بازدید 13520

واکاوی نکات مطرح شده توسط رهبر انقلاب در مورد «طوفان الاقصی» و واکنش‌های رژیم صهیونیستی

عملیات غافلگیرکننده و ترکیبی گروه جهادی حماس به سرزمین‌های اشغالی با عنوان «طوفان الاقصی»، سطحی بالاتر از حملات گذشته گروه‌های مقاومت فلسطینی را ثبت کرد و رژیم اسرائیل نیز واکنش جنایتکارانه‌ای به این عملیات نشان داد. در این بین باید سخنان رهبر انقلاب نسبت به این موضوع را به خوبی مورد واکاوی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 18 October 2023

واکاوی نکات مطرح شده توسط رهبر انقلاب در مورد «طوفان الاقصی»

 

تابناک _ عملیات غافلگیرکننده و ترکیبی گروه جهادی حماس به سرزمین‌های اشغالی با عنوان «طوفان الاقصی»، سطحی بالاتر از حملات گذشته گروه‌های مقاومت فلسطینی را ثبت کرد و رژیم اسرائیل نیز واکنش جنایتکارانه ای به این عملیات نشان داد. در حالی که بسیاری از کشورها تلاش دیپلماتیک خود را برای توقف حملات به غزه آغاز کرده اند، باید دید سرنوشت این جنگ چه خواهد شد و معادلات جدید منطقه را چگونه رقم خواهد زد؛ اما در این بین باید سخنان رهبر انقلاب نسبت به این موضوع را به خوبی مورد واکاوی قرار داد، زیرا اعلام موضوع صریح و دقیق ایشان در واقع نقشه راه عقیدتی و عملیاتی ایران نسبت به این عملیات نیروهای حماس و واکنش وحشیانه رژیم صهیونیستی است.

وقتی در صبحگاه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ خبر عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران مسائل منطقه از میزان موفقیت اطلاعاتی و عملیاتی نیرو‌های حماس در بهت و حیرت فرو رفته بودند به گونه‌ای که هرچند برخی از اعلام نظر‌ها در قالب تحلیل بود، «جو زدگی» و «غیر اصولی» بودن برخی از اعلام نظر‌ها در پی این بود که کلا فلسفه و چرایی این عملیات موفق را خدشه دار کند که در این میان چند اعلام موضع دقیق از سوی رهبر انقلاب کاملا موضع ایران را شفاف نمود و حتی این شفافیت و جدیت را کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی هم کاملا درک نموده و بر اساس آن پیام‌هایی را غیر مستقیم برای مسئولان دیپلماتیک کشور ارسال نمودند؛ لذا با این توصیفات همه مسئولان نظامی و سیاسی و افراد موثر باید توجه داشته باشند که بر اساس نقشه راه ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب حرکت کنند.

در ابتدا ایشان در در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در هجده مهر ماه چند نکته را تبیین نمودند.

شکست غیر قابل ترمیم اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی

اولین موضوع که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند این بود که این عملیات فارغ از آثار پسینی آن یک شکست بزرگ برای رژیم شهیونیستی بود. ایشان گفتند: در این قضیّه‌ی پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است. من می گویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که می کند، با همه‌ی حمایت‌هایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او می شود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض می کنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.

بلایی که عامل اصلی آن خود صهیونیستها بودند

رهبر انقلاب در تبیین نکته دوم فرمودند: این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدّت آن افزایش پیدا کرده بود؛ مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است. در تاریخ اخیر دنیا ــ تا آنجایی که ما در این برهه‌ی اخیر دنیا، یعنی در این صد سال اخیر یا بیشتر سراغ داریم ــ هیچ ملّتی از ملّت های اسلامی با دشمنی مثل دشمنی که فلسطینی‌ها امروز با آن مواجه هستند مواجه نبوده؛ دشمنی با این شرارت، با این خباثت، با این بی‌رحمی، با این خونخواری، هرگز در مواجهه با ملّت های اسلامی و کشورهای اسلامی نبوده. ملّت ها در بسیاری از مواقع مظلوم واقع شده‌اند، امّا دشمن آنها این قدر بی‌حیا، این قدر خبیث، این قدر بی‌رحم نبوده. هیچ ملّتی از ملّت های مسلمان، مثل ملّت فلسطین، در فشار، در محاصره، در کمبود قرار نداشته و ندارد؛ نه امروز در دنیا سراغ داریم، نه در این برهه‌ای که حالا جلوی چشم ماست سراغ داریم.

 این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست

رهبر انقلاب در واکنش به جریانات خبری کشورهای غربی برای مظلم نمایی رژیم اسراییل تاکید کردند: این دشمن خبیث و ظالم، حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته، دیگران هم کمکش می کنند؛ رسانه‌های دنیای استکبار کمکش می کنند، برای اینکه نشان بدهند این مظلوم است. البتّه این هم یک محاسبه‌ی غلط است که حالا بعد خواهم گفت؛ این مظلوم‌نمایی، صد درصد خلاف واقع و دروغ است، چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزّه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیر نظامی صهیونیست‌ها، او مظلوم است؟ این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست؛ ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، همه‌ی اینها هست، امّا مظلوم نیست؛ ظالم است. هیچ کس نمی تواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.

هنوز ملت فلسطین را نشناخته اند و دست کم گرفته اند

رهبر انقلاب در واکنش به خط خبری پررنگی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری مبنی بر دخالت صددرصدی ایران در این عملیان ایجاد شده بود با طراحت و شفافیت گفتند: حامیان رژیم و بعضی از افرادِ خودِ رژیمِ غاصب، یاوه‌گویی‌هایی در این دو سه روز کرده‌اند و ادامه دارد، از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرّفی میکنند؛ اشتباه می کنند. البتّه ما از فلسطین دفاع می کنیم، ما از مبارزات دفاع میکنیم، ما پیشانی و بازوی طرّاحان مدبّر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را میبوسیم، ما به آن‌ها افتخار میکنیم؛ این هست، امّا آن‌هایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند؛ اشتباهشان در همین است؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند. البتّه همه‌ی دنیای اسلام موظّف است که از فلسطینی‌ها حمایت کند و باذن‌الله حمایت هم خواهد کرد، امّا این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود.

در دیدار ۲۵ مهرماه با برخی از نخبگان و دانشگاهیان ایشان به برخی از شبهات و موضوعات مهم مطرح شده در این چند روز پاسخ داده و چند نکته مهم دیگر را تبیین نمودند که نکته آخر آن در اصل یک فصل الخطاب و هشدار صریح برای رژیم اسراییل و کشور‌های غربی حامی این رژیم بود.

عملیات حماس علیه نیروهای نظامی بود یا غیر نظامی؟

نخست اینکه در پاسخ به اظهارات برخی از مقامات کشورهای غربی گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است، چون ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟ رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

مسئولیت دولت آمریکا در فجایع رخ داده در غزه

ایشان در بیان نکته دوم خاطر نشان کردند: بر اساس اطلاعات متعدد، سیاستگذار و تنظیم‌کننده سیاست جاریِ این روزهای رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها هستند و آمریکا در این قضیه مسئول است و باید مسئولیت خود را بشناسد.

در صورت عدم توقف حملات ؛ انتظار وارد نشدن دیگر گروه های مقامت را نداشته باشید

در نهایت رهبر انقلاب بر موضوعی تاکید داشتند که فصل الخطاب نکات مطرح شده توسط ایشان بود که با قاطعیت و صراحت در پاسخ به تهدیدهای متعدد کشورهای غربی علیه مردم مظلوم فلسطین و کشورهای حامی این مردم و با تأکید بر اینکه بمباران‌ها باید فوراً قطع شود، اجتماعات ملت‌های مسلمان در کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمانان در آمریکا و اروپا را نشانه عصبانیت جدی ملت‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی برشمردند و گفتند: اگر این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. این واقعیت را باید بدانند و این توقع را مطرح نکنند که نگذارید فلان گروه فلان کار را انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست