بازدید 4835

پوتین با کیف هسته‌ای به چین رفت؟

رئیس جمهور روسیه در جریان سفر به چین با کیف هسته‌ای معروف خود دیده شده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 18 October 2023


به گزارش تابناک، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به منظور دیدار با مقامات چین به پکن سفر کرده است، کیف هسته‌ای معروف خود را به همراه داشت.

ویدئویی که از او پس از دیدارش با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین منتشر شده است، نشان می‌دهد که او در حال رفتن به ملاقاتی دیگر در حالی است که نیروهای امنیتی اطراف او را احاطه کرده‌اند و دو افسر نیروی دریایی روسیه نیز در کنارش حضور دارند که هر کدام یک کیف به دست گرفته‌اند.

کیف هسته‌ای روسیه به‌طور سنتی توسط یک افسر نیروی دریایی حمل می‌شود. این کیف که به نام «چگت» (به نام کوه چگت در کوه‌های قفقاز نامگذاری شده است)، همیشه نزد رئیس‌جمهور است، اما به ندرت سوژه فیلم‌برداری می‌شود.

خبرنگاران خبرگزاری دولتی ریانووستی در کرملین در پستی در تلگرام درباره این فیلم می‌گویند: چمدان‌های خاصی وجود دارد که بدون آن‌ها هیچ سفر پوتین کامل نمی‌شود.

سفر پوتین به چین در حالی انجام گرفته است که جنگ اوکراین تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن را به بالاترین حد خود از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲، درست در زمانی رسانده است که پکن به به دنبال تقویت زرادخانه هسته‌ای‌اش برای مطابقت با وضعیت خود به‌عنوان یک ابرقدرت در حال ظهور است.

گفتنی است، در پاییز ۱۳۹۸ تلویزیون دولتی روسیه برای نخستین بار تصویری از کیف رئیس جمهور این کشور را نشان داد که می‌تواند شامل دکمه‌ای باشد که در صورت بروز جنگ جهانی دیگر از آن استفاده شود.

این تصویر یک «چگت» یا کیف هسته‌ای را نشان می‌داد که شامل یک کد کلیدی شخصی شده یا یک فلش کارت است و به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته تحت نظر می‌باشد.

در واقع رئیس جمهوری روسیه می‌تواند از طریق این کیف کد دستوری را به نیروهای موشکی استراتژیک برای استفاده از سلاح اتمی در هر زمانی ارسال کند.

در مجموع سه کیف به اندازه لپ تاپ وجود دارد که به پوتین و دو تن از مقام‌های عالی رتبه روسیه اجازه می‌دهد تا حمله اتمی را عملیاتی و اجرایی کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست