بازدید 2415
۱

بی اعتمادی شدید فلسطینی‌ها به راهکار صلح بایدن

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد مردم فلسطین به رئیس‌جمهور آمریکا بی اعتماد بوده و سیاست‌های وی برای برقراری صلح را اصلا قبول ندارند.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 23 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، نتایج یک نظرسنجی پیش از آغاز حملات ماه اکتبر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم فلسطین به رئیس جمهور آمریکا و سیاست هایش برای برقراری صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی کاملا بی‌اعتماد هستند.

به گزارش موسسه گالوپ، اکثر مردم فلسطین به این موضوع که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بتواند به ارائه راه حلی که منجر به صلح بین طرفین جنگ و درگیری در فلسطین اشغالی شود، تردید دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی انجام گرفته شده، اکثر فلسطینی‌ها به توانایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل در برقراری ایجاد یک توافق صلح عادلانه هیچ اعتمادی ندارند. طبق این نظر سنجی ۸۴ درصد از فلسطینی‌ها خیلی کم به بایدن اعتماد دارند در حالی که ۷۰ درصد دیگر از آنها اصلا به او اعتماد ندارند.

در نظرسنجی مذکور این نکته گفته شده است که در دوره منتهی به ۷ اکتبر(تاریخ شروع درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی) از هر چهار شهروند فلسطینی ساکن بیت المقدس، نوار غزه و کرانه باختری تنها یک نفر از راهکار برقراری دو کشور جداگانه برای فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

با این حال گفته شده است که حمایت از راه حل تشکیل دو دولت و کشور جداگانه در میان فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۲ که میزان موافقان با این راه حل ۵۹ درصد عنوان شده بودند تا به امسال تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.

نکته جالب دیگر در این نظر سنجی آن است که از بین هر ۶ نفر از جوانان فلسطینی‌ ۱۵ تا ۲۵ ساله، تنها یک نفرشان از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می‌کند، این درصد برای فلسطینی‌های بالای ۴۶ سال، ۳۴ درصد عنوان شده است.

در حال حاضر ۶۹ درصد از جمعیت شهروندان فلسطینی زیر ۲۹ ساله هستند و گفته می‌شود این گروه هم زمان با تشدید چالش های دیپلماتیک نگرانی و تردیدهای بسیاری در مورد آینده سرزمینشان دارند. ۸۱ درصد از فلسطینی‌ها بر این باورند که هیچ صلح دائمی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد شد و تنها ۱۳ درصد دیگر به برقراری چنین صلحی امیدوار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طوفان شد نظر سنجی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست