بازدید 5393
بسته ویدیویی «تابناک»

آبادان در بیش از یک قرن پیش / نحوه مومیایی کردن اجساد به روش مدرن و باستانی / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / چرا خبری از بیگانگان نیست؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوهای عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷ 31 October 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

آبادان در بیش از یک قرن پیش

آبادان یک قرن پیش درگیر توسعه متاثر از شکل گیری صنعت نفت ایران بود که تحت کنترل انگلیس قرار داشت. نخستین پالایشگاه خاورمیانه در ۱۲۹۱ در آبادان افتتاح شد که در پی آن بسیاری از نخستین‌ها در آبادان احداث شد. تصاویری که از آبادان در سال ۱۲۹۹ یعنی بیش از پیش ثبت شده توسط دفتر مولتی مدیای «تابناک» با هوش مصنوعی بازسازی و ارتقای کیفیت داده شده است. این تصاویر که مردم را در حال فعالیت در صنعت نفت آبادان به همراه تصاویری از حرکت قطار و حرکت قایق‌ها در رود کارون نشان می دهد، در «تابناک» می‌بینید.  

 

 

نحوه مومیایی کردن اجساد به روش مدرن و باستانی

 هزاران سال پیش، مصریان باستان بر اساس باورهای خود اجساد را مومیایی می‌کردند تا ارواح اجساد بتوانند به بدن خود بازگردند. روش‌هایی که مصریان برای اینکار استفاده می‌کردند هرچند بدوی بودند اما به اندازه‌ای تاثیر داشتند که بتوانند این اجساد را هزاران سال حفظ کرده و به دست باستان‌شناسان مدرن برسانند. در دنیای مدرن نیز نیاز به مومیایی‌ کردن اجساد از بین نرفته است. یکی معروف‌ترین مومیایی‌های مدرن، جسد لنین در روسیه است که تا مدت‌ها راز مومیایی کردن لنین مخفی بود و همان گروه چند مومیایی دیگر نیز از سایر رهبران کمونیستی جهان ساختند. اهمیت کار این گروه در این بود که نه تنها نیاز داشتند که جسد را حفظ کنند، بلکه باید چهره و دست‌ها رنگ و شکل طبیعی خود را حفظ می‌کردند که نیاز به پیچیدگی بیشتر از روش‌های بدوی مصریان بود. جزئیات روش مومیایی کردن مصری‌ها و روش مدرنی که برای حفظ لنین استفاده شد را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید. 

 

 

پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود

با فرستادن ماهواره‌ها در دهه هفتاد میلادی به فضا و نظارت بر فعالیت‌های بشری، تغییر کره زمین بعد از گذشت چهل سال از آن زمان با در کنار قرار دادن این عکس‌ها حیرت آور است و می‌توان به راحتی نابودی محیط زیست بدست بشر را مشاهده کرد. این تصاویر حیرت انگیز را در ویدیو تابناک ببینید. 

 

 

چرا خبری از بیگانگان نیست؟

هنوز ارتباطی توسط بیگانگان با بشر صورت نگرفته است و این سوال پیش می‌آید که آیا موجودات زنده دیگری در جهان گیتی وجود دارند و اگر جواب مثبت است چرا هنوز با انسان‌ها ارتباطی برقرار نکرده اند؟ اولین بار این سوال توسط انریکو فرمی فیزیکدان مشهور در سال ۱۹۵۰ میلادی مطرح شد که بیگانگان کجا هستند و چرا ارتباطی برقرار نکرده اند؟ دانشمندان برای این مساله فرضیه‌ها و توضیحات مختلفی دارند. با جدیدترین توضیح و مقاله‌ای که در این رابطه منتشر شده است در این ویدیو آشنا شوید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی