بازدید 2927

تأیید ۴ بار قصاص برای قاتل نگهبانان شرکت کشتیرانی

کد خبر: ۱۲۰۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 29 October 2023

حکم چهار بار قصاص پسر کینه‌جویی که چهار نگهبان شرکت کشتیرانی را در شهریار به قتل رسانده در حالی از سوی قضات دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد که وی در دادگاه انقلاب نیز محارب شناخته شده بود.

به گزارش ایران، این حادثه خونین روز جمعه 6 خرداد 1401 در روستای بالابان شهریار رخ داد و پسر جوانی به دنبال اختلاف قدیمی با صاحب یک زمین که متعلق به شرکت کشتیرانی بود چهار نگهبان حاضر در محل را با شلیک گلوله به قتل رساند. وی سپس در خیابان طالقانی تهران مقابل کلانتری 107 فلسطین نیز به پنج مأمور پلیس شلیک کرد اما دقایقی بعد دستگیر شد.

پنج مأمور مجروح کلانتری هم به بیمارستان انتقال پیدا کردند که در نهایت چهار نفرشان پس از مداوای اولیه ترخیص شدند و یکی از آنها چشم راستش را از دست داد.

متهم 24 ساله پس از دستگیری برای تعیین وضعیت روحی - روانی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان سلامت روان وی را تأیید و اعلام کردند متهم در زمان ارتکاب به جرم مسئول اعمال کیفری خود بوده است.

به این ترتیب پرونده وی به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب اسلامی و پرونده قتل چهار نگهبان کشتیرانی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهم در 24 مرداد 1401 در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد.

پس از آن متهم در شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم چهار قربانی درخواست قصاص کردند.

همسر و مادر دو نفر از مقتولان به جایگاه رفت و گفت: شوهر و پسرم به تازگی در شرکت کشتیرانی مشغول به کار شده بودند اما این پسر بی‌رحمانه با شلیک گلوله آنها را کشت.

سپس متهم به جایگاه رفت و با پذیرش اتهامش عنوان کرد که پدرش از سال 1393 با شرکت کشتیرانی شهریار و وکیل شان بر سر 3 هزار متر زمین به اختلاف خورده و پدرش مدعی بوده کشتیرانی چند سال قبل 6 هزار متر از زمین هایش را تصاحب کرده بود و حالا هم می‌خواهد 3 هزار متر دیگر از زمین‌هایش را بگیرد. او گفت: چند بار کار پدرم به درگیری و شکایت هم کشیده شد اما نتیجه‌ای نداشت.

چند روز قبل از ماجرا از پدرم شنیدم کشتیرانی قصد ندارد حقمان را بدهد. به همین خاطر عصبانی شدم و در اینستاگرام به دنبال فروشنده اسلحه گشتم و اسلحه‌ای را از یک فروشنده در کرمانشاه به قیمت 10 میلیون تومان خریدم و ۵۰ فشنگ جنگی هم به مبلغ دو و نیم میلیون تومان از فرد دیگری خریداری کردم و به تهران برگشتم. روز حادثه به شرکت رفتم تا وکیل شان را ببینم و کارش را تمام کنم. به همین خاطر به سمت اولین کیوسک نگهبانی رفتم، به محض اینکه نگهبان در را باز کرد به سر او شلیک کردم. سپس سراغ دومین کیوسک رفتم و دو نفر را که بعداً فهمیدم پدر و پسر بودند کشتم و اسپری و شوکر آنها را برداشتم.

همان موقع دو نگهبان دیگر فرار کردند وگرنه آنها را هم می‌کشتم. بعد از کشتن نفر چهارم هم سوار ماشین شدم و به قم رفتم. صبح روز بعد به خیابان طالقانی تهران رفتم و به پنج مأمور کلانتری فلسطین شلیک کردم. البته می‌خواستم همان موقع خودم را هم بکشم که یکی از مأموران دستگیر و خلع سلاحم کرد و موفق نشدم.

قضات دادگاه برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به چهار بار قصاص و به اتهام شروع به هفت فقره قتل به سه سال و ۹ ماه زندان و به خاطر حمل و نگهداری کلت و مهمات جنگی به شش سال و سه ماه زندان محکوم کردند.

این حکم با تأیید در شعبه ۹ دیوان عالی کشور قطعی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی