بازدید 35606

چرا قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش از رسانه‌ها دور نگه داشته شده‌اند؟ً!

تا این لحظه هیچ یک از این قاتلان حتی جلوی دوربین صداوسیما نیز قرار نگرفتند و اعترافات‌شان پخش نشده و این رویه که مشخص نیست تا کجا قرار است تداوم داشته باشد، عملاً به پنهان ماندن برخی جزئیات منجر شده است. این اقدام قطعاً نمی‌تواند منجر به عمومیت نیافتن برخی جزئیات پرونده شود، چون به هر حال این جزئیات در نهایت در مسیر برگزاری دادگاه و اجرای احکام رسانه‌ای خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 21 October 2023

چرا قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش از رسانه‌ها دور نگه داشته شده‌اند؟ً!

با وجود آنکه هویت قاتلین محرز شده و مستندات متقن در این باره نیز کشف و جمع آوری شده، به شکل شگفت انگیزی این قاتلین از دسترس رسانه‌ها دور نگه داشته شده‌اند و تنها اطلاعات گزیده شده‌ای به دست برخی رسانه‌ها رسیده و منتشر شده است؛ رویکردی که برای رفع ابهام‌ها، نیاز به بازنگری سریع دارد و رسانه‌ها باید همچون دیگر پرونده‌ها، بتوانند مصاحبه‌ای با عوامل این جنایت که افکارعمومی را متاثر کرد، داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ داریوش مهرجویی، کارگردان بزرگ سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر روز 22 مهر به شکل فجیعی با ضربات چاقو در ویلایشان در زیباشهر کرج به قتل رسیدند. به همت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در کمتر از پنج روز نه تنها عوامل این جنایت دستگیر شدند، بلکه به جزئیات قتل اعتراف کردند، اموال سرقتی از مهرجویی و همسرش کشف و صحنه جرم نیز با حضور چهار عامل مشارکت کننده در قتل بازسازی شد. امروز نیز تصاویری از جلسه بازپرسی از قاتلین منتشر شد که تصویر آلت قتاله که یک کارد سلاخی بود نیز در میان این تصاویر مشخص بود.

این اتفاق قابل توجه و ارزشمندی بود که به درستی با دقت عمل مسئولین رخ داد تا با توجه به تاثر عمومی و التهاب به وجود آمده، اقتدار انتظامی و قضایی نیز اعمال شده باشد و مشخص شود عاملین چنین جنایات‌ فجیعی زمان طولانی نمی‌توانند در امان بمانند و از قانون بگریزند. با این حال، برخی از اقداماتی که پس از شناسایی و قطعیت اقدامات این قاتلین انجام شد، عجیب و غیرمنتظره بود و مهم‌ترین آنها، دور نگه داشتن این چهار عامل قتل از دسترس رسانه‌هاست. این در حالی است که معمولا حتی در موارد عادی نیز جزئیات اعلام می‌شد و امکان مصاحبه تصویری شماری از رسانه‌ها با قاتلین فراهم می‌شد اما این بار رویه تازه‌ای در پیش گرفته شد.

تا این لحظه هیچ یک از این قاتلان حتی جلوی دوربین صداوسیما نیز قرار نگرفتند و اعترافات‌شان پخش نشده و این رویه که مشخص نیست تا کجا قرار است تداوم داشته باشد، عملاً به پنهان ماندن برخی جزئیات منجر شده است. این اقدام قطعاً نمی‌تواند منجر به عمومیت نیافتن برخی جزئیات پرونده شود، چون به هر حال این جزئیات در نهایت در مسیر برگزاری دادگاه و اجرای احکام رسانه‌ای خواهد بود؛ بنابراین بهتر است در همین مقطع در رویکردی شفاف این قاتلین نیز همچون همه قاتلان مشهور تاریخ حوادث ایران، در مقابل دوربین رسانه‌ها قرار داده شوند و این فرصت از رسانه‌ها نیز دریغ نشود.

البته ممکن است این اقدامات برای افزایش حساسیت‌ها نسبت به برخی مقوله‌ها باشد اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، عدم بیان برخی جزئیات صرفاً به تاخیر انداختن اطلاع رسانی است و نمی‌توان این اشخاص را به قصاص محکوم کرد و تا انتهای مسیر آنها را از دسترس رسانه‌ها دور نگه داشت. این رویکرد اتفاقاً تالی فاسد بیشتری دارد و بستر لازم را برای رسانه‌های ضدانقلاب فراهم می‌سازد تا متکی بر تئوری‌ توهم توطئه، مسائلی را مطرح کنند که هیچ ارتباطی با این پرونده و قاتلینش ندارد. انتظار می‌رود در روزهای آینده این مطالبه تحقق یابد و این قاتلین دست کم در مقابل دوربین صداوسیما قرار گیرند و درباره جنایت فجیعی که رقم زدند، توضیح دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶۱
از افاغنه میخواییم ایران رو به صورت مسالمت آمیز ترک کنند.

از مسئولین میخواییم هشدار مردم رو اینبار جدی بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
قطعا حساب خلافکار و قاتل از مردم فهیم یک ملت جداست همانطوری که حساب یک نادان ایرانی که نژادپرستی میکنه هم از ما جداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بیچاره مردم ایران که در سرزمین خودشان غریب هستند غریب کشته میشوند و فریاد رسی هم ندارند متاسفانه مسولین به هیچ عنوان از مواضع خودشان عقب نمینشینند و به خرد جمعی مراجعه نمیکنند و مردم را بیگانه میدانند و حرف و صد ای آنها را نمیشنونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
این بی سر و پاها چطور جرات کردند کارکردان عزیز این مملکت رو قصابی کنند یه مشت لات تتویی
افغونی ها باید از ایران بروند وگرنه اتفاقات بدتری رقم میخوره
افغونی ها در این شرایط کمبود معلم تمام کلاسها رو پر کردند و بخشی از ارزاق و مواد غذایی میره تو‌شکم اینا !!!
در رودبار قصران اکثر شاگردها در مدارس افغونی هستند در نانوایی سنگکی ویربری و لواشی شهرستان فشم در رودبار قصران لشکر افغون ایستاده اند و من ایرانی باید مدتها منتظر باشم
این بی سواد و بی سر و پا چطوری تو‌ اون شهرک. زیبادشت کار و‌شغل بهشون داده شده؟ مقصر اصلی مدیریت اون شهرکه که به یه مشت بی سر و پا با این خالکوبی ها شغل داده

اوف بر او
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
دمت گرم موافقم باهات دخل این افغانی ها را باید بیاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس 22:23
قطعا تو یه افغانی بدبختی که خودتو ایرانی جا زدی و کامنت معکوس منتشر میکنی. هیچکدام از مردم ایران حساب شما رو از هم جدا نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
یک نخبه. دانشمند. نویسنده. نقاش. کارگردان. هنرمند تاثیر گذار به دست یه بی سر و بی پای بی سواد اجنبی به قتل رسیده
اگه راست بگویند)
برای جلوگیری از چنین جنایات فجیعی وظیفه حاکمیت اخراج
گسترده و میلیونی همه اتباع خارجی از این کشور است.
چرا از مسؤولیت شانه خالی می کند؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۲۲:۳۳
چقدر ناشیانه افغانی هستی. قبلا بهتر عمل میکردین توی تفرقه انداختن
.میدونم خیلی دوست داشتی ایرانی باشی، ولی افسوس نیستی. خخ
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
این مردم بی تفاوت تر از ان هستند که کاری بکنند
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کارگر افغانی بیاری یکساعت نباشی سرخودت زن بچت میبره وسایلت میدزده ولی اینم خوب شد برای پولدارها و کارفرماها یاد بگیرن بخاطر اینکه پول کمتری بدنوجانشون از دست میدن افغان ها از هیچی حراص ندارن میتونن به راحتی اب خوردن یکی بکشن تنها راه نجات بیرون کردنشون هست اینا به راحتی وطنشون فروختن ناموسشون ول کردن چیزی برای باخت ندارن
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
واقعا شرم آوره تابناک که این نظرات رو تایید کردی
نه خیر ، ما ایرانیا نژاد پرست نیستیم
حالا بماند که بعضیا هارت و پورتشون در حد هشتک ترند کردن و کامنت گذاشتنه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
این آدم، زن و بچه و زندگی تو ایران داشته، نتونسته سریع برگرده کشورش. قول میدم مجرد بوذ، کمتر از 12 ساعت تو کابل بود(همونطور که 12 ساعته با 7 میلیون پرداختی به قاچاقچی انسان از کابل میاد تو چیتگر قدم میزنه)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بنازم به مسئولین استان خودم کرمانشاه تا یک نفر افغانی در جایی مشغول به کار می شه بلافاصله با اطلاع رسانی مردمی ، دستگیر و از استان اخراج و کارفرما هم جریمه می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اصلا از کجا معلوم که قایلین اینها باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کامران ۰۱:۵۲
تو که مشخصا افغانی هستی. ولی اگه ایرانی هستی این موضوع ربطی به نژاد پرستی نداره. این همه جمعیت مهاجر فاقد سواد و تخصص که از هیچ فیلتر امنیتی هم رد نشدن، اونم فقط از یک کشور خاص هیچگونه توحیه منطقی نداره
اگر هم افغانی هستی بهتره همون فک کنی اینبار در حد همون هشتگ زدن خواهد موند. اما اگه از من میشنوی، دوستانه بهت توصیه میکنم جمع کنی بری. این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خطاب به کامران
موضوع ربطی به نژاد پرستی نداره. کوته بین نباش. مردم که مهاجر ستیز نیستند. ولی هر چیزی در حد اعتدالش. تعداد مهاجرین باید کمتر از یک درصد جمعیت کل یک کشور باشه. چرا قبلا این بحث ها نبود. الان بالای ده میلیون افغانی تو ایرانِ هشتاد میلیونی هست. نه تنها مردم ایران که مردم هیچ کشور دیگه ای هم چنین چیزی رو بر نمیتابن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۰۸:۲۳
اصلا هر چی. افاغنه باید برگردن کشورشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آقای کامران
شرم آور این هست که کارگردان مشهور و محترم ایرانی و همسرشون که از قضا آدم شناخته شده ای بودند بدست چند نفر لات بی سر و پا کشته شدند
شرم اورتر اینکه توجیه می کنید
تمامی این افراد باید از ایران اخراج بشن
من به عنوان یک زن ایرانی خواستار اخراج تمامی این افراد از کشور ایران هستم
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اینها همه نمایش هست من با بیش از شصت راننده تاکسی در این مورد مشورت و تبادل نظر کردم بیش از 87 درصدشون اذعان داشتند که کار کار خودشونه34 درصد باقی هم فحش هایی دادند که از پخش آنها معذوریم
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مرگ بر نژاد پرست؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مهم افراد پشت قضیه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بعض از نظر ها بقدر تند تهدید آمیز و نژادپرستانه است که در خیلی از کشورها جرم حساب میشه و مورد پیگرد قرار میگیره، اما این جا راحت نشر میشه، هیچکس طرفداری از قاتل و عاملانش نمیکنه انشاالله که هرچه زودترمجازات بشند، اما باید بفهمیم هیچکس دیگه ای در آن شریک نیستند قرار نیست همه یک ملت رو قاتل بدانیم با این استدلال که یک نفر رو نسبت بدیم به 5 میلیون نفر این همه جرم اتفاق میوفته باید همه رو مجرم بدانیم با اندک فکر میشه درک کرد مثلا تو این چند روزه پلیس تعداد زیادی ارازل اوباش قمه کش از جمله هانی کرده رو در تهران دستگیر کردن با در صد جمعیت تهران باید همه مردم تهران رو قمه کش حساب کنیم؟؟ تعقل خوب چیز است، مشکلات دیگه بجاش باید حل بشه در این شرایط که یکسری مخالفت با حظور افغانها دارند و هرچیزی را بزرگ نمایی میکنند و مردم رو
میترسانند این حادثه شوم دقیقا این زمان اتفاق افتاده چاشنی شده برای این مشکل قطعا به پلیس و
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۱۰:۱۹

مرگ بر وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
طبق چیزی که اعلام کردند هیچ کدوم از دستگیرشدگان افغانی نبوده اند.
این موضوع ربطی به افغانی ها نداشته.
این همه نظرات نژادپرستانه چیه اینجا نوشتید.
بر مبنای دروغ نظر ندهید لطفا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
دمت گرم حرف دل ما رو زدی که سالها زیر بار فشار این مهاجران هستیم ، چراغی که به خانه رواست به مسجد خرامه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مردمی فهیمند که در کشور خودشون هستند و بر ملتی که. خودش گرفتارند بار نمیشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ما نژاد پرست نیستیم اما اقتصاد و امنیت یک ایرانی در خاک خودش واجب‌تره ، وقرار نیست نژاد ایرانی هم توسط خارجی ها لگد کوب بشه جناب
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۳:۰۱
چرت نگو. همه افغانین
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
دوست عزیز داریم در مورد نزدیک بیست میلیون افغانی صحبت میکنیم. کشور مورد تهاجم افاغنه قرار گرفته. چه نژادپرستی ای؟ چه کشکی. جمع کنید بابا این حرفای مسخره رو. همینکارارو کردین که کل کشورو افغانی برداشته
خود پلیس هم میدونسته که اینجور جنایت فقط از این افغانیهای برمیاد که سریع رفته سراغ باغبون و چاه کن و...افغانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کشتن و سلاخی کردن برای افغانی ها مثل آب خوردنه. دو سه سال پیش هم یک خانواده در تویسرکان به خاطر اختلاف مالی بسیار کم از دم تیغ دو کارگر افغانی گذشتند. اینها ریختن خون شیعه را مباح می دانند. باید اخراج شوند و به جای آنها افاغنه قوم هزاره جایگزین شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
افغانی ها انسان های معتقدی هستند همینظوری ادم نمیکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ضدیت با افاغنه توسط سایبریها در این روزها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خیلی از افغانی ها آدم های خوب و بی آزاری هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۸ و ۸
حالت خوب نیستا
من یه افغانی میشناسم خداش فقط پوله
دروغ میگه مثل ریگ
اصلا نمیدونه خدا پیغمبر و نماز و انسانیت چیه بعد شما میگی معتقدند!!! یا افغونی هستی یا اذیت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
به خدا عاصی شدیم از دست سیل روز افزون افغانی ها یه ذره حق آبه به ما ندادن ولی مملکت ما رو همچون اناری فشردن این افغان ها ، سالهاست که پدرم بیکار شده از وقتی که اینها به کشور اومدن ، از دولت می‌خوام رحم کنه به مملکت و شر این افغانی ها که جز زجر و بدبختی و جنایت برای ملت به بار نیاوردن رو سریعا بندازه بیرون ،تا حداقل حمالی گیر بیاد برای کارگر ایرانی ، حداقل بتونه یه خونه چهل متری اجاره کنع
این داستان یک اشکال بزرگ دارد! در این داستان قاتل عنوان می کند که اول همسر مهرجویی کشته شده و اینکه او چطور دیده که همسر مهرجویی در اتاق خواب چطور کشته شده و چه کسی اول ضربات چاقو را زده و چه کسی دستان او را گرفته؟! قاتل داستان را طوری تعریف کرده که گویی همسر مهرجوئی ابتدا و در حال کشته شده!
از ابتدا گفته شد که جسد مهرجویی در حال و جسد همسرش در اتاق خواب پیدا شده. قطعاً پزشکی قانونی می تواند زمان قتل ها و اینکه کدام یک از مقتوالها زودتر کشته شده اند را مشخص کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
قاتلین نشستن دور همدیگر و از نحوخ عمل خود تعریف کردند. چرا اصرار دارید این قتل را سیاسی جلوه بدهید. عده ای افغان قاچاق و در حد میلیونی وارد کشور شدند، انتظار هر جنایتی از آنها می رود. این دیگه تعجب ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
یه قسمت از جریان (و نه داستان!) رو کلا اشتباه متوجه شدی. در تشریح صحنه ی قتل قاتل هرگز اینی که شما ادعا میکنی رو نگفته. یعنی نگفته اول کی دوم کی. ضمن اینکه چهار نفر بودند. تنها نبوده

اعترافات قاتل دقیقا به این شکل بوده که توی خبر قبلی اومد:

شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلا‌ها در شهرک است و ۲دوست دیگرم که آن‌ها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم.
وقتی در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش.
برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند.
ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد.

من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگو‌ها و طلا‌های همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم

اینها عین اعترافات قاتل بود. نمیدونم شما این داستانی که میگی رو از کجات درآوردی افغانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس 00:02
چه انتظاری داری داداش؟ اینا افغانین باوا. ریختن تو سایتا فرافکنی میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
فقط!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس 00:08!
شما متوجه قضیه نشدی. مشخصه قاتل یک نفر نبوده ولی یک نفر داره دو قتل را روایت می کنه بله گفته بردار و دوستش به اتاق خواب رفتند ولی نگفته مقتول در اتاق کشته شده طوری روایت کرده انگار در جلوی چشمش این قتل اتفاق افتاده. این برداشت اصلاً سیاسی نیست و قطعاً در محکمه برای روشن شدن تمامی زوایای قتلها باید افرادی که قتلها را مرتکب شدن خود نحوه آنرا را بازگو کنند تا قضاوت دقیقی نسبت آنها صورت گیرد.
در متن فوق گفته شده که قاتل طوری بیان کرده که شک و گمان در قضیه قتلها را افزایش داده.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۰۰:۱۲
تو تنهایی اومدی اینجا هرکی میگه نژادپرستی بده رو افغانی خطاب میکنی
تو از اون ادما هستی که تا نوک دماغشونو میتونن ببینن
یا اینکه آلبانی هستی و قصد بر هم زدن آرامش ایران رو داری
یک تار موی داریوش مهرجویی مرحوم
به کل افغانستان و تاریخ نداشت ش می ارزید.
باید 27 میلیون افغانی به کشور خودشون برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
جمعیت کل افغانی‌ها 30میلیونه چطور 27میلیونش تو ایرانه ?
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مهندس جمعیت افغانستان چهل یک میلیون نفر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
راست می گی اون سه میلیونی هم که داخل کشورشان هستن باید به پاکستان بروند. 27 میلیون هم که داخل ایرانه، پس علی می مونه و حوضش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
01:07
بدلیل پنهان کاری و یا کم کاری بخش هایی از دولت، آمار دقیق آنها معلوم نیست اما هر چه که هست آنقدر زیادند که در برخی نواحی شهرها، نمی توان تشخیص داد اینجا ایران است یا افغانستان! افاغنه در همین مدت هم مشکلات امنیتی ایجاد کردند. حمله در شاه چراغ و حرم امام رضا (که لاپوشانی شد و هویت متهمان اعلام نشد). طالبان دستور جهاد دهد خشک مغزان بسیاری بین آنها هست که برای رفتن به بهشت، براحتی ایرانی ها را بکشند. افاغنه باید اخراج شوند
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
این سناریو بشدت ساده و دم دستی و غیر قابل هضم
و باور و مشکوک است!؟

و جور در نمی اید
و اصل ماجرا بسیار بسیار متفاوت است
و طبق معمول دارد لاپوشانی میگردد

روزی افشا خواهد شد

مهر جویی یک آدم معمولی و حتی یک هنر مند داخل ساده و عادی نبود
او پر افتخار ترین کارگردان مولف و خلاق و صاحب سبک و شجاع و راهگشا در هنر و چند بعدی بود

حقش نیست که اینطور انتهای داستان زندگی اش را با عجله و سر هم بندی شده جمع !!؟ کنیم
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خطاب به عاشق ایران

حرف شمارو همه مون که داریم در مورد اخراج افاغنه نظر میذاریم قبول داریم
بحث اینه که وجود همین افاغنه باعث ناشفافی همه ی فرآیندها در کشور شده و جور دیگه ای هم نمیشه رفت جلو توی این زمینه
اول باید اینارو بیرون کنیم
اگه قاتل ایرانی بود یه رگ و ریشه ی قابل شناسایی داشت. گندش بالاخره در میومد یه جورایی
این جنایت در زمانی اتفاق افتاد که درجاهای به حضور اتباع اعتراضاتی شکل می گرفت و اعلام آن شدت این اعتراضات را بیشتر می کرد
حضور اتباع خارجی در همه کشورها هست و اشکالی هم ندارد
ولی متاسفانه در کشور ما بدون حساب کتاب و غیرقانونی هست که می بایست تدابیری اندیشیده شود که اگر شخصی مرتکب جرم شد خیلی راحت نتواند از چنگال قانون فرار کند
افغانیا ریختن تو وبسایتهای ایرانی و فضای مجازی دارن به اسم ایرانی ها کامنت میذارن و یا به ایرانی ها دیسلایک میدن. مردم گول اینارو نخورین. ما مردم ایران با هر عقیده و قومیتی دقیقا در مورد افاغنه اشتراک نظر داریم. فقط اخراج افاغنه.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
داداش اولا ، الان بخواهیم هم نمیتونیم بیرونشون کنیم.
دوما خودشون هم بخوان برند هم نمیشه، کلی فروشنده و کارگر و تولیدکننده، افغانی هستند. مملکت فلج میشه
کلا ماجرای اره است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
داداش من بهت قول میدم افغانیا برن هیچ اتفاقی نمیافته
فقط کارفرماها مجبور میشن جوونای ایرانی رو ببرن سر کار و بیمه
و حقوقشون رو به صورت تمام و کمال پرداخت کنن. اگر هم که کارفرما هستی نگرانیت قابل درکه
اما در هر صورت کوتاه مدت رو نبین. مطمئن باش افاغنه برن چرخ صنعت حتی بهتر میچرخه
مشکوک می زنه.
کل سناریو بو داره
هم بی بی سی و هم بیست و سی بصورت همزمان هر دو از عبارت افغانی هراسی استفاده میکنن. این نشون میده دقیقا افاغنه باید گورشونو گم کنن از کشور ما‌.
اگر درصد جرم افاغنه را نسبت به تعدادشان در نظر بگیرید جرم زیادی ندارن و مردم سربزیر و کاری و آرومی هستند، گناه هیچکس را پای دیگری نمینویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
افغانی برگرد مملکت خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
شاعر می گه از آنان نترس های و هوی کنند از آنها بترس سر به زیر دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
شاعر می گه از آنها نترس های و هوی کنند از آنها بترس سر به زیر دارند. البته مادر بزرگ خدابیامرزم این شعر را اینطور بیان می کرد: از آنان نترس هارت و پورت کنند از آنان بترس دهن موت کنند (دهن موت کردن یعنی دهان خود را بستن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اتتتتتفاقاً دقیقا برعکسه. به نسبت جمعیتشون خیییییلی جنایت دارن. نون ایران رو میخورن لگد هم میزنن
بسیاری از سوالات بدون پاسخ مانده.
آیا همسر مهرجویی صدای باغبان را درشبی که او را از پشت شیشه تهدید کرد نشناخت‌؟باغبانی که حداقل چند سال برای آنها کار می کرده؟
و آیا نمی توانست به کلانتری که پرونده داشت حداقل یک زنگ بزند؟
بسیاری ابهامات و سوالات دیگر هست.
آیا متهم نمی توانست به اندازه 30 میلیون تومان
از خانه مهرجویی دزدی کند و مرتکب قتل هم نشود؟
با عقل جور در نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
هر سناریویی هم باشد افاغنه باید بروند از کشورمون
یا افغانی اینکارو از روی کین کرده
یا اجیر شده و اینکارو انجام داده که پلیس اینو تایید نمیکنه البته
کمترین آسیب اجتماعی حضور گسترده ی افاغنه در ایران این هست که حضور اونها باعث ناشفافی فرآیندهاست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کسی که اون شب تهدیدش کرده برادر باغبان شون بوده که اون هم تو همون محلکه کار میکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
زنگ هم زده و کلانتری گفته غلط می کنه کاری بکنه فقط یه تهدید کرده از شما بعیده اینقدر ترسو باشید !!!!
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اون که میگه "بسیاری از سوالات بدون پاسخ مانده...." بایدعرض شود که این بچه افغانی
که فقط زورش به یه پیرمرد رسیده و در کمال نامردی دست به این عمل زده میتونسته اون شبی که تهدید کرده برادر یا دوستش را فرستاده باشد یا حتی صداشو عوض کرده که مرحوم نشناختتشش در خصوص دزدی وسایل به اندازه 30 میلیون بلی میتونسته ولی افغانی که بخاطر زندانی شدنش توسط مرحوم (که کار بسیار درستی هعم بوده) و به قول اعترافات قاتل از کار بیکارش کردن بخاطر دزدی جارو برقی(که
بازهم اخراجش کار بسیار درست بوده و من بعد خواهد بود...به این خاطر عقده کرده و افغانی ه نه ... چیزی برای از دست دادن ندارهدر نهایت القدام به چنین کار وحشتناکی میکنه...
اما یک نکته که خانواده مرحوم و اطرافیان و وکیل و دوست و همکار و ... خیلی سهل انگاری کرده اند و حیف شد حیف...
قاتل افغانی خیلی راحت سلاخی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اینکه فقط یک نفر است ؟
همدستانش کجا هستند ؟
چرا چهره شان را شطرنجی کردید ؟
چرا مردم هنوز غریبه اند ؟
قاتلین افغانی و چون جو عمومی بر ضد اتباع است خوب نمیخان بنزین روی آتش بریزن و قطره چکونی اطلاع رسانی میکنند تا تشنج بیشتر نشه . البته به نظر من
پروژه تطهیر طالبان از روزی کلید خورد که یک کارشناس در تلویزیون آنها را جنبش اصیل منطقه خواند. اینکه سیاست بازانی در ایران چه نفعی از طالبان می برند مشخص نیست اما آنچه پیداست اجازه ورود میلیون ها افغانی را به ایران دادند تا باری از طالبان بردارند و نگاهی هم به تغییر بافت ایران دارند. نگاه کنید تعداد نامعلومی از دانشجویان افغانی با هزینه دولت ایران مشغول تحصیل هستند. نه تنها هزینه تحصیل بلکه هزینه زندگی شان را هم دولت ایران می پردازد! در حالی که در همین کشور، چنین امکانی برای ایرانی ها وجود ندارد. یکی از شبکه های آی فیلم رسما تلویزیون افغانی ها شده. از مجری گرفته تا... همه با لهجه بیگانه مشغول برنامه هستند. در کدام کشور دنیا اینگونه میدان برای بیگانگان باز می گذارند؟ ایا سیاست بازانی در ایران به این نتیجه رسیدند که باید ماهیت ایران کلا تغییر کند؟ هر چه که هست مشکل و بحران بسیار بزرگی برای ملت ایران بوجود آورند. خدا رحم کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
رایگان نیست عامو هزینه شو میگیرن بیشتر هم میگیرن ازهمه دانش آموزای اتباع هزینه گرفته میشه از دانشجوهای رتبه دو رقمی و تک رقمی روزانه هم شهریه شبانه رو میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس 10:19
دانسجویان افغانی بسیاری بورسیه دولت ایران . به گفته وزیر آموزش و پرورش امسال 600 هزار !! دانش افغانی مجانی تحصیل می کنندهستند (صفر تا صد هزینه ها)
میهمان عزیز است همچون نفس....خفه سازد اگر آیدو بیرون نرود
یک لحظه فکر کنید اگر جای ما با افاغنه عوض میشد و ما مهاجر بودیم اونها مارو انقدر تحمل میکردند؟؟؟؟صد البته که خیر ..همین الان هم که اینجان دارن به ایرانی ها انواع توهین ها رو هم میکنن ..ملت بی عرضه و همیشه طلبکار افغان
در ایران چیزی بنام جریان ازاد رسانه ای و انتشار سریع ، اسان و بیطرفانه اخباروجود ندارد
متاسفانه هیچ انگاشته شدن افکار عمومی در ایران . فاصله زیادی بین مسئولین و اکثریت ملت ایجاد کرده است که امروز دیگر عذر خواهیهای متواتر و توجیه های مکرر درمان درد بی اعتمادی ملت نخواهد بود .........ضمنا اینگونه اخبار باعث نمیشود تا ذهن مردم از اخبار مهم تر و اتفاقات بروز تر " حماس و اسرائیل " منحرف گردد
آخه انگیزه مادی یعنی بردن دو تا گوشی و چند قطعه طلا ؟؟؟
اگر ایرانی بود بازجو خبرنگارا قبل از دادگاه ازش اعتراف میگرفتند و براش مستند میساختند. مخفی کاری میکنند چون اینا افغانی هستند . لابد فکر میکنند هیچکس نمیداند که اینا کی هستند .
چون نمیخان مردم بفهمن هر چهارتاشون افغانی هستن و مجوز اقامت هم ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اگر مجوز دارند که باید اونی که به اینها مجوز داده رو ...
موهای سینه اش هم شیو‌کرده حرومزاده ی کثیف با اون خالکوبیش
بندازید بیرون افغونی ها رو
میخواین جنگ داخلی راه بندازید؟
متهمان اگر حرف بزنند لهجه افغانی آنها معلوم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
احسنت
شما دنبال چه می گردید
باز تیر دشمنان به سنگ خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
باید افکار عمومی را اقناع کنند.
آخه مجرمی که به گفته خودشون پرونده داشت و سرقت کرده و با مهرجویی اختلاف داشته میادبرا
30 میلیون
آدم سلاخی کند.
نرده های دور خونه اگر دزدیده بود ارزشش از 30 میلیون بیشتر بود.
اه اه
حالم بهم خورد چفدر کثیف و‌ ژولیده …مرده شوره دستاتون و انگشتاتون و ناخن هاتون ببره …… با همین دستاتون مهرجویی نازنین رو در ۸۴ سلاگی سلاخی کردید؟ دستاتون قلم بشه ..
اینا حقشون همون القاعده و طالبانه اینا نباید در ایران باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خب مهرجویی نازنین شما اگر طلب 30 میلیون تومانی این بیچاره مهاجر را داده بود با اون فلاکت به قتل نمی رسید
زیزیگولو
| United States of America |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
منظورت چیه مریم خانم؟
یعنی قاتل قبلش باید میرفت مانیکور پدیکور میکرد و بعدش یه آرایشگاه میرفت و آخر سر میومد قتل رو انجام میداد؟ قاتله دیگه. اونم از نوع افغانیش.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آهای جناب زیزیگولو
منظورم کثیفی و چندش بودنش بود در کل ازشون خوشم نمیاد
ضمنا ناشناس۲ و ۱۶ دقیقه
از کجا میدونی ۳۰ تا طلبکار بوده؟ خانم مهرجویی در اون صوت اشاره کردند که ازشون خیلی سرقت شده !! مدیریت شهرک هم ازشون حمایت نکرده و تازه گفته هیسسسس !!ما یه باغبون افغان پر رو میشناسیم که میگه چرا من مثل شماها باغ و ویلا ندارم شماها از کجا آوردید فکرشو بکن یه افغانی کاملا بی سواد و بی شخصیت یه همچین ادعایی داره به منه ایرانی میگه تو چرا داری من ندارم !!!در کل خلی گستاخند ما هم اشتباه کردیم افغونی استخدام کرده ه بودیم بعدشم اخراج شد
زیزیگولو
| United States of America |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۰۲:۱۶

توحش و بی فرهنگی از نظرات و کامنت های شما افغانیا میباره
در توصیف توحش شما همین نکته بس که فکر میکنید برای گرفتن طلب باید آدم کشت
کم کم به این نتیجه میرسم تشخیص پلیس ایران کاملا درست بوده
زیزیگولو
| United States of America |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آهای سرکار خانومِ مریم

هر چی شما بگین
:|
زیزیگولو
| United States of America |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
:|
به هر حال این اتفاق تلخ،ویترین سو مدیریت و بی مسئولیتی،مسئولان مرتبط با بحث لجام گسیخته ورود افغان‌ها،پاکستانیها،عراقی‌ها،و سایر مهاجران غیر قانونی ب کشور است،پس نباید زیاد برجسته شود
نویسنده محترم
در این مرحله از تحقیقات، به غیر از وکیل حتی اقوام درجه یک هم طبق قانون اجازه ملاقات ندارند. در این پرونده هنوز تحقیقات کامل و نهایی نشده است و ممکن است پای فرد و یا افراد دیگری هم در میان باشد که با درز اطلاعات به رسانه ها امکان دسگیری سخت تر می شود. در این مرحله خیلی پیش می آید که تمام داستان گفته نمی شود و باید از تناقضات بین اعترافات به دنبال تمام داستان بود تا اگر جایی از حادثه هنوز روشن نشده و اگر پای کس دیگری هم در میان باشد امکان پیگیری باشد.
چون می خواهند چیزی را از مردم قایم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
همیشه همینطور بوده.
همزاد پنداری با قاتلین؟ استغفرالله
یعنی داريوش مهرجویی، با این فیلمنامه های ضعیف!، فیلم های فاخر می ساخت؟!
قتل یک کارگردان مطرح سینما به خاطر بدحسابی و بدهی30 میلیون تومانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
باورش بسیار سخت ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آقا با عقل جور دنمیاد یه باغبون 30 میلیون تومن طلب داشته باشه. مگه اینکه طرف یکسال تموم مفتی کار کرده باشه
متاسفانًه بقبولاندن اين داستان به نحويى كه بيان ميشود جاى تامل بسيار دارد
البته نظر من اینه کل مهاجرین افغانستان را خارج کنند.. نیروی کار سختکوش و قانع و بی دردسری مثل کارگر خودمان جایش را پر میکنه و تمام شغل های سخت و کثیف رو خودمون انجام میدیم. عملگی ، نظافت گاوداری و همه کارها رو با کمترین قیمت انجام میدیم. نه دزد داریم نه قاتل نه هیچی. بگذارین دنیا فعال و استقلال و سالم بودن مل رو ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کامنت شما دو پهلوئه. اگر منظورت اینه ایرانی جماعت اینارو انجام نمیده سخت در اشتباهی
بله شما افغانیا میایین مفت انجام میدین ، بدون بیمه
همین باعث میشه حق کارگر ایرانی ضایع بشه
حق و حقوق کارگر ایرانی باید تمام کمال پرداخته بشه. میدونم این برای کارفرماها و شما افغانیا زور داره
اما راه ساختن کشور ما اینه دقیقا. بها دادن به ضعیف ترین قشر جامعه و ایجاد زمینه ی مناسب زندگی برای اونها. چیزی که با حضور افاغنه نابود شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
چرا انجام ندیم
انجام میدیم
قبل از این قاتل ها کی این کارها رو انجام میداد؟
چندهزار سال کی انجام میداد؟
حالا اگه کسی تو اتوبوس با آمر به معروف درگیر شده بود کل کانال های درون مرزی و برون مرزی اعترافاتش رو پخش کرده بودن
حقیقت پنهان باقی نمی‌ماند
این خودش به کارگر افغانی کار داده اینم شد تجربه برای پولدارها و کارفرماها که افغان نگیرن چون باعث قتل خودشون خانوادشون میشن اقای مهرجوی خودش مقصر بوده که یک کارگر افغانی اورده تو خانوادش و توسط همون افغان که نان نمک داد به قتل رسید فکرمیکنید الکیه پول کمتر بدین راحت کیف کنید یکساعت نباشید همون کارگر افغان سر خودت زن بچت میبره تجاوز میکنه وسایلت میدزده خواهشا به افغان ها کار ندین برن به کشور خودشون
هزار جور حرف زدین آخرشم مردم خسته میشن دیگه پیگیری نمیکنند افغانی اگه قاتله باید جلو دوربین اعترافش پخش بشه مردم این افغانیا رو می‌شناسن گندش درمیاد
از درختهای همون باغ از یک پا آویزونشون کنید زجرکش بشن جسد کثیفشونم خوراک کلاغها و لاشخورها بشه تا بقیشون عین آدم خودشون بزنن به چاک
خودتون بی عرضه اید باعرض معذرت!منطقه غرب یه افغانی نمیتونی پیدا کنی چرا؟چون اینجا افغانی بیادمردم اعدامش میکنن توخیابون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
تفرقه ننداز و توهین نکن لطفا. من خودم از غربم. کی ما اینطوری بی حرمتی میکنیم به هموطنای خودمون؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
من هم از غرب کشور هستم اتفاقا دزدی و سرقت و آدم ربایی و تجاوز به عنف و قتل ناموسی بیداد می کنه این که دیگه مقصر افغان نیستن
ناشناس
| Japan |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۱:۰۲
تو که با پرچم هلند میای سابقه ت مشخصه برای همه. توی خبرهای قبلی به اندازه ی کافی کشتی خودتو برای افغان ها. معلوم کجایی هستی. خخ
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۱:۰۲
اتفاقا غرب کشور از نظر آمار جرم و جنایت کمترین آمار را دارد. میتونی تحقیق کنی بعد دُر فشانی کنی
ضمن اینکه خصوصیت بارز یک غرب کشوری اینه که هرگز گل به خودی نمیزنه. فرق نمیکنه کرد باشه، لر باشه یا ترک باشه. همه همینطورن
تو از کجای غرب کشوری؟ یه جمله بنویس که فارسی نباشه تا بهت بگم از کجایی
کاش تابناک سرویس صوتی داشت تا مردم متوجه حقایق میشدند کی به کیه.. خخ
روی حرفم با هموطن نفمهی است که از افغان های بدون مجوز و کارت شناسایی حمایت میکنه اگر جمعیت اینان رو ده میلیون در نظر بگیریم 8 میلیون نفر بدون مجوز. هستن که این فاجعه ایت و هر شب هم 5 هزار به جمعیت اینان از طریق مرزهای خفته داخل میشن این جماعت می توانند به سرعت سازماندهی شوند و سازمان های تروریستی و خطرناک تبدیل بشن تا کجا نفهمی تا دیر نشده هم وطن بفمهم تا دیر نشده کسی با عده کم و حساب شده مهاجر که به قانونی وارد شده کاری نداره بحث امنیت رو توضیح دادم حالا غارت نان و دارو ......... بماند
ورود افغانی ها بی حد و حساب تو کشور اگر نشون بدن مردم سراغ افغانی ها میرن
فیلمنامه رو خوب ننوشتید ؟؟
آخی قاتلان گوگولی
جوونن حواسشون نبوده موقع قتل تحت تاثیر جو قرار گرفته بودن ببخشیدشون.شاید قاتلان زن وبچه یا پدر و مادر داشته باشن بیچاره ها ناراحت میشن.
تاوقتی گذشت و مهربونی هست نه به اعدامِ قاتل
احتمالا قاتل افغانی ست.
مسئولین خجالت می کشند بگویند افغانی بودن چون خیلی سنگ افغانیهای مهاجر را به سینه می زنند ؟
افغانیها باید سریع خاک ایران را ترک کنند وبیشتر از نهایت 500هزار نفر در خاک ما نباید باشند انهم برای کارگری در شهرداری ؟...
من در مورد افغانیها نظری ندارم.چون اینا هم .هم خوب دارند و هم بد
به هر حال بی قانونی این مملکت رو به ای روز انداخته.
چرا
چون در مرزها همینها پول میدن و میان داخل
مرزها رو از لوث رشوه بگیران پاک کنید .البته خوب هم هست ولی درصد رشوه بگیر بسیارند
واقعا" تاسف بار است این اظهار نظرها!!!

چرا شما اینقدر زود قضاوت و حکم صادر می کنید؟ چرا به فکر روزی نیستید که باید برای هر حرف و عملی پاسخ بدهید؟

مردم ایران اینگونه که شماها نظر می دهید و حکم صادر می کنید، آن هم بدون روشن شدن مطلب نبوده و نیستند. شماها احتمالا" در مسلمانی و ایرانی بودن خودتان باید تامل کنید.

اجازه بدهید موضوع روشن و سپس هر نظری دارید، بگویید.

حتی اگر این جنایت بدست افرادی از افغانی ها صورت گرفته باشد، نمی توانید تمام مردم شریف افغانی ساکن در ایران را متهم کنید. شما به چند سال گذشته برگردید و ببینید چه تعداد از این مردم شریف در سوریه و عراق بر علیه داعش جنگیده و به شهادت رسیدند؟ چرا برای خودتان بعنوان انسان ارزش قایل نیستید و هر چیزی که به ذهنتان می آید، می نویسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آخه به ما چه که با داعش جنگیده اند؟ مگه داعش به سرزمین ما حمله کرده بود؟؟
ضمنا اینها هم به طمع دریافت تابعیت به سوریه اعزام شدند وقتی هم اسیر می شدند مصاحبه می کردند و می گفتند ایران به زور ما را فرستاده
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
جناب افغان از پشت عینک خودخواهی برای ملت خودت که نتوانستند با ۲۵۰۰ میلیارد دلار آمریکا خودشان را بازسازی و متمدن کنند یه خرده حال دل مردم ایران و احساس ناامنی و زیادشدن شماها و کشتن ناجوانمرادنه مفاخر سرزمینشان و تجاوزهای گروهی دوستان بی رحمت را هم ببین
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
فقط موضوع قتل مرحوم مهرجویی نیست
اخراج افاغنه مطالبه ی همه ی مردم ایران است
کشور خودمونه. نمیخواییم این همه اتباع بیگانه کشور باشند
تعدادشون بسیار زیاد شده. با حمایت هایی هم که دولت داره میکنه داره سیل جمعیتشون روانه ی ایران میشه
الان نجنبیم قافیه رو باختیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خیلی خب بابا فهمیدیم از مدافعان حرم هستی
باشه دستت درد نکنه و خدا قوت که جنگیدی اما دلیل نمیشه چون شما جنگیدی هموطنت ایرانی ها رو‌ سلاخی کنه برگردید کشورتون ممنون از شخص شما اما نمیشه دیگه بیش از این بمونید برید مملکتتون رو بسازید و با طالبها بجنگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
تاسف حال ما ست که از کار و خونه و آسایش محرومیم به
خاطر خارجی ،تاسف برای ماست که اسطوره ما توسط اجنبی کشته میشه تاسف برای ماست که نوامیسمون مورد تجاوز خارجی قرار میگیره تاسف به ماست نون مفت ایران دل درد میاره برای خارجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
برو بابا
همین طرز تفکره که مملکتو به اینجا رسونده
اول تا آخر مشخص ميشه، خورشيد تا ابد زير ابر نميمونه، دست مريزاد از نيروى انتظامى، بچه هاى تجسس و آگاهى كرج، و نيروهاى اطلاعات و امنيت، وظيفه مردوم هم صبورى هست به وقتش تمام جزئيات اطلاع رسانى ميشه، و من الله توفيق
چون افغانیند
سلام هموطنان عزیز و سانسورچی های عزیز تایناک که حسابی سانسور میکنند
من این قوم را خیلی ساله میشناسم چون کارم ساختمان هستش اینا وقتی تحت نظم و قدرت و در ضعف باشند بسیار ظاهر مظلوم و فرمانبری دارند ولی همینکه دور هم جمع میشوند یا ذره ای میزبان را در موضع ضعف ببینند ناباورانه تغییر اخلاق میدهند و تبدیل به هیولاهایی بی رحم و خونریز میشوند مسئولین به هوش باشید خطر نزدیکتر از عینک شماست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
دقیقا کاملا موافقم و این موضوع رو‌منم حس و‌درک کردم بسیار بی چشم و‌رو‌هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
كامنت هاي قتل خانواده تويسركاني تو همين تابناك بخونين
همه خواستار خروج افغان ها بودن
نتيجه جي شد؟
يكي ديكه تكرار شد و بسباري كه خبرهاش درز نميكنه
اين اعتراض مردم هم براشون اهميتي نداره
منتظرن جو عوض بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بشدت موافقم
علتش کاملاً مشخصه

چون از اتباع کشور دوست و همجوار هستند.
سلام بنده سرکارم باافغانها ی زیاد اینها به خاطر یک میلیون تومان سری ادم می برن اینها باید از کشور جمع کن
چرا صورتش را شطرنجی کردید؟؟؟ خب بزارید مردم صورتش ببینند /
اخیرا در روستای شمشک هشت افغانی به چند دختر تهرانی که برای تفریح اومده بودند شمشک تجاوز کردند کسی هم پیداشون نکرد حالا ایرانی های بی اعتنا به موضوع کلاهتون رو‌بالاتر بزنید
قبل از تشکیل صف برای جنگ با غزه اول افغونی ها رو بندازید بیرون
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بهترین کامنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مرسی
وقتی به هیچ خبرنگاری اجازه حضور در هیچ مقطعی از این پرونده داده نشده فقط یک عده آدم ساده لوح احساسی می تونند این فیلمنامه سراسر تناقض را باور کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کسی هم باور نکرده
با این وجود همه در یک موضوع متفق القول هستیم
و اونم اخراج افغان هاست
خطر
چرا دولت شفاف سازی نمیکنه این قتل بوداره فکر نکنم کار افغانی باشه
بنظرم تابناک کامنت های افغانی ها رو سانسور کنه تا ببینیم نظر ایرانیا چیه واقعا؟

البته در اصل دولت باید در این زمینه یک همه پرسی (اینترنتی با استفاده از سامانه ی خود دولت که با کد ملی مردم نظر بدن) و نظر همه ی مردم کشور را در مورد اخراج یا ماندن اتباع افغان مد نظر قرار دهد. بهشون هم آوانس میدیم. اگر اخراجشون زیر هفتاد درصد رای آورد بمونن
اگر نمیتونید این افاغنه رو از ایران بیرون کنید حئاقل افغانی هایی که مجرد هستند رو نزارین تو ایران آزادانه برای خودشون پرسه بزنن.
سوال تابناک: چرا قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش از رسانه‌ها دور نگه داشته شده‌اند؟ً!

جواب من: احکام روزنامه نگاران نیلوفر حامدی و الهه محمدی صادر شده. هر کدام از این افراد باید 6 و 7 سال حبس را تحمل کنند.

خبرنگار خانمی که با سعید حنایی (قاتل عنکبوتی مشهد) گفتگو کرده بود الان کجاست؟ نامش رویا کریمی مجد
افغان هراسی کیلو چنده آیا واقعا برای ایران تهدید هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
نه داداش تهدید چیه. افغانی نعمته نعمت. امیدوارم از این نعمت بی نصیب نمونی
برای اینکه قضیه مشکوک است...
بیچاره افغانها راه به جایی ندارند. اکثرا مردم ستمدیده وفقیری هستند یه جورایی هم خیلی ازشون ایرانی الاصلند. بخاطر فقر وبیسوادی وفرهنگ عقب مانده .جرم وتبهکاری .بینشان زیاد هست اونم از زمان جنگ شوروی با اسلامکراها اینجوری شدن!حالا هم یه بیچاره ای رو گیر اوردن . قتل مهر جویی وهمسرشو .گردنش انداختن!.
توکشورخودمونم ازدست یه مشت افغانی امنیت نداریم باچه زبانی بایدگفت اینارواخراج کنیددیگه بایدچکارکنن ۴نفری ریختن توخونه مرحوم مهرجویی وسلاخیش کردن فرداهم نوبت دیگرانه مردم هوشیارباشیدبهشون جاومکان وکارندهیدتابروند
امار چند سال پیش چیزی حدود 13000 افغانی در زندان های ایران بود .ار آمار فعلی اطلاع ندارم. امیدوارم یکی به این صندوقچه اسرار دست پیدا کنه و باطلاع مردم برسونه
نخود نخود هرکس بره خانه خود ، مهمون یه روز ، دو روز ، ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان ، دولت سریعا باید این افغانی ها که کار و خونه و آسایش رو از مردم ایران گرفتند و هر از گاهی دست به جنایات و تجاوزات هولناک می کنند رو بفرسته کشور خودشون ، قرار نیست تاوان گردن کلفتی طالبان رو ما مردم فقیر و محروم و مظلوم ایران بدیم ، هر کی بره خانه خود.
ایناازنسل مغولن راحت آدم میکشن ایناروبیرون کنید
من1روزبی آرتی سواربودم راننده3مسافرافغانی سوارکردبهشون گفت کارت بزن گفتن نداریم.گفت کرایه بدیدمسافرافغان گفت نقدی نمی‌دم راننده گفت پیادشیدجولو50تامسافربه راننده گفت توروپیاده میکنم ولی بخدااگه من انجام تکون بخورم.جلبش اینه که.ی.مسافربه پشتی افغانیهابا آننده.درگیرشد
چرا؟؟!!
چون قاتل یه افغانیه
روزنامه جوان نوشته هنگام بازسازی صحنه قتل تعدادی اشخاص غیر ایرانی و پدر یکی از قاتلین اطراف خانه مهرجویی می چرخید!!!
دولت باید اطلاعیه صادر کنه هر کی افغانی استخدام کنه و اختلاف با اون پیدا کنه حتی اگه کشته بشه دولت دخالت نمی کنه و خونش پای خودشه اینجوری هیچکس جرأت نمی کنه افغانی استخدام کنه و اونا بیکار میشن و برمی گردن افغانستان
خداوکیلی این اشغالهارا خود مردم باید بیرون کنند اخه کجای دنیا به کسی که غیرقانونی اومده انواع واقسام یارانه ها را میدن مفتی میرن مدرسه مفتی بچه به دنیا میارند کشور برای مردم کشورهای دیگه بهترازمردم خودمون ارزش قائله خودمون دست به کار بشیم نه بهشون کاربدیم هرجاهم دیدیمشون بزنیمشون شایدگورشونا کم کنند
با سلام
قتل آقای مهرجویی و همسرشان ،به سبک داعش است
داعش مآبانه، بندگان خدا را سلاخی کردند .
خدا به خانواده آنها صبر و اجر بدهد.
محرومین را رحمت نماید .
امیدوارم هرچه زودتر به سزای کار خود برسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست