بازدید 4489
۶
بسته ویدیویی «تابناک»

تجزیه آمریکا به روایت دبیر شورای انقلاب فرهنگی / تصاویر رنگی عملیات بارباروسا، بزرگ‌ترین نبرد تاریخ / چرا هنوز واقعیت مجازی افتضاح است؟ / آیا تنهایی می‌تواند انسان را بکشد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 23 October 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تجزیه آمریکا به روایت دبیر شورای انقلاب فرهنگی

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «بیش از ۴۰ درصد در ایالات متحده معتقد به تجزیه آمریکا هستند.» اظهارات خسروپناه را می‌شنوید.  

 

تصاویر رنگی عملیات بارباروسا، بزرگ‌ترین نبرد تاریخ

عملیات بارباروسا | Operation Barbarossa | Unternehmen Barbarossa که با عنوان تهاجم آلمان به اتحاد جماهیر شوروی نیز شناخته می‌شود، اسم رمز یورش ورماخت (نیرو‌های مسلح آلمان) و برخی متحدانش در نیرو‌های محور به اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ جهانی دوم بود که به‌عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین یورش نظامی تاریخ در روز یکشنبه ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ آغاز شد. این عملیات قصد داشت هدف ایدئولوژیک آلمان برای تصرف سرزمین‌های غربی شوروی به‌عنوان فضای حیاتی و جای دادن نژاد آلمانی در آن را به منصه اجرا بگذارد.

هدف آلمانی‌ها از طرح جامع برای شرق به‌دست آوردن منابع نفتی قفقاز و همچنین اراضی کشاورزی شوروی بود. در طول عملیات بارباروسا، حدود سه میلیون نیروی مهاجم (بزرگ‌ترین نیروی تهاجمی در تاریخ نظامی) در جبهه‌ای به‌ طول ۲۹۰۰ کیلومتر با قریب به ۶۰۰ هزار خودرو و ۶۲۵ هزار اسب، به شوروی حمله بردند. این تهاجم نقطه اوج جنگ جهانی دوم به‌لحاظ جغرافیایی و نظامی بود. آغاز این عملیات موجب گشوده شدن جبهه شرقی جنگ برای آلمان گردید؛ جبهه‌ای که بیشترین شمار نیرو‌ها نسبت به هر جبهه دیگری در تاریخ را به خود دید و تأثیر بسزایی بر سیر جنگ جهانی دوم و تاریخ سده بیستم داشت.

در جریان این عملیات نیرو‌های آلمانی با جلوداری چهار گروه زرهی زیر چتر پشتیبانی هوایی لوفت‌وافه، با غافلگیر کردن ارتش سرخ در مجموعه‌ای از حملات متوالی، در مدتی کوتاه یعنی کمتر از شش ماه، پیشروی سریعی در سه محور راهبردی شمالی، مرکزی و جنوبی در عمق ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتری تا حومه لنینگراد، مسکو و روستوف-نا-دونو صورت دادند.

نیرو‌های آلمانی با اجرای تاکتیک جنگ برق‌آسا در اعماق خطوط دفاعی دشمن در مجموع بیش از سه میلیون سرباز ارتش سرخ شوروی را به اسارت گرفتند. با وجود موفقیت‌های اولیه، تهاجم آلمان به مشکلات عدیده‌ای همچون معضلات ترابری و تدارکاتی، کاستی‌های طراحی عملیاتی و زمستان روسیه گرفتار شد. در پایان این عملیات در دسامبر ۱۹۴۱، نیرو‌های آلمانی با شکست در نبرد مسکو و ضدحمله زمستانی شوروی از حومه پایتخت به عقب رانده شدند. آلمانی‌ها با اطمینان بالایی انتظار فروپاشی سریع ساختار حاکمیت و مقاومت در شوروی همانند لهستان و فرانسه را داشتند، اما حکومت شوروی و ارتش سرخ با نجات از تهاجم اولیه، دشمن را وارد یک جنگ فرسایشی نمودند؛ جنگی که آلمان با محدودیت در منابع مادی و انسانی آماده آن نبود. نیرو‌های فرسوده ورماخت با از دست دادن ابتکار عمل، دیگر قادر به رسوخ در عمق سرزمین‌های شوروی نبودند و در نهایت متحمل شکست قطعی شدند. تصاویر رنگی عملیات بارباروسا را در تابناک می‌بینید.  

 

 

چرا هنوز واقعیت مجازی افتضاح است؟

واقعیت مجازی بیست سال است پا به عرصه وجود گذاشته است و با اینکه تجربه منحصر بفردی ارائه می‌کند، نتوانسته است در میان مردم جایی باز کند. در چند سال اخیر، پلتفرم‌های مختلفی از آن توسط تولیدکنندگان مختلفی مانند سونی، اچ‌تی‌سی، فیسبوک، سامسونگ و... ارائه شده اند تا محبوبیت آن را افزایش دهند، ولی با این حال رشد قابل توجهی از خرید و استفاده آنها به چشم نمی‌خورد؛ اما علت آن چه می‌تواند باشد؟ 

 

 

آیا تنهایی می‌تواند انسان را بکشد؟

مطالعات نشان داده‌اند که تنهایی می‌تواند علایم سرماخوردگی را تشدید کند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش دهد و منجر به التهاب مزمن در انسان شود. همه این عوامل باعث می‌شوند که خطر تنهایی برابر با خطر کشیدن ۱۵ سیگار در روز باشد. در این ویدیو با تعریف، دلایل و خطرات تنهایی آشنا شوید و راه‌های ساده برای خروج از آن را بیاموزید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
اگر امریکا نرفته اید و اطلاعاتی ندارید کمی در گوگل سرچ کنید و در گوگل مپ هم از شهرها ی آن دیدن کنید و مقایسه کنید با روسیه و کره شمالی و برخی کشور ها بعد مقاله بنویسید و یا نظر بدهید.
برخی سخنها و رفتار ها ی برخی باعث مضحکه در سطح جهان شده
متاسفام
یکی از خطوط تجزیه درست از وسط نشیمن ما می گذره. اتاق های خواب میفته کشور مریلند و آشپزخونه کشور واشنگتن. چه باحال! جدا چی می زنید؟؟؟
«تجزیه آمریکا به روایت دبیر شورای انقلاب فرهنگی»
این بابا گیرکرده توی دهه 60 هنوز فکر می کنه امریکا تجزیه میشه ولی ایران نه.
اینکه بالای 99 درصد ایرانیها مخالف تجزیه هستند به جهت ارق ملی است و درسته منهم قبول دارم و ما که در کف جامعه هستیم این را لمس میکنیم/ ولی اینکه 40درصد آمریکائیها خواهان تجزیه هستند نمی دانم از کچا آورده اند!
و یه اما ی دیگه اینکه همان 99درصد ایرانی خواهان تغییر و اصلاح هم هستند
اینکه بعد از سالهابلاخره متوجه شدید هویت ملی مهم است جای شکر دارد.
اگر این حرف را مثلا رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه میزد میشد ربطی بین وظایف این مرکز و موضوع عنوان شده پیدا کرد ولی وقتی دبیر شورای انقلاب فرهنگی میزنه .............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست