بازدید 6743
۹
بسته ویدیویی «تابناک»

کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا / نحوه ترور محمد انور السادات توسط خالد اسلامبولی / چگونه بشر در آینده آب و هوا را کنترل می‌کند؟ / ده خودرو کمیاب جهان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوهای عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 02 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

از حدود ساعت ۶ بعدازظهر ۱۶ سپتامبر تا ساعت ۸ صبح ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ گروه نظامی الشباب وابسته به حزب فالانژ لبنان، عملا زیر چشم متحدان اسرائیلی خود بین ۷۶۲ تا ۳۵۰۰ غیرنظامی را در اردوگاه پناهندگان شتیلا در محله صبرا کشتند. گروه الشباب توسط ایلی حبیقه تشکیل شده بود؛ یک شخصیت برجسته حزب فالانژ که رئیس اطلاعاتی نیرو‌های لبنان و افسر رابط موساد نیز بود. هرچند باور می‌رود، حبیقه از سر کینه شخصی به خاطر کشته شدن نامزد و خانواده‌اش توسط شبه نظامیان فلسطینی در کشتار دومار ـ که به نوبه خود انتقام کشتار کارانتینا بود ـ دستور این کشتار را داده باشد، با این حال، انگیزه این کشتار را انتقام ترور بشیر جمیل رئیس‌جمهور وقت لبنان از حزب فالانژ (معروف به کتائب) ـ که گمان می‌رفت توسط شبه نظامیان فلسطینی انجام شده باشد ـ عنوان کردند. از آنجا که این کشتار در محدوده تحت کنترل نیرو‌های دفاعی اسرائیل انجام شده بود، کمیته تحقیقاتی کاهان که به دستور دولت اسرائیل برای بررسی این واقعه تشکیل شد، نیرو‌های دفاعی محلی را به دلیل سهل‌انگاری و دست کم گرفتن واکنش فالانژ‌های مارونی لبنان به ترور بشیر جمیل مقصر اعلام کرد. در این ویدیو، تصاویری از کشته شدگان این کشتار ناجوانمردانه، اعتراض یاسر عرفات و مراسم خاکسپاری بشیر جمیل را ببینید. (اخطار: این ویدیو حاوی صحنه‌هایی دلخراشی است که مناسب بینندگان حساس نیست) 

 

 

نحوه ترور محمد انور السادات توسط خالد اسلامبولی

محمد انور السادات، سومین رئیس‌جمهور مصر بود که پس از امضای پیمان کمپ دیوید و صلح با اسرائیل در پی اعتراضات جهان عرب به این اقدام توسط خالد اسلامبولی و سه ضارب دیگر ترور شد. مصر اولین کشور عربی بود که با اسرائیل صلح دائم برقرار کرد، این اقدام خشم فلسطینیان و سایر مسلمانان جهان را برانگیخت و منجر به موج اعتراضات در مصر و سایر کشورهای مسلمان شد. این اقدامات با سرکوب معترضین در مصر پاسخ داده شد و نهایتا با مرگ سادات و سرکوب شورش‌ها در مصر پایان یافت. به جز ضاربین سادات که به اعدام محکوم شدند، سایر افرادی که در این مدت بازداشت شدند، با احکام سبک زندانی شده و پس از مدت کوتاهی آزاد شدند. در این ویدیو تصاویری از خود اقدام ترور سادات، همراه با روایت همسر وی، جیهان سادات از اتفاقات پیش از آن را با زیرنویس فارسی ببینید. 

 

 

چگونه بشر در آینده آب و هوا را کنترل می‌کند؟

با ادامه بالا رفتن دمای زمین و تغییرات آب و هوایی، بشر به دنبال راه هایی برای کنترل آب و هوا بوده تا بتواند در مناطقی که خشکسالی شدیدتر است، بارش بیشتری ایجاد کند و از آلودگی هوا بکاهد. در این ویدیو با این دسته از فناوری ها بیشتر آشنا شوید. 

 

 

ده خودرو کمیاب جهان

در این ویدیو ده مدل از خودروهایی را خواهید دید که اثبات شده، کمیاب‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌روند. در این فهرست، خودروهایی از یک مدل فراری تا مدلی از رولز رویس و خودرویی که تنها یک دستگاه از آن در جهان هست، وجود دارند. افراد ماشین‌باز این ویدیو را از دست ندهند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
بشر در آینده آب وهوا را کنترل می کند ولی شهرداری تهران 14 سال است هنوز نتوانسته سند مجتمع تجاری ابریشم را به خریداران واگذار نماید یعنی 5110 روز چین و امارات در عرض 20 سال اقتصادشان 100 برابر شد ولی چطور مدیران شهرداری تهران نتوانسته اند سندها را واگذار کنند. لطفا شورای شهر تهران کلاه هایشان را را بالا ببرند. وجوانان ما نیز انتظار تحول نداشته باشند که از این قوم آبی گرم شود.
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
من نمی دانم شهرداری‌ها به چه کسی ویا وزارت خانه ای باید جواب پس دهند چون این مشکل در تمام ایران وجود دارد شهرداری‌ها هر کاری دلشان بخواهد می کنند. گفتیم شوراهای شهر بیاید بهتر می شود ولی وضع بدتر شده من پیشنهاد می کنم شهرداران شهرها توسط انتخابات مستقیما توسط مردم انتخاب شوند تا شاهد بی توجهی مدیران شهرداری نسبت به مشکلات مردم نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
خدا را شکر صنایع موشکی ما دست مدیران شهرداری تهران نیست والا باید الان آر پی جی پیشرفته ترین سلام ما می بود
انور سادات آدم خوبی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
انورسادات‌ مرد بزرگی بود و وزنه ای ارزشمتد برای منطقه
اردوگاه کمونیست با حیله و
نیرنگ او را ازمیان برداشت تا ناارامیهای منطقه برای همیشه باقی بماند‌ و از این درگیریها بعنوان اهرمی فشاری بر غرب بهره ببرد‌
انور سادات انسان بزرگی بود روحش شاد
وقتی وفاداری وقدر شناسی انور سادات را می خوانم که برخلاف بعضی کشورهای عربی که قدر شناسی وفاداری در ذاتشان نیست فقط می توانم بگویم خدا رحمتش کنند و مصر می تواند یک کشور دوست برای ابد باشد
انور سادات آدم خوبی بود.... روز قیامت می‌بینمت!!!
انور سادات از نظر شخصی و رفاقت بی نظیر بود ولی از نظر سیاسی پرت بود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی