بازدید 5284

افتتاح طرح های متعدد بهداشتی و صنعتی و عمرانی در دومین روز سفر دولت به استان فارس/رئیس‌جمهور: جای مسئول بی‌تفاوت نسبت به رنج مردم در دولت سیزدهم نیست

رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 13 October 2023

افتتاح طرح های متعدد بهداشتی و صنعتی و عمرانی در دومین روز سفر دولت به استان فارس/رئیس‌جمهور: جای مسئول بی‌تفاوت نسبت به رنج مردم در دولت سیزدهم نیست

 

تابناک _ در دومین روز سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به استان فارس؛ طرح های متعدد بهداشتی و صنعتی و عمرانی به بهره‌برداری رسید. رئیس جمهور در دومین برنامه خود در جمع مردم شهرستان رستم سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور: جای مسئول بی‌تفاوت نسبت به رنج مردم در دولت سیزدهم نیست

سیدابراهیم رئیسی امروز و در دومین روز سفر به استان فارس در دیدار با مردم شهرستان رستم ضمن یادآوری دلاورمردی‌های عشایر گفت: اینان در عرصه‌های مختلف خوب امتحان پس داده‌اند و ۲۲۰ شهید و بیش از ۵۰۰ جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر مردم غیور و همیشه در صحنه هستند که توانسته‌اند در بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، مدالی از امام دریافت کنند، افزود: عشایر ذخایر انقلاب هستند و بارها مورد تکریم و تمجید رهبری قرار گرفته‌اند. علی رغم کم برخورداری منطقه نسبت به حفظ ارزش‌ها و اصول، مردمی مثال‌زدنی هستند.

رئیسی ضمن قدردانی از استقبال باشکوه مردم رستم اظهار کرد: این محبت‌ها نشان از علاقه به نظام اسلامی، انقلاب و ولایت است و مربوط به شخص من نیست. من به عنوان یک سرباز ولایت و خدمتگزار مردم در این جایگاه قرار دارم و امروز به همه مسئولان می‌گویم بزرگترین افتخار بنده و مدیران، کارشناس و کارمند در جای جای ادارات و سازمان‌های دولتی آن است که خدمتگزاری و نوکری مردم را کنیم و مبادا در سازمانی بشنویم که کوچکترین کوتاهی نسبت به حق مردم شده است و روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و خدای نکرده مردمی که با این عشق و صفا و دلدادگی امروز در این اجتماع عظیم حضور پیدا کرده‌اند با مراجعه به یک مجموعه احساس نارضایتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلب رضایت خداوند به وسیله جلب رضای مردم و خلق و بندگان خوب خدا حاصل خواهد شد و این را باید بدانیم، گفت: در آموخته های دینی ما آمده است که راه خدا از میان خلق می گذرد یعنی مردم باید رضایت داشته باشند. اعتماد مردم به نظام و مسئولان سرمایه بزرگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه این وحدت و انسجام و امنیتی که در جامعه ماست، عنایت حضرت حق و نعمت خداست که باید همواره پاسداری کنیم از نعمت های الهی، گفت: اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی توانسته است در منطقه و در جهان اقتدار و عزت خودش را اثبات کند و بگوید که این نظام به پشتوانه شما مردم از یک قدرت بسیار ارزشمندی برخوردار است یعنی قدرت مردم متدین.

رئیس جمهور، قدرت مردم را قدرت تمام‌نشدنی توصیف کرد زیرا متکی به خداست و با توکل به خداست و سپس افزود: این قدرت به عنوان مهم ترین مولفه قدرت در کشور ماست و اگر می‌بینید توطئه علیه این کشور و آب و خاک و قصد یا سخن از حمله و تجاوز به خاک ایران حتی در ادبیات مستکبرین حذف شده است، رمز آن حضور مقتدرانه مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم مردم فلسطین زیر بمباران رژیم صهیونیستی هستند و خانه‌های آنان ویران می‌شود، افزود: رژیم صهیونیستی کودک‌کش امروز به مردم غزه ظلم کرده و در منطقه فساد می‌کنند لذا کشورهای حامی بدانند در ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند و هر جنایتی که امروز به دست صهیونیستها انجام می شود، آمریکا در آن شریک است.

رئیسی خطاب به آمریکا و صهیونیستها گفت: چه تصور کرده اید که با کشتن مردم فلسطین، مقاومت تمام خواهد شد. مگر ۷۵ سال به مردم فلسطین ظلم نکردید و خانه های آنان را ویران نکردید و زنان و کودکانشان را نکشتید و جوانانشان را حبس و شکنجه نکردید اما آیا توانستید آرمان فلسطین را از بین ببرید و مردم آن عقب‌نشینی کنند؟. آیا توانستید با قراردادهای مختلف مردم منطقه را فریب دهید؟ بعد از ۷۵ سال این نسلی که در مقابل شما ایستادگی می کند نسل جدید است لذا این نسخه جواب نداده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: به آمریکایی ها می گوییم که دو دهه حضور در افغانستان را تبدیل به حضور اثرگذار کنید اما آنچه در این کشور ماند تخریب، ظلم و ویران کردن خانه مردم بوده است. شما در کجای دنیا توانسته‌اید حرفتان را پیش ببرید، ظلم و ستم و تعدی حدی دارد.

وی با بیان اینکه آیا گمان می‌کنید با خراب کردن خانه‌های مردم فلسطین مسئله فلسطین حل می‌شود، خیر گریبان شما را مردم جهان خواهند گرفت، گفت: ما هم دفاع از فلسطین و مردم مظلوم غزه را وظیفه خود می دانیم و بارها اعلام کردیم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دفاع از مظلومان در دستور کار است. ما مدافع حقوق فلسطینی ها هستیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به سفر خود به شهرستان رستم و ممسنی افزود: نکته اول مسئله سلامت و درمان مردم این منطقه است که مردم را تاکنون به زحمت انداخته و مجبور بودند برای درمان به مرکز استان یا شهرهای دیگر بروند اما امروز شاهد افتتاح بیمارستانی هستیم که همه تجهیزات درمانی با تولید ایرانی در آن تهیه شده است.

رئیس جمهور مسئله دیگر این منطقه را اشتغال و نگرانی خانواده‌ها نسبت به اشتغال فرزندانشان عنوان کرد و گفت: کارخانه قند ممسنی آغاز به کار می‌کند و نیروهایی که باید جذب می کند و به خط تولید وارد می شوند و در گام های مقدماتی بخشی از ظرفیت به کار گرفته می‌شود و در گام های بعدی به صورت کامل این کارخانه فعال خواهد شد.

وی با بیان این اینکه این خواست مردم در دستور کار است و حتماً ظرف چند روز آینده این کار عملیاتی و اجرایی خواهد شد، افزود: صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی یک ضرورت است. کار در کشاورزی و باغات اگر همراه با صنایع تبدیلی باشد می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و این از کارهایی است که تصمیمش گرفته شده و بخشی از آن اجرایی شده و در خدمت مردم رستم خواهد بود.

رئیسی راه اندازی کارخانه آرد را از دیگر اقدامات در این منطقه عنوان کرد و گفت: راه اندازی این کارخانه از جمله اقداماتی است که به اقدامات و تولید کمک می کند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان امام جمعه ممسنی در خصوص سد پارسیان تصریح کرد: با وزیر نیرو و استاندار قرار گذاشتیم که خواست به حق مردم این سامان درباره سد پارسیان عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: در برخی از روستاهای این شهرستان راه های مواصلاتی مشکلاتی را به همراه دارد، قراردادهایی که با قرارگاه امام مجتبی(ع) که کار و فعالیت و مأموریتش محرومیت زدایی است و در مناطق کم برخوردار و غیربرخوردار فعال است، این راه های مواصلاتی روستایی که تولیدکننده و سرمایه ما هستند، هم در دستور کار است.

رئیسی با بیان اینکه قرارگاه امام مجتبی(ع) قطعی شده است و فعالیتش به صورت شبانه روزی در این منطقه پیش خواهد رفت و این مشکل روستاییان حل خواهد شد، افزود: طرح نهضت ملی مسکن خواست مردم این منطقه است. مسکن مسئله مهمی است و دغدغه دولت است. در این مناطق مشکل تأمین زمین نداریم، مسئله تسهیلات است.

رئیس جمهور ادامه داد: خانواده های نیازمند مسکن که برایشان امکان پیش پرداخت دارند، حتماً برابر مقررات باید پیش پرداخت داشته باشند و تسهیلاتی هم از طرف بانک اهدا می شود اما خانواده هایی که امکان پیش پرداخت ندارند نباید به خاطر آن از داشتن مسکن مناسب محروم شوند.

وی با بیان اینکه  مأموریت ما در دولت این است کسانی که توانایی پرداخت پیش پرداخت مسکن ندارد، را حمایت کنیم و ما برای همین خانواده ها آمده ایم تا آنان را صاحب مسکن کنیم، گفت: اگر خانواده ای امکان پیش پرداخت نداشت کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند یا اینکه تحت پوشش هیچکدام نیستند ولی وضعیت مالی آنها اقتضا نمی کند که بتواند این مبلغ را تأمین کنند، اینها نباید از داشتن مسکن محروم شوند لذا نسبت به برنامه‌ریزی برای این دسته از خانواده ها که بعد از تحقیق مشخص می‌شود، امکان مالی ندارد، نام آنان نباید از لیست حذف شود و باید ترتیبی داده شود که کمیته امداد یا سازمان های از این دست که مأموریت دارند از این خانواده ها حمایت کنند، با حمایت دولت نوعی تقسیط کنیم که امکان پرداخت برای آنها وجود داشته باشد و فشار به معیشت آنان وارد نشود.

رئیسی از مدیران و مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به این خانواده ها توجه خاص و ویژه داشته باشد و افزود: حضور مردم و نقش آفرینی در همه عرصه ها مثال زدنی است و نوبت به مسئولان است که درد و رنج مردم را درد و رنج خود بدانند. اگر مسئولی از رنج مردم، رنج نکشد، جایش در این دولت نیست.

وی با تأکید بر اینکه کسی که با درد مردم دردش نیاید، نمی‌تواند مدیر یا مسئول برای مردمی باشد که امروز حضور آنها را در عرصه های مختلف می بینیم اما در مدیر حس تحولی نیست، گفت: به تمام همکاران خود می گوییم با نگاه تحولی به مسائل و مشکلات و خواسته های مردم و اقشار مختلف اجتماعی در جهت رفع آنان گام بردارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و ما برای باز شدن گره ها و مشکلات نگاهمان به دست بیگانگان نیست، گفت: نگاه ما برای رفع مشکل به دستان توانای مردم و جوانان غیورمان است.

رئیسی با تأکید بر رفع مشکلات و مسائل شهرستان ممسنی گفت: آنچه که خواسته های این مردم است را دنبال خواهیم کرد و مردم هم بدانند که این مشکلات و دغدغه های آنان از دستور کار خارج نمی شود تا زمانی که به حصول قطعی رفع مشکلات برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد: برای دفعه بعد که به این شهرستان سفر می کنم، ببینیم  آنچه عرض شد با آنچه که خواست مردم است عملیاتی و اجرایی شده است.

بهره برداری از ۲ پروژه سلامت محور داراب در دومین روز از سفر رییس جمهور به فارس

در دومین روز از سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در فارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیات دولت ، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد و آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب به بهره برداری رسید و پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه در این آیین، از تلاش مسوولان شهری و حوزه سلامت این شهرستان در راستای ارتقای خدمات سلامت و تامین سلامت مردم قدردانی کرد.

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد با ۵۰۰ مترمربع زیربنا، چهار روستا زیرمجموعه، سه هزار و ۲۵۰ نفر جمعیت تحت پوشش در ۲۷ کیلومتری شهرستان داراب قرار دارد و با دارا بودن بخش های تزریقات، اتاق احیا، مراقب سلامت، پزشک، مامایی و داروخانه؛ به مراجعان خدمات پرستاری، مامایی و پزشکی سطح یک ارایه می دهد.

افتتاح آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت و هیات همراه بود که با زیربنای ۵۹۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۵۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های شهری شیراز؛ از توسعه خطوط مترو کلانشهر تا پایانی برای مشاغل مزاحم

همزمان با سفر ریاست جمهوری به فارس، ۶۲ پروژه‌ شهری شیراز ازجمله افتتاح بازار پروتئین این کلانشهر برای جایگزینی مشاغل دروازه کازرون و توسعه خطوط متروی این کلانشهر به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همزمان با دومین روز سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان فارس پروژه های عمرانی شهری شیراز با ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و یا کلنگ اجرایی آن با حضور وزیر کشور و مدیران شهری به زمین زده شد.

وزیر کشور جمعه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز به ارزش بیش از ٢١ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های شهری در شیراز قابل تقدیر است.

احمد وحیدی افزود: اسامی، مسئولیت‌آور است و براساس عنوانی که رهبر معظم انقلاب به شهر شیراز دادند، بسیار مسئولیت را سنگین کرده که بخش زیادی از این مسئولیت به عهده شورای اسلامی شهر و شهرداری است که شهر را در تراز سومین حرم اهل بیت(ع) بسازند و به حجم زیادی از زائران خدمات‌رسانی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی، خوش فکر بودن، داشتن بلند همت بلند و کار جهادی یک مجموعه موجب کاهش زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های امروز شهرداری شیراز ارزشمند بودند.

هدیه دولت به «کارخانه مخابرات راه‌دور ایران» در آستانه ۵۰سالگی؛ احیای دوباره

احیای کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در آستانه ۵۰ سالگی این واحد تولیدی در سفر رییس‌جمهور به فارس در اولویت کار متولیان امر قرار گرفت؛ اقدامی که افزون بر حل مشکل کارگران، ظرفیت بزرگی را به صنایع مخابراتی کشور می‌افزاید.

واگذاری ۷۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن روستایی استان فارس

هفت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح های نهضت ملی مسکن در روستاهای استان فارس با حضور غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور واگذار شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین واگذاری واحد های مسکونی گفت: احداث واحدهای مسکونی روستایی به منظور ایجاد محیطی امن برای اهالی روستاهای کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار است.

غلامرضا صالحی افزود:امروز همچنین عملیات آماده سازی پنج هزار زمین مسکونی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در روستای گیاه زار شیراز آغاز شد.

 ۳۰۰ میلیارد ریال  برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری شیراز اختصاص یافت

 وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:‌  مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر دور دوم رییس جمهور به فارس برای تکمیل سالن ۶ هزار نفره سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز اختصاص یافت.

کیومرث هاشمی روز جمعه در حاشیه بازدید از سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری شهید سلیمانی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: این سالن یکی از بزرگترین طرح های ورزشی استان فارس است که در سال ۱۴۰۰ بدون تکمیل شدن و داشتن امکاناتی مانند آب و برق افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس ۳۰۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:‌ با بازدیدی که انجام دادیم حرکت خوبی پیمانکاران ما در شرکت توسعه و تجهیز وزارت برای این سالن انجام داده اند و بحث موتور خانه و آب و برق انجام شده و امیدوار هستیم مشکلات به زودی بر طرف شود تا هر چه سریعتر به مرحله بهرداری برسد و ورزشکاران بتوانند استفاده کنند.

هاشمی در ادامه سخنانش در مورد پروژه های نیمه تمام استان فارس که حدود ۵۰۰ پروِژه است بیان کرد: دولت برای تکمیل پروژه های ملی کمک خواهد کرد تا هر چه زودتر این پروژه ها به بهره برداری برسد اما برخی دیگر از این پروِژه ها مربوط به منابع استانی است.

بهره برداری از ۲ طرح عمرانی در شهرستان اوز

امروز جمعه بیست و یکم مهر ماه ۲ طرح مجتمع ورزشی و هنرستان کار و دانش شهرستان اوز با حضور وزیر ورزش و جوانان بهره برداری شد.

مجتمع ورزشی روستای کوره در بخش بید شهر شهرستان اوز با ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا شامل سالن ورشی به مساحت یکهزار و۷۳۰متر مربع سالن و بیش از یکهزار متر مربع فضای جانبی بهره برداری شده است.

این مجتمع ورزشی با ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل خودیاری عبدالرزاق عبد الحلیل از خیران نیک اندیش تامین شده است.

همچنین امروز هنرستان کار و دانش شهر اوز با یکهزار و۶۰۰متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

این طرح آموزشی با ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار اهدایی حاج محمد هاشم بهروزیان خیر اوزی احداث شده است.

شهرستان اوز در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب فارس قرار دارد.

رئیس جمهور بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا را افتتاح کرد

بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی فسا به صورت ویدئوکنفرانسی از سوی آیت الله رییسی رئیس جمهور افتتاح شد.

در این آیین ویدئوکنفرانسی که با حضور بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد چند طرح مهم حوزه سلامت به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه فسا در مراسم افتتاح درباره بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی این شهرستان گفت: این بیمارستان با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

محمدصادق صفرپور افزود: این بیمارستان شامل ساختمان اصلی به متراژ ۷۰۰ متر، ساختمان جنبی در ۴ طبقه و با ۶ اتاق عمل و سایر بخش های درمانی است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

فرماندار ویژه فسا اظهار کرد: این بیمارستان به عنوان یکی از مجهزترین و کار آمدترین مراکز درمانی شرق فارس و جنوب کشور آماده خدمت به مراجعه کنندگان است .

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم، روز جمعه ۲۱ مهرماه با حضور رییس جمهور و هیأت همراه به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهور در سفر به این شهرستان در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای شهر مصیری شرکت کرد و این مرکز درمانی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری رسید.

ساخت این بیمارستان که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود با اختصاص اعتبارات قابل توجهی در طول ۲سال گذشته شتاب گرفت.

این بیمارستان از ۶۴ تخت خواب بهره می‌برد و در سه طبقه با هزینه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیز و تکمیل شده است.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی سیگلو لامرد با ۱۶۰ هزار میلیارد ریال

عملیات اجرایی ابرپروژه پتروشیمی سیگلوشهرستان لامرد با میزان سرمایه گذاری افزون بر۱۶۰ هزار میلیارد ریال امروز جمعه در جریان سفر استانی دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس و در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آغاز شد.

این ابرپروژه در زمینی به مساحت هزار مترمربع کلنگ زنی شد و قرار است که در سه فاز و ظرف چهار سال به بهرداری برسد، با افتتاح آن برای بیش از ۳۵۰ نفر مستقیم شغ پایدار و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند.

وزیر نفت در آیین کلنگ زنی این ابرپروژه گفت: سرمایه گذاران توانمند زیادی هستند و هر سرمایه گذاری که حاضر به سرمایه گذاری در بخش صنایع پالایشی و یا صنایع پتروشیمی باشند را حمایت می کنیم.

آغاز واگذاری زمین در ناحیه صنعتی دارویی شهرستان بیضا استان فارس در سفر رییس‌جمهور

همزمان با سفر رییس جمهور به استان فارس و باحضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران واگذاری زمین در شهرک صنعتی دارویی بیضا آغاز شد.

در این مراسم که روز جمعه با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بیضا برگزار شد نخستین قرارداد واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در این شهرک صنعتی منعقد شد.

شهرک صنعتی دارویی بیضا که عملیات اجرایی طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت های آن در دولت سیزدهم آغاز و شتاب گرفته، در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار راه اندازی شده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در آیین آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت:باتوجه به اینکه در موضوع آمایش سرزمین ،توسعه صنعتی شیراز به سمت غرب پیش بینی شده،شهرک صنعتی دارویی بیضا از ظرفیت مناسبی برای جذب سرریز سرمایه گذاری مرکز استان برخوردار است و به عنوان یکی از مهمترین شهرک های صنعتی فارس تبدیل خواهد شد.
فرشاد مقیمی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صنعتی جزء اولویت های اصلی قراردارد گفت:تکمیل خط انتقال برق،اجرای خط انتقال آب و در برنامه عملیاتی قرار داردو این زیرساخت ها به سرعت تکمیل خواهد شد.

دیدار صمیمی رئیس جمهور با کارگران صنعت آب و برق استان فارس

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در دومین دور سفر استانی خود به استان فارس علاوه بر بهره برداری از چندین طرح بزرگ و کارآمد از نزدیک با کارگران طرح های خط انتقال آب و تامین و انتقال برق دیدار کرد و به آنان خسته نباشید گفت.

افتتاح و بهره برداری از ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن با حضور رئیس جمهور در فارس

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس افتتاح شد.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه های روستایی است.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز شد و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار گردید.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن تلاش کردیم که همه مجموعه هایی که می توانند کمک کنند را درگیر کنیم.

مهرداد بذرپاش افزود: در شهر شیراز یک زمین ۵۰۰ هکتاری در مجاورت شهر صدرا است که اگر این زمین هم با موافقیت رئیس جمهور به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد مشکل زمین در شهر شیراز هم حل خواهد شد و در اغلب شهرستان های استان نیز مشکل زمین نداریم.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید در کنار ساخت مسکن نسبت به خدمات روبنایی و زیربنایی بی تفاوت نیستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
دستور جدیدشون چه بود؟چون ایشون از مملکت داری فقط دستور دادن بلدند........
الان یعنی شماها با تفاوتین نسبت به رنج مردم؟؟؟
تورو خدا اینقدر تفاوت نکنید خسته میشین
رییسی واقعا خبر ندارد ؟؟ که در دوساله دولت چه بلاهایی به سر مردم فلکزده آمده است؟ ؟
یعنی خبر ندارد که قیمت همه ارزاق و کالاها و خدمات ۳ تا ۵ برابر گران شده است ؟

اگر میداند و چنین میگوید ؟ که وای بر او !!!
اگر نمیداند که چه خبر است ؟؟ که وای بر ما !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
رئیسی با مدیریت خود ، قشر ضعیف جامعه را به خاک سیاه نشاندی
کارد به استخوان رسیده
استعفا بده
شنیدم ۶ میلیارد دلار کره در قطر مجدد مسدود شد
کی بود با صداقت تمام میگفت کل پول به حساب بانک مرکزی واریز شده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
دروغ بخش لاینفک ، دولت و مجلس انقلابی شده است .
نهادهای نظارتی هم در برابر تخلفات مقامات منفعل هستند .

لااقل از خدا بترسید .
شنیدن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
شنیدن کی بود مانند دیدن!.وقتی دیدی مسدود شد، اونوقت رجز صداقت بده!
جای مسیول بی‌تفاوت نیست !
خوب از کابینه شروع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
آقای رئیسی، از خودت شروع کن
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
بهتره از خودش شروع کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
ازخودش
جای مسئول بی‌تفاوت نسبت به رنج مردم در دولت سیزدهم نیست

ادعای پوپولیستی
در کابینه و مدیران ارشد دولت سیزدهم پر است از ارزشی های بی ربط به مسئولیت
جای مسئول بی تفاوت در مصدر امور نیست. پس لطفاً اول از همه خودتان استعفا بدهید که با این کار مطمئن باشید حداقل 80 میلیون ایرانی را خوشحال خواهید کرد.
آقای رئیس جمهور بغل گوشتون یعنی شهریار پروژه میدان جدید میوه وتره بار شهریار باید 5 سال پیش افتتاح می شد ولی منتظر قدوم شماست لطفا
جای مسیول بی‌تفاوت نیست !
تازه این شعارش بوده اینجوری نسبت به مردم بی تفاوت هستند! اگه شعارش این نبود چی میشد دیگه!!
سید دمت گرم که نسبت به وضعیت مردم با تفاوت هستی! دمت گرم که این همه شوخ طبع هستی و در اوج بدبختی باعث میشی حداقل فقط یک لحظه لبخند روی لب مردم بیاد!!!
جناب آقای رییس جمهور دولت جای مسئول بی تفاوت نیست را باید از یه جایی شروع کنید تا مردم متوجه این موضوع بشن یکی از حساس ترین وزارتخانه ها که با روزی مردم سروکار داره وزارت جهاد کشاورزی می باشد الان نزدیک به 4ماه از انتصاب وزیر گزشته هنوز معاونانش رو عوض نکرده احتمالا تا به مدیر کلها و سازمانها وشرکت های مادر تخصصی وموسسات و مراکز برسه چهار سال اول ریاست جمهوری جنابعالی تموم بشه البته ناگفته نماند میاد معاون برنامه ریزی وپشتیبانی رو عوض کنه میگن از آشنایان آقای نیک زاده ,میاد معاون تحقیقات و آموزش و ترویج رو عوض کنه میگن خانمش با خانم جنابعالی دوسته و خلاصه هرکی به یه جایی وسله و این میشه که جنابعالی هی سخنرانی می کنی و دستور میدی هیچ اتفاقی نمی افته قصه ما بسر رسید کلاغه به خونش نرسید .
جناب آقای سید ابراهیم رییسی ریاست محترم جمهور برای اینکه دولت رو از مسئولین بی تقاوت که واقعا هم جایی در این دولت ندارند خالی کنید یه پیشنهاد دارم اگر ممکنه بهش فکر کنید در حال حاضر که همه اطلاعات کارکنان دولت در سامانه کارمند ایران ثبت شده یه بررسی کنید ببینید چند درصد کارکنان دولت بالای سی سال سابقه خدمت دارند که قانونا باید بازنشسته بشن اینارو از سیستم دولت خارج کنید اولا در سنواتی که در وقت اضافه دارن کار میکنند اکثرا بی انگیزه وصرفا برای وقت گذرانی سرکار میرن دوما اگر این افراد بازنشسته بشن به ازای هر 5نفر یک نفر هم در دولت اشتغال ایجاد بشه دولت جنابعالی هم نرخ بیکاری را پایین آورده هم انگیزه بیشتری برای پیشبرد اهداف کشور وجوانان ایجاد کرده .
جای مسئول بی‌تفاوت نسبت به رنج مردم در دولت سیزدهم نیست؟!؟!؟!
پس استعفا بده اقای رییسی
از خودش بی مسئولیت تر مگه داریم؟؟؟
فقط بلده دستور و وعده های الکی بده
جناب رئیسی بزرگوار لطف کنید از وزیر کشور و استاندار های که هیچ تخصص مدیریتی نداشته فقط تخصص نظامی دارند شروع بفرمایید اینها آبرو شما برده اند نه توان اداره شهر دارند نه مدیریت اقتصادی میدانند یک عده آدم های سودجو که 20 سال هم همش پست مدیریتی داشته اند دور چنین استاندارهای جمع شده اند و استان را نابود نموده اند واقعا دلسوزانه چندین استاندار توانمند مدیر بگذارید
دیگه هر کی تو این کشور وام بگیره برای ساخت خونه؛ جز آمار نهضت ملی مسکن حساب میشه. به این میگن آمارسازی نه خانه سازی
یجوری آقای رییس جمهور میگه که دولت جای مسوول بی تفاوت نیست که انگار همه نخبه ها صف کشیدن برای پذیرش مسولیت!
با حقوق شندرغاز کارمندی و اینهمه گرفتاری و مسوولیت کسی حاضر به پذیرش مسولیت نیست و دلیل اینکه بدنه دولت فعلی هم از افراد باتجربه ونخبه خالی شده همینه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی