بازدید 7081

حادثه آفرینی در «سکوت» با پروژه‌ای که برای «اطلاع رسانی» برپا شده!

از جمله ابهامات، گاز مورد ادعا توسط مسئولان اورژانس تهران، یعنی گاز هلیوم است که اساسا گاز غیرقابل اشتعال است و نمی‌تواند بسوزد و موجبات سوختگی را فراهم آورد، مگر آنکه در کنار آن، از گاز‌های دیگری مانند گاز شهری برای پر کردن بالن‌ها استفاده شده باشد. احتمالی که بر پایه آن ضرورت دارد هرچه زوددتر نسبت به گردآوری انبوه بالن‌ها اقدام شود، نه اینکه سکوت کنند.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 20 October 2023

حادثه آفرینی در سکوت، در پروژه‌ای که برای «اطلاع رسانی» برپا شده!پروژه‌ای که قرار است اطلاع رسانی کند، به دلایلی ناگفته، حادثه آفرین شده و واکنش دایرکنندگان پروژه به آن فقط سکوت بوده است!

به گزارش «تابناک»؛ چند هفته پیش، ایده‌ای در تهران به اجرا درآمد که توجه شهروندان را به خود جلب کرد و این سوال را به دنبال داشت که علت به پرواز درآوردن بالن‌های قرمزرنگی که در مناطقی از شهر دیده می‌شوند، چیست؟ سوالی که خیلی زود با پاسخ مسئولان شهرداری همراه شد تا همگان پی ببرند که بالن‌ها بر فراز شماری از پروژه‌های در دست اجرا در شهرداری قرار دارند.

بالن‌هایی تبلیغاتی که به منظور اطلاع رسانی آن دسته از پروژه‌های در حال اجرا در شهرداری تهران به پرواز درآمده که قرار است تا پایان سال جاری و نهایتا بهار پیش روی، پایان یافته و مورد بهره برداری قرار گیرند؛ پروژه‌هایی متنوع و مختلف که به نوعی گستره فعالیت‌های شهرداری را هم نشان می‌دهد؛ از مترو و راه گرفته تا بوستان و اماکن مختلف عمومی.

حادثه آفرینی در سکوت، در پروژه‌ای که برای «اطلاع رسانی» برپا شده!

ایده‌ای جالب توجه که ظاهرا آن چنان که باید در مرجله اجرا به آن دقت نشده و الزامات مربوط به آن رعایت نشده است؛ این را می‌شود از تامل در حادثه‌ای دریافت که به شکلی عجیب در اخبار بازتاب یافته و شهرداری تهران به رغم اطلاع از جزییات آن، قبول مسئولیت و حتی اتخاذ تدابیر اضطراری، ترجیح داده که در قبال آن سکوت نماید!

به این خبر دقت کنید: «اسماعیل فراهانی، معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران روز سه‌شنبه [۲۵ مهر]از مصدومیت ۶ پسر بچه ۱۰ تا ۱۳ ساله بخاطر مجاورت با بادکنک هلیومی در منطقه چیتگر تهران خبر داد و به ایرنا: اولین گزارش مردمی مبنی بر سوختگی چند پسر بچه بر اثر مجاروت بادکنک در منطقه چیتگر تهران، حوالی ساعت ۱۳ امروز به مرکز فوریت‌های پزشکی تهران اعلام شد. ۶ دقیقه بعد از تماس اولیه شهروندان، ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس (در مجموع سه دستگاه) به محل حادثه در منطقه چیتگر تهران اعزام شد.

با حضور تکنسین‌های اورژانس مشخص شد که در این حادثه متاسفانه ۶ نفر (پسربچه ۱۰ تا ۱۳ ساله) مصدوم شدند و همکاران اعزامی بلافاصله کار‌های اولیه را برای آن‌ها انجام دادند؛ در ادامه نیز این کودکان برای درمان بیشتر به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شدند. بر اساس بررسی‌های اولیه درصد سوختگی مصدومان حادثه ۱۰ تا ۲۰ درصد تشخیص داده شده است.

فراهانی با اعلام بی اطلاعی از علت وقوع این حادثه در خصوص حال عمومی کودکان گفت: آن‌ها سوختگی سطحی داشتند و درمان‌های اولیه از سوی همکاران فوریت‌های پزشکی که به محل حادثه اعزام شده بودند، انجام شد سپس برای سیر مراحل درمانی به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شدند.»

این روایت حادثه‌ای است که کم و بیش به شکل مشابه به نقل از این مقام مسئول و یا حتی به نقل از محمد اسماعیل توکلی، رییس مرکز اورژانس استان تهران در خبرگزاری‌های مختلف بازتاب یافته و موجب شده که برخی تصور کنند پای بادکنک‌هایی در میان بوده که در تولد‌ها استفاده می‌شود و به دلیل اینکه بعضا با گاز‌های خطرآفرین مانند گاز شهری پر می‌شوند، حادثه ساز می‌شوند و گاه تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارند.

اما واقعیت از چه قرار است؟ احتمالا حدس زده اید که نه تولدی در کار بوده و نه حادثه در فضای منزل یا حیاط خانه‌ای رقم خورده است، بلکه یکی از همان بالن‌های قرمزرنگ شهرداری تهران، آن هم در محدوده بوستان مادر، در منطقه چیتگر به دلایلی نامعلوم سقوط کرده و باز به علتی که نامشخص است، حریقی رقم خورده که سوختگی شش کودک را به دنبال داشته است. حادثه‌ای که ابهامات پیرامون آن زیاد است.

«صراط» در روز حادثه با انتشار این عکسها به نقل از شاهدان حاضر در صحنه خبر داد که چند نوجوان  در بوستان مادر چیتگرشمالی مشغول بازی بودند که ناگهان بالن شهرداری مشتعل شده و باعث سوختگی آنها گردیده است.

افراد آسیب دیده با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
«صراط» در روز حادثه با انتشار این عکسها به نقل از شاهدان حاضر در صحنه خبر داد که چند نوجوان در بوستان مادر چیتگرشمالی مشغول بازی بودند که ناگهان بالن شهرداری مشتعل شده و باعث سوختگی آنها گردیده است. افراد آسیب دیده با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند.

از جمله این ابهامات، گاز مورد ادعا توسط مسئولان اورژانس تهران، یعنی گاز هلیوم است که اساسا گاز غیرقابل اشتعال است و نمی‌تواند بسوزد و موجبات سوختگی را فراهم آورد، مگر آنکه در کنار آن، از گاز‌های دیگری مانند گاز شهری برای پرکردن بالن‌ها استفاده شده باشد. اتفاقی که اگر رقم خورده باشد، ضرورت دارد که هرچه سریع‌تر برای گردآوری انبوه بالن‌های به پرواز در آمده در سطح شهر اقدام شده و الزامات ایمنی در این خصوص رعایت گردد.

ابهام بزرگتر، اما آنجایی خودنمایی می‌کند که حالا نقش آفرینی یکی از این بالن‌ها در حادثه به روایت چند رسانه بازتاب یافته و منتشر شده، اما این موضوع هم موجب نشده که مسئولان شهرداری تهران به این حادثه واکنش نشان داده و با قبول مسئولیت، از بروز حادثه‌های دیگر پیشگیری کنند؛ واکنشی عجیب به حادثه‌ای که در حاشیه یک پروژه اطلاع رسانی رقم خورده و ترجیح داده اند با سکوت از کنار آن گذشته و چه بسا روی حوادث شومی که ممکن است در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده با نقش آفرینی این بالن‌ها رقم بخورند، چشم ببندند!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۳
این بالن ها رو زاکانی از سفر چین آورده یا روسیه
پاسخ ها
چوق بیلن!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
شاید هم یک شرکت دانش بنیان! براشون درست کرده، پول گاز هلیوم را گرفته با گاز شهری پر کرده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از قطب شمال
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نه بابا این ساخته ها خودشهرداری است که با کوشش وابتکارات جناب شهر ذارجهاذی وسخت کوش خودمان ساخته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بوی خرابکاری میاد.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
نمیدونم چرا یک عده غرب گدا از آلبانی هی میخوان خدمات انقلابی آقای زاکانی رو زیر سوال ببرن
حالا این همه پروژه های عمرانی اجرا کردن ایشون چند تا بچه هم سوختگی داشتن به نظرم خیلی نمیتونه مهم باشه. تاز امکان داره که اون بچه ها م بچه های عده ای غرب گدا بوده باشن که خوب بازم اهمیت موضوع رو خیلی خیلی کمتر میکنه
اوضاع نظافت شهر تهران افتضاح است.
تمام شهر پر شده از بیلبوردهایی که سعی در القا تفکرات خاص به مردم دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
فورا همه بالن هارو جمع کنید
وگرنه دوباره بچه ها با تفنگ اسباب بازی بهش شلیک میکنن و فاجعه میشه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
در برنامه توسعه بعدی باید برای مهاجران آمریکایی که جهت کار به ایران سرازیر میشوند و درخواست پناهندگی دارن مرکزی را احداث کرد.
من اگه تو مجلسی جایی چیزی آبدارچی بودم این حرفو میزدم سه ماه بعد اگه وزیر نمیشودم لاقل مشاور وزیر میشودم.
شما هنوز معنی برخی از جملات را نمیدانید جوانک
توی غزه داره نسل کشی رخ میده اونوقت شما این اخبار زرد رو پوشش میدید.متاسفم براتون
پاسخ ها
حسن
| United States of America |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هموطنت امنیتش به خطر افتاده. بفهههههههم
موشک تو گرگان افتاد به خانه های مردم آسیب زد اصلا معلوم نشد یک اطلاع رسانی ناقص و دیگر هیچ . تکلیف زاکانی که کاملا معلوم است .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
پسر خوب هواپیما رو زدن حاشا کردن این که چیزی نیست
خدمت بی ریا نیاز به تبلیغ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
با ریا چطور؟
مسئله این است که هلیوم گاز بسیار گران قیمتی است و اکثرا این بالن‌ها به جای اینکه با هلیوم پر شوند با هیدروژن پر می‌شوند که خیلی خیلی ارزان‌تر است ولی همان خاصیت را دارد که می‌تواند بالن یا بادکنک را در هوا شناور نگه دارد ولی هیدروژن بر خلاف هلیوم قابلیت منفجر شدن دارد و بسیار خطرناک است و هرکدام از این بادکنک‌ها نقش یک بمب را دارند. در ضمن تشخیص تفاوت هلیوم و هیدروژن درون بادکنک کار آسانی نیست و یک روش تشخیص همان قراردادن در مجاورت آتش است که ببینیم کدام مشتعل یا منفجر می‌شود که خوب کار خطرناکی است. بنابراین پیدا کردن متقلبین در این حوزه کار آسانی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
با سلام
بالن های هیدروژنی سریع تر صعود می کنند اما قادر به خمل بار کمتری می باشند
نونهالان که مهم نیستند - جان شهردار نابغه تهران سلامت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اولش هر چی گفتند که این بابا لیاقت نداره ، گفتند نمی فهمید و بعدش رفتند قانون رو برای زاکانی عوض کردند . همیشه نتیجه اش ، خسران مردم است . یادتونه توی قضیه کشته شدن مرد وانتی در دوره جهادی هم سکوت کردند
بالن نیستن بمب متحرک هستن احتمالا پیمانکار پول هلیوم گرفته متان پر کرده
چطور میشه با گاز شهری پر شده باشه؟! گاز متان و بقیه مشتقات گاز شهری از هوا سنگینتره و بالن معلق نخواهد ماند.
احتمالا بالن با گاز هیدروژن پر شده بود که از هوا سبکتره و به شدت انفجاری هست و قیمتش نسبت به گاز هلیوم (که گازی بی اثر) بسیار ناچیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مهندس یه بار با بادکنک تست کن ببین که گاز متان و بقیه مشتقات گاز شهری از هوا سنگینتر نیست و اطلاعات غلط به مردم نده
پست و مقام بجای مسوولیت، هدیه و پاداش است. مثلا نگاه نمی کنن شهرداری چی میخاد اومدن به‌پاس فامیل بودن فلانی رو شهردار کردن هر از چند گاهی هم واسه اینکه حوصله اش سر نره به اتفاق خانواده با هزینه مردم به سفر خارجه و فرنگ می روند.
میشه بفرمایند چقدر هر بالن برای شهرداری هزینه داشته و تعداد بالن ها چند تا هستند ؟؟
خوشبختانه این بار شهردار تهران پزشک است و اصولاً برای همین موارد بوده که ایشان به جایگاه شهرداری نصب شده اند.

اگر پزشک بودن شهردار اینجا هم کار نکند معلوم نیست اصولاً انتخاب یک پزشک برای شهرداری تهران دقیقاً چه هدفی را دنبال می کرده است؟
کافی بود همین اتفاق تحت مدیریت یکی غیر از مدیران دولت فعلی اتفاق بیوفته چه هیاهویی که راه نمی انداختن...اما الان در سکوت کامل زیر آبی میرند..!!
کار شهرداری خدمت رسانی است یا تبلیغات برای خودش ؟ چرا پولی که می توان صرف بهبود فضای شهری کرد صرف تبلیغات مدیران نالایق شهرداری می شود !
با سلام
دقت کنید خود بادکنک هلیم هیچ خطری ندارد.
اغلب میان بادکنک را با گاز هیدروژن پر می کنند که خوب بالا بره چون سبک تر از هواست. این چیزی که اتفاق افتاده قطعا هیدروژن بوده که ارزونتر از هلیم است اما به شدت اشتعال زا. لطفا تابناک منتشر کند. من دکتری مهندسی شیمی دارم.
امکان دارد بالن را بجای هلیم با هیدروژن پر کرده باشند وگرنه فکر نکنم گاز طبیعی به اندازه کافی سبک باشد که بالن های بزرگ را به پرواز در آورد . گاز طبیعی مخلوطی از گازهای ارگانیک است که چون معمولا درصد متان آن بیشتر است تا حدی سبکتر از هوا می شود اما نه خیلی . در سعادت آباد از این بالنها را خودم از نزدیک دیدم که بعد از دو سه روز سقوط کرده بود و نزدیک زمین بود و این تایید کننده هیدروژن بودن گاز بالن ها است و چون اتم هیدروژن کوچک است از سوراخهای ریز بالن ترشح می کند و این حتی در مورد بادکنک های کوچک هم اتفاق می افتد .
نتیجه ماستمالی کشته های تخریب غیر اصولی ساختمان‌ها توسط رسانه های همسو ادامه این خسارت‌ها میشه تا وقتی که فاجعه ای شبیه پلاسکو پیش بیاد تا کمیته ها و کارگروه‌های بررسی ابعاد فاجعه تشکیل بشه
بالن ها از گاز هیدروژن پر شده اند و قابلیت انفجار دارند .چه هدف غیر قابل بیانی پشت قضیه است ؟ مشخص نیست
گر بچه خود زاکانی یا مسئولان مربوطه شهرداری در این حادثه اتفاقی برایش می افتاد الان جانباز راه تفریح و سرگرمی بودند. مسئول به ظاهر محترم اگر خدا را می شناختی و یا حتی وجدان داشتی یا عذرخواهی می کردی یا استعفا. زاکانی رو نمیشه کاریش کرد ایشون نیروی جهادی هستند و از حمایتهای خاص رئیس جمهور محرومان برخوردارند.
هزینه پرکردن یک بادکنک معمولی با گاز هلیوم حدود نود هزار تومنه بعیده که اینها فقط با گار هلیوم پرشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست