بازدید 3429

مهندس سلطانی: تحقق زیست بوم اقتصاد دیجیتال از مسیر تحول در صنعت مخابرات میسر است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین افتتاح طرح نجما استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای موفق از برنامه ریزی با اهداف عملیاتی از جمله تحقق اقتصاد دیجیتال است که رقابت پذیری، مردمی سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری، از جمله تاثیرات عملی طرح نهضت جهادی فیبرنوری در عرصه های فناوری محور را تشکیل می دهد.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 23 October 2023

مهندس سلطانی: تحقق زیست بوم اقتصاد دیجیتال از مسیر تحول در صنعت مخابرات میسر است

به گزارش اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در این مراسم که امروز شنبه ۲۹مهرماه  ۱۴۰۲با حضور مهندس یافتیان، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، آقای حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری، جمعی از معاونان و مدیران ستادی شرکت مخابرات ایران ،  تعدادی از مدیران محلی و مدیران استانی مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری در شهرستان شهرکرد برگزار شد، اعلام کرد: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه‌ای پیشرو از برنامه ریزی با اهداف عملیاتی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین آغاز به کار مرحله اول عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: بومی سازی مسیر گذار به اقتصاد دیجیتال، نیازمند سرمایه گذاری است که لازمه آن حمایت از توسعه متوازن ارتباطات، رقابت پذیری، مردمی سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری در بخش های مختلف است.

مهندس سلطانی با تشریح خدمات مهمی که سمت تقاضا در عرصه دیجیتال را تحریک می کند، گفت: مهم ترین پیشران رسیدن به اقتصاد دیجیتال در شرایط حاضر، توسعه صنعت ارتباطی مبتنی بر دسترسی فیبرنوری است که در بخش عرضه ، امکانات ارتباطی خوبی را برای استفاده کنندگان فراهم می کند.

وی گفت: اقتصاد دیجیتال در شرایط فعلی کشورمان به اندازه کافی رشد نیافته است و در این بخش با استفاده از توان  استان های همدل و تلاشگری مانند  مخابرات چهارمحال و بختیاری می توانیم به وضعیتی متناسب با مناطق توسعه یافته برسیم.

مهندس سلطانی با اشاره به زحمات جهادی کارکنان و مدیران مخابرات چهارمحال و بختیاری و شهرکرد، طرح نجما در این استان را مصداق کامل توجه کارشناسان و مدیران به  موضوع ارتباطات و  مصوبات بخش ستادی شرکت دانسته و گفت: با توجه به پیشرفت های مهم طرح نجما و توسعه زیرساخت های فیبر نوری ، طبق طرح های مصوب ، اکنون می توانیم نگاه رو به جلو و آینده پژوهی توسعه فیبر نوری را در استان چهارمحال و بختیاری لحاظ کنیم.

وی افزود: طرح نهضتی و جهادی یعنی تمام ارگان ها و سازمان ها، به هم بدون هیچ منتی کمک کنند تا تکنولوژی لازم به دورترین نقاط استان  و کشور برسد.

مهندس سلطانی گفت: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور  سبب ساز رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که خود موجب رشد تولید و تحقق شعار سال است.

وی افزود:در این مسیر، شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و برنامه‌های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.

مهندس سلطانی افزود: مقام معظم رهبری امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما به عنوان مجریان صحبت‌های ایشان وظایفی داریم، بنابراین طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با هماهنگی و همدلی و همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.

وی افزود: برای مردمی سازی اقتصاد، گریزی از ورود به توسعه فیبرنوری با هدف رشد اقتصاد دیجیتال وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات با ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال، با ارائه سرویس های کاربردی مانند سرویس هوبان به عنوان یک سرویس نظارت تصویری  و سرویس های کاربردی دیگر، تا حد امکان از طرح نجما به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کرده است.

مهندس سلطانی اعلام کرد: نهضت جهادی توسعه فیبرنوری و ورود به اثردهی لازم در گسترش فیبرنوری ، نیازمند سرمایه گذاری است که این سرمایه اکنون با استفاده از طرح نجما و استفاده از ظرفیت بالای گردشگری  و منابع قابل توسعه استان، امکان کاربردی سازی استفاده از  فیبرنوری را در استان  چهارمحال و بختیاری فراهم کرده است.

در ادامه جلسه تفاهم نامه ای بین شرکت مخابرات ایران و استانداری چهارمحال و بختیاری امضا شد که پیش نیاز توسعه و رشد طرح جهادی فیبرنوری  و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال در استان خواهد بود.

مهندس سلطانی: تحقق زیست بوم اقتصاد دیجیتال از مسیر تحول در صنعت مخابرات میسر است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی