بازدید 5651
وزنه‌برداری ماند، بوکس تعلیق شد

پنج رشته جدید المپیک اعلام شد

کریکت، بیسبال-سافتبال، flage football، لاکراس و اسکواش همگی از سوی هیات اجرایی پذیرفته شدند. مسابقات پنج‌گانه مدرن و وزنه‌برداری نیز به این برنامه بازگردانده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 14 October 2023

به نقل از Inside the games، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پنج رشته پیشنهادی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس را تایید کرد اما بوکس به حالت تعلیق درآمده است. کریکت، بیسبال-سافتبال، flage football، لاکراس و اسکواش همگی از سوی هیات اجرایی پذیرفته شدند. مسابقات پنج‌گانه مدرن و وزنه‌برداری نیز به این برنامه بازگردانده شده‌اند.

توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: انتخاب این پنج رشته ورزشی جدید با فرهنگ ورزش آمریکا مطابقت دارد و رشته‌های نمادین آمریکایی را به جهانیان نشان می‌دهد و در عین حال ورزش‌های بین‌المللی را به ایالات متحده می‌آورد. این رشته‌ها، بازی‌های المپیک لس‌آنجلس را منحصربه‌فرد خواهند کرد.

در خصوص رشته وزنه‌برداری نیز پس از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک پیشرفت‌هایی را که در تلاش‌های ضد دوپینگ انجام شده تشخیص داد، قرار شد در المپیک ۲۰۲۸ شرکت کند. وزنه‌برداری پیش از این در برنامه المپیک ۲۰۲۸ نبود و حضورش منوط به اصلاح فرهنگ دوپینگ و تغییر مدیریت فدراسیون جهانی بود.

هر گونه تصمیم برای گنجاندن بوکس به حالت تعلیق درآمده است؛ چرا که IOC پس از لغو به رسمیت شناختن انجمن بین‌المللی بوکس، هنوز نهاد حاکم دیگری برای این ورزش به رسمیت نشناخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی