه به جای ترکیه باید کشور ما رو انتخاب کنه ؟

1- آیا فرودگاه ما ، پروازهای ما از نظر تنوع و ایمنی و راحتی مثل ترکیه هست ؟ همین الان شما برای مشهد بخوای بلیط بگیری برای یکماه دیگه میتونی بلیط پیدا کنی .
2- .ضعیت هتلهای ما
3-تفریحات موجود در کشور ما در مقایسه با استانبول

لطفا واقع بین باشیم .
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
با سلام به دلیل ارزان بودن و بی ارزش بودن پول ما میان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
شما واقع بین باش و البته کمی هم ... تحقیری رو کم کن . طرف اگر قرار شد شبها بره کلوپهای شبانه و ... می ره ترکیه ، پای سلامتش که وسط باشه کیس بهتر رو انتخاب می کنه . از نظر پزشکی در بین کشورهای اسلامی سرآمد هستیم هر چند تبلیغات ماهواره ای و فضای مجازی چیز دیگری را در مخ مردم فرو می کند .
با این سهمیه های کنکور و پذیرفتن کم هوشان و تنبل ها و مونگول ها به جای نخبگان به زودی برای سرما خوردگی و آپاندیس باید به افغانستان یا تاجیکستان برویم روغن بنفشه و ... غیره
خذمات زنان و زایمان منظورشون اتباع بیگانه است که برای زایمان مجانی میان و دیگه نمیرن
زنان زایمانشون که درخدمت افغانی ها بوده و بعد زائییدن هم کنگر میخورن و لنگر میندازن و برا بچه هاشون شناسنامه ایرانی میگیرن . وای بر ما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی