بازدید 2983

چین از رکود فاصله گرفت

کد خبر: ۱۱۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 12 October 2023

نظرسنجی رویترز نشان داد که صادرات چین در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی با سرعت کمتری کاهش یافته است و نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال ثبات است.

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود بر اساس پیش‌بینی ۳۹ اقتصاددان در این نظرسنجی، داده‌های ماه سپتامبر نشان‌دهنده کاهش ۷.۶ درصدی محموله‌های خروجی نسبت به سال قبل پس از افت ۸.۸ درصدی در ماه اگوست باشد.

سیاست‌گذاران چینی در تلاش برای احیای رشد پس از یک جهش کوتاه پس از کووید به دنبال ضعف مداوم در صنعت املاک، ارز متزلزل و تقاضای ضعیف جهانی برای کالاهای تولیدی آن هستند.

تولید صنعتی در ماه اگوست نسبت به سال قبل ۴.۵ درصد رشد کرد که از سرعت ۳.۷ درصدی که در جولای مشاهده شد شتاب گرفت و خرده فروشی نیز با سرعت ۴.۶ درصد در ماه گذشته افزایش یافت که به کمک فصل سفرهای تابستانی سریع‌ترین رشد را از ماه می ثبت کرد. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که بهبود پایدار دور از انتظار است، به خصوص اعتماد در بخش املاک همچنان عامل اصلی رشد است.

انتظار می‌رود واردات پس از کاهش ۷.۳ درصدی در ماه اگوست، ۶ درصد کاهش یابد که نشان‌دهنده بهبود تقاضای داخلی است.

برآورد متوسط در این نظرسنجی نشان داد که مازاد تجاری چین افزایش خواهد یافت و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این مازاد تجاری به ۷۰ میلیارد دلار برسد در حالی که در ماه اگوست ۶۸.۳۶ میلیارد دلار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست