بازدید 3790
۳

درخواست ضد ایرانی ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا از بایدن

صد نفر از اعضای کنگره آمریکا با ادعای «تامین مالی حماس توسط ایران» از دولت این کشور خواستند با انجام اقداماتی علیه ایران آن را «تماما پاسخگو کند.»
کد خبر: ۱۱۹۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 17 October 2023

به گزارش تابناک؛ در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر نقش حمایت‌های ایران از حقوق جنبش مقاومت فلسطین در رخ دادن عملیات گسترده «طوفان الاقصی» توسط این جنبش علیه اراضی اشغالی، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ مشترکی به «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از او خواستند کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی را افزایش داده و ایران را با ادعای «تامین مالی حماس» از طریق اعمال تحریم‌ها علیه آن و تلاش برای پایان دادن به صادرات نفت ایران پاسخگو کنند.

این نامه به رهبری جاش گاتهایمر، دان بیکن، جرد ماسکووتز و کلودیا تنی، توسط ۶۳ نماینده دموکرات و ۵۰ جمهوری‌خواه امضا شده است.

این قانون‌گذاران آمریکایی با ادعاهایی علیه ایران در این نامه مطرح کردند: «ایران باید به دلیل نقش آن» در تامین مالی حماس و تروریسم اسلامی، تماما، پاسخگو شود. ما از دولت شما می‌خواهیم با همکاری متحدان اروپایی‌مان، فورا، مکانیسم ماشه(بازگردانی یک‌باره تمامی تحریم‌ها علیه ایران) را در شورای امنیت سازمان ملل فعال کنید.

آن‌ها همچنین در اظهاتی علیه جنبش حماس گفتند که آمریکا باید به قطر و ترکیه فشار بیاورد تا «حمایتشان از حماس را متوقف کرده و رهبران حماس را که میزبانشان هستند،‌ اخراج کنند.»

جنبش حماس فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵) مهر، عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پی این حمله،‌ وضعیت جنگی اعلام کرده و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام داد که ادامه دارد. این رژیم همچنین با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.
هم رژیم صهیونیستی و هم فلسطین تاکنون بیش از هزار کشته و هزاران مجروح را اعلام کرده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند.
مقامات دولت آمریکا با وجود ادعای این که ایران به واسطه حمایت‌های دیرینه‌اش از جنبش مقاومت فلسطین در این اقدام حماس «نقش هم‌دستانه» داشته است، می‌گویند هنوز مدرک موثقی ندارند که اثبات کند ایران از این حمله مطلع بوده یا به آن مستقیما کمک کرده است.
این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی در این باره تاکید کرده که «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از جنگ استقبال نکرده است. تلاش ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است.»

به گفته امیرعبداللهیان، «تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است که دامنه جنگ گسترش پیدا نکند.»

او در این راستا، با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با وزیر امور خارجه ایرلند گفت: امشب با وزیر امور خارجه ایرلند به صورت تلفنی رایزنی کردم، او حامل پیامی از سوی غرب برای ما بود. در این گفت‌وگو به وزیر خارجه ایرلند گفتم که به طرف‌های غربی بگوید منصفانه عمل کنند. من به ایشان گفتم که ما به نیروهای مقاومتی دستور نمی‌دهیم و آنها راسا تصمیم می‌گیرند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
۶۳ نماینده دموکرات و ۵۰ نماینده جمهوری خواه.....!!!!!؟؟؟؟؟؟

چه اجماعی!!!!
چرا دستگاه دیپلماسی ایران متوجه نیست؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
امریکا ازاین قمپزها زیاد در میکند شما خودشو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ناشناس 17:27 الان 20 اسله که میگی قمپز در میکنه، یادمه یه نفر میگفت تحریم نمنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی