بازدید 6326
بسته ویدیویی «تابناک»

درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌های عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 16 October 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران!

حافظ اسد پدر بشار اسد که هم روابط خوبی با حکوت پهلوی و هم روابط صمیمی با جمهوری اسلامی ایران داشت، با وجود استقرار حزب بعث در سوریه، یکی از معدود کشورهای عربی بود که در دوران جنگ تحمیلی عراق به ایران، از ایران حمایت کرد. در همین زمینه، نزار الخزرجی رئیس ستاد مشترک ارتش بعث عراق به تشریح ابعاد حمایت اسد از ایران پرداخته که در نقطه‌ای به درگیری اسد با صدام حسین می‌انجامد. خزرجی در بخشی از خاطراتش می‌گوید: «حافظ اسد همه جوره و با دل و جان از ایران علیه صدام حمایت می‌کرد و حتی در میانه جنگ خط لوله انتقال نفت ما به سمت مدیترانه را قطع کرد... .» او همچنین درباره موشک‌هایی که قذافی در جنگ به ایران دارد و انگیزه قذافی توضیح داد. صحبت‌های کامل رئیس ستاد مشترک ارتش بعث عراق را با ترجمه فارسی می‌بینید و می‌شنوید. 

 

 

گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک

گنجینه‌های گوهر فیلم مستندی است به کارگردانی ابراهیم گلستان که در سال ۱۳۴۵ به سفارش دولت ساخت. در بخش‌هایی از این فیلم این ثروت با وضعیت فقر عظیم حاکم بر ایران در دوره پهلوی مقایسه شد. به همین دلیل فیلم به آرشیو سپرده و بعدها منتشر شد. این مستند کوتاه را در تابناک می‌بینید. 

 

 

ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید!

بشر همیشه به دنبال منابع انرژی جایگزین بوده، آن هم از بیم اتمام منابع انرژی تجدیدناپذیر مانند سوخت‌های فسیلی. یکی از این منابع انرژی نوپا، انرژی هسته‌ای بوده که نوع شکافت هسته‌ای آن متداول است، ولی انرژی هسته‌ای بزرگتری در هستی وجود دارد که به آن همجوشی گویند و در ستاره منظومه شمسی ما، خورشید همیشه در حال وقوع است. دانشمندان توانسته‌اند امکان ایجاد همجوشی را با رآکتورهای جدید فراهم سازند ولی این رآکتورها توان تامین برق را آنطور که انتظار می‌رفت فراهم نمی‌کردند. چین به تازگی یک رآکتور هسته‌ای همجوشی ساخته است که شش برابر خورشید منظومه شمسی، داغ می‌شود. در این ویدیو گزارشی درباره این رآکتور و فواید آن در آینده با زیرنویس فارسی را ببینید. 

 

 

دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره

گاهی دیدن حجم سنگین کاری که در یک روز باید انجام شود، کافی است که ما را از انجام آن نا امید کند. این نا امیدی باعث می‌شود که همان میزان کاری که می‌توانیم انجام دهیم نیز رها کنیم. برای مواجهه به چنین موقعیت‌هایی بهتر است با کاهش استانداردهای خود و صرف نظر از انجام بخشی از آن کارها خود را تشویق کنیم که حداکثر کاری که در توان ماست انجام دهیم. در این ویدیو با دو شگرد کوتاه که باعث می‌شود بتوانید از حداکثر توان خود در موقعیت‌های سخت بهره ببرید آشنا شوید. 

 

 

روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری

«اسپم / Spam» یا هرزنامه، به معنای پیام یا نامه الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بیشمار فرستاده می‌شود. خود ایمیل های ناخواسته مشکلی جدی ایجاد نمی‌کنند که نهایت مجبورید آنها را پاک کنید، مشکل وقتی جدی می‌شود که در میان این ایمیل های ناخواسته، ایمیل هایی برای کلاهبرداری فرستاده می‌شوند که می‌خواهند به طریقی اطلاعات شخصی یا مالی افراد را سرقت کنند. در این ویدیو، نحوه تشخیص این ایمیل ها توضیح داده می‌شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست