بازدید 46460
علی اکبریان، ستاره‌ای که با مواد مخدر افول کرد و از اعدام گریخت

آزادی روماریوی ایران از زندان بعداز ۱۴سال

کد خبر: ۱۱۹۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 16 October 2023

علی اکبریان، بازیکن سابق تیم های استقلال و پرسپولیس که به دلیل حمل ۱۶ گرم مواد مخدر ۱۴ سال حبس را متحمل شد، حالا بعد از آزادی می گوید حاضر نیست حتی با دریافت ۱۰۰ میلیارد، یک گرم مواد مخدر در دست داشته باشد.

آزادی روماریوی ایران از زندان بعداز ۱۴سال

به گزارش تابناک ورزشی، علی اکبریان که بعد از تحمل ۱۴ سال زندان به تازگی به خانه برگشته است، دیگر نه همسری دارد و نه فرزندی... همه ترکش کرده‌اند. او گفتگویی را با همشهری آنلاین داشت.

۱۴ سال حبس. از این تجربه برایمان بگو.

 دیگر روزگار برای ما اینطوری ساخت که ۱۴ سال در زندان باشم و در ۱۴ سال همه چیزم عوض شد. حتی قیافه ام عوض شد. چاق شده ام و اگر مراببینید نمی شناسید. الان دیگر برای مرخصی آمدم. ان‌شاءالله زودتر تمام شود.

برنامه‌ات بعد از آزادی چیست؟

 برای کلاس های مربیگری ثبت نام کردم و می خواهم مربیگری کنم. اگر کار مربیگری را شروع کنم، مرخصی حبسم تمدید می شود تا تمام شود. الان هم با اقای ناصری از مدرسین هیات فوتبال صحبت کردم. ثبت های لازم انجام شده است تا سریع تر کلاس ها را شروع کنم. الان دیگر زن و بچه ام مرا رها کردند. فقط عشقم فوتبال است و مربیگری. می خواهم کارم را در مربیگری به بهترین شکل انجام دهم.

فریب خوردی که رو به مواد آوردی؟

 بله فریبم دادند. گفتند دو ماهه اینجا را برایت ژاپن می کنیم تا در آمد خوبی پیدا کنی. در فوتبال هم پول خوبی نمی‌دادند. ۲ قران پول داشتم که در این کار افتادیم. نهایتش منجر شد به ۱۴ سال حبسی که کشیدم. اما الان دیگر فرق دارد. ۱۴ سال حبس کشیدم. الان ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهند، حاضر نیستم یک گرم مواد مخدر در دستم باشد. الان فقط به مربیگری فکر می کنم. علمش را دارم. قرار هم است ۲-۳ نفر از دوستان به من کمک کنند. دوستان قدیمی‌ام هستند که کمک شان برای من خوب است.

وضعیت‌ات در زندان چطور بود؟

 وضعیتم بد نبود اما هر چه باشد زندان است و شرایط خودش را دارد. در شش ماه آخر به ندامتگاه منتقل شده بودیم. زمین فوتبال و سالن داشتند ولی به ما اجازه نمی دادند برویم بازی کنیم. برای همین شکم آورده‌ام و الان صبحانه و شام نمی روم که شکمم آب شود.

از فوتبالی ها وقتی در زندان بودی کسی کمکت می کرد؟

 خدا پدر و مادر جواد زرینچه را بیامرزد. رو دستش ندیدم. افراد دیگر مانند امیرقلعه نویی و بهزاد غلامپور کمک می کردند اما زرینچه خیلی کمک می کرد. کرایه خانه من در ماه ۵ میلیون بود که او می داد در حالی که در زندان نمی توانستم خرج خودم را پیدا کنم. ان هم در حالی که شنیدم زن من شوهر کرده یا حتی اگر نکرده دیگر با من نیست. ۵ میلیون زرینجه کمک می کرد. انطور که شنیدم از استقلال و پرسپولیس در ماه پول کمک می‌گرفته است. از همین جا اعلام می کنم کسی دیگر به زن و بچه من کمک نکند. هر وقت دخترم به من زنگ می‌زد، می گفت به ما پول بده و بعد که به دوستانم می گفتم آنها تاکید می کردند همین یک ساعت قبل فلان میلیون کمک کردیم.

یعنی زنت از شما جدا شده است؟

 بله و آنقدر هم از من پیش دخترم بد گفتند که او از من می ترسد. در این ۴ روز که از زندان آزاد شدم فقط دوبار او را دیدم. نمی دانم زن من شوهر کرده یا نکرده اما دلیل ندارد جواد زرینچه اجاره خانه او را بدهد. در گذشته برادر من هم سوای ۵ میلیون ماهانه زرینچه، سه میلیون تومان می داد. آبرو و حیثیت من را برده اند. این کارها چیست؟ زنم حالا ازدواج کرده یا نه کاری ندارم. دختر هم برده است. مشکلی نیست ولی دیگر به دوستان من برای گرفتن پول زنگ نزند. من هم می روم دنبال مربیگری و زندگی خودم و با آنها کار ندارم.

سرنوشت تو هم خیلی تلخ شد.

 بله ولی می خواهم با کار مربیگری این ۱۴ سال را جبران کنم. باید هم بگویم الان نسبت به قدیم شرایط فرق کرده است. قدیم یک مواد فروش ۵۰گرم مواد تهیه و توزیع می کرد و از این طریق زندگی اش را می چرخاند و اگر هم گیر می کرد حبس ابد داشت اما الان مواد دبه ای شده است. دبه ای شیشه را به صورت مایه در ۲۰ لیتری از عراق می آورند. همان مایع را یخ می کنند و به عنوان مواد مخدر به دست مردم می دهند ولی من برای فقط ۱۶ گرم ۱۴ سال حبس کشیدم. من به خودم امیدوارم که اگر حتی مربیگری یک تیم دسته دوم را برعهده بگیرم می توانم آن را به دسته اول و سپس به لیگ برتر بیاورم. مطمئن باشید.

یعنی خیلی برای مربیگری انگیزه داری؟

 بله من ۱۰ سال از این ۱۴ سال که زندان بودم بازی‌ها را به دقت زیر نظر داشتم و نکات لازم را هم می‌نوشتم و الان دارم. آنالیزهای لازم را داشتم. از این ها استفاده می کنم و خیلی حرف ها در مربیگری برای گفتن دارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸
۱۶ گرم، چهارده سال!!
قتل فجیع رومینا بدست ناپدر ، ۹ سال!!
پاسخ ها
ادعا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
کدوم بچه اش رو میاره میزاره زیر نظر تو مرد حسابی؟ کی میگه پول کم میدادند؟ همون موقع که کلی امتیاز مثل پولهای هنگفت سیصد چهارصد میلیونی (در مقایسه با قیمت آپارتمان پنجاه میلیونی مرکز شهر) و مسکن و ماشین و ...میدادند نکنه فکر میکنی ملت پشت کوه بودند داستان میگی؟ چهارده گرم ازت گرفتند میدونی چند نفر رو بدبخت کردی و چند کیلو فروختی نگرفتنت؟ حالا هم بشین دسته گلهای مردم بیاند یا از طریق اونها بفروشی یا هزار بی اخلاقی سرشون پیاده کنی
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
منم دقیقا میخواستم همین رو بنویسم ، برای ۱۶ گرم که بنده خدا بار اولش هم بوده ۱۴ سال از زندگیش هدر رفته اونوقت پدرهای دخترکش کمتر از ده سال تو زندانن
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
دوسال..نه نه سال
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
احتمالا14کیلوبوده،والامن اینجورحکمی تودوران خلخالی هم ندیدم، حتی 100گرم هرویین وشیشه رو14سال نمیدم، اللخصوص اگه دفعه اولتم باشه..
خدا را شکر
چه مجازات اضافی و زیاد و ظالمانه ای ....
پس چرا این همه فروشنده مواد در خیابانها میچرخند و بازیکن تیم ملی باید 14 سال در حبس باشد؟
لابد قانون فقط برای افراد مفیدیه که ممکنه اشتباهی هم انجام بدن.
علی آقا خوش آمدی. هم در استقلال و هم در پرسپولیس محبوب بودی.
راستی آقای پروین هم برات خیلی مایه گذاشت. یادته که حتی صحبت از اعدام بود.
به هر حال به یاد قدیما:
علی اکبریان.....آقای گل ایران
حیف شد جوانی رو ازدست داد ولی باز هم خوبه به زندگی برگشته
در اینکه جرایم مواد مخدر باید سنگین باشد که حرفی نیست
ولی برای ۱۴ گرم، همچین حکم سنگینی جای تعجب دارد!!!
اونروزا،،۳۵گرمش اعدام بود
ولی متاسفانه حالا .....
همینه در ایران همجوری که برای مواد سخت می‌گیرند برای بیگاری جوانها فکری بکشن الا جوانها از بیگاری رو به همه چیز آوردن
آفرین
چه قدر اراده!!
انشاالله خدا کمکت می‌کنه و زندگیتو از نو می‌سازید
موفق باشید.
خب چرا مرزها رو درست رصد نمیکنید تا این همه مواد مخدر که ملت رو نابود کرده نیاد تو؟!!!!!
تو واقعا مردی
موفق باشی
واقعا باید ریشه یابی شود چونکه یک نفر دراین حد نباید دنبال مواد باشد قطعا یافقربوده و یا بلند پروازی هرچی بوده این حقش نبوده که ۱۴سال زندان باشه .....خیلی ها ضد امنیت ملی و اختلاس میکنند ۵سال حبس دارند ....واقعا قانون به این اشخاص بدهکاره
یعنی کشتن هزارتا مبینا به دست یک بینا یعنی کن ریشه خشک یک ایل را با برش تینا یعنی شاختن هزاران قاتل مبینا 16گرم یعنی خورد کردن کمر چند جوان برنا که میشن مسل مرغ مینا درقفس سینا درخانه یک ساقی کور وبینا در قشر کم به سوی کیمیا
۱۶گرم مساوی نیست با۱۴سال
جایی از کار لنگ میزنه
مربیگری آموزش ساخت و حمل وپخش هروئین برو بابا دلت خوشه .
بخاطر 16 گرم 14 سال ؟؟!!!!!!!!!!
بنظرم شوخی بدی است
صدها کیلو مواد مخدر را که می گیرن اینقدر متحمل حبس نمی شوند
بنظرم اسم آن قاضی را که این حکم را داده باید در کتاب گینس بنویسند
۱۶ گرم چه موادی بوده .هروئین اعدام داشت .اما قاضی عفو میداد .این بنده خدا سابقه که نداشته چرا عفو نخورده این همه سال
چقدر بد . بنده خدا بازیکن خوبی بود . من چند تا بازیشو یادمه . ولی چرا بخاطر ۱۶ گرم مواد اینهمه ستل حبس . یکی از همشهریان خودم یا حدود ۱۰۰ گرم شیشه دستگیر شده . ۳۰ میلیون جریمه و دوسال حبس دادن بهش که اونم بخشیده شده . ولی احتمال داره اقای اکبریان جرایم دیگری هم داشته
.
روزگار چه بازیها با آدم میکنه????
موفق باشی مرد
. خداوندبزرگ کمک حال وکمک کارت باشد
با این قوانین مسخره.از رو شکم
قوانینو تصویب کردن.
ایشالله آزادی همه زندانیا
ولی دمت گرم توی همین ۴روز راه جدید تولیدشیشه وازکجا میادوچجوری یخ میکنن رو فهمیدی، آب کار زیرقیمت خواستی هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی