بازدید 2227

بازداشت ۲ فعال غیرمجاز ارزی

کد خبر: ۱۲۰۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 02 November 2023

دو متهم که در یک دفتر کار بدون مجوز معاملات گسترده غیرمجاز ارزی انجام می‌دادند از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال اطلاع از فعالیت غیرمجاز ارزی چند نفر در دفتری واقع در خیابان شریعتی تهران، عوامل پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در جریان آن دوتن از فعالان غیرمجاز ارزی که به‌صورت گسترده اقدام به انجام حوالجات غیرقانونی ارز کرده بودند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از دفترکار این افراد که فاقد هرگونه جواز کسب و تابلو بود؛ بیش از ۷۳۳ هزار واحد انواع ارز، ۱۲قطعه انواع سکه، لپ‌تاپ، آی‌پد، گوشی تلفن همراه، پول شمار، ترازوی دیجیتال و تعداد زیادی اسناد و مدارک و مستندات مربوط به فعالیت غیرمجاز ارزی و طلا کشف و ضبط شد.

همچنین دو فعال غیرمجاز ارزی نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. متهمان با تشکیل پرونده‌ برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

افشاری از شهروندان خواست که معاملات خود اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول را به‌صورت شفاف با پول رایج کشور و با اسناد اعتباری اعم از چک و... انجام داده و از دریافت هرگونه ارز خارجی که منشأ آن نامشخص است خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار