بازدید 1806

این نظام متعلق به شخص نیست، متعلق به خداوند است

وزیر کشور با اشاره به پایان فرآیند ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: در این مرحله هیئت‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت صلاحیت‌ها را بررسی کنند.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 27 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان این‌که «انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است» اظهار کرد: مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی‌کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است.

وی با تاکید بر این‌که «از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم؛ چراکه هیچ کشوری حتی کشورهایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند» تصریح کرد: در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که «نظام متعلق به شخص نیست»، گفت: این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می‌کنیم این کار برای خداست‌. مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود. ما با همه برادریم و این برادری و آداب اخلاقی ایجاب می‌کند برای خودمان و دیگران از مرزهایی که قانون مشخص می‌کند فراتر نرویم. بی طرفی به معنای کم اهمیت بودن افراد نیست ولی در عین اهمیت، نگاه یکسانی به همه خواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان این‌که «هیئت‌های اجرایی تشکیل شده و پس از اعلام نظر مراجع رسمی ظرف ۱۰ روز، هیئت‌های اجرایی هم ظرف دو هفته باید صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند» تأکید کرد: هیئت‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت کار را دنبال کنند. هیئت‌های اجرایی باید مراقبت کنند و بدون هیچ حب و بغضی نظر مراجع رسمی و قانون را مدنظر قرار دهند.

وی با یادآوری این‌که «براساس قانون علاوه بر موضوع اخذ استعلامات، بررسی محلی نیز جزو وظایف هیات‌های اجرایی است که باید با حفظ کرامت و آبروی داوطلبین، امانت و محرمانگی انجام گیرد» ادامه داد: مرحله حساسی را در پیش داریم و بحث آبروی افراد و امانت نظام که باید هر دو را برابر هم در نظر بگیریم و مراقبت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست