بازدید 2900
۳

جزئیات گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره فلسطین

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ترکیه درباره وخامت اوضاع کنونی در خاورمیانه، درخواست کرملین از طرفین درگیری فلسطین و اسرائیل برای حفظ خویشتنداری و نماینده ویژه پوتین از اسرائیل و حماس خواست از ادامه خشونت دست بردارند.
کد خبر: ۱۱۹۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 11 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه طی یک گفت‌وگوی تلفنی آمادگی خود را برای کمک به ازسرگیری مذاکرات بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی اعلام کردند.

یادآوری شده است که رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در این گفتگو نگرانی عمیق خود را در خصوص "تداوم تشدید خشونت و افزایش فاجعه‌بار تعداد تلفات" میان غیرنظامیان ابراز کردند، علاوه بر این، دو طرف بر لزوم آتش‌بس فوری و ازسرگیری روند مذاکرات تأکید و  آمادگی متقابل خود را برای ترویج فعال این اقدام ابراز کردند.

پوتین و اردوغان همچنین در خصوص برخی مسائل مربوط به همکاری‌های روسیه و ترکیه صحبت کردند.

مسکو: وضعیت خاورمیانه بیش از پیش نگران‌کننده شده است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته در تفسیری برای برنامه تلویزیونی "مسکو. کرملین. پوتین" گفت: وضعیت در خاورمیانه بیش از پیش نگران‌کننده و هشداردهنده شده است، زیرا با گسترش و فراتر رفتن از منطقه درگیری کنونی اعراب و اسرائیل، بالقوه برای کل منطقه خطرناک است.

به‌عقیده او، افرادی که دارای اراده سیاسی هستند، اما نه افراد داغدار، باید به حل‌وفصل اوضاع دسترسی داشته باشند. پسکوف تأکید کرد: اکنون بسیار مهم است که هر دو طرف درگیری در خاورمیانه، هم طرف اسرائیلی و هم فلسطینی‌ها، خویشتنداری کنند.

بوگدانوف از اسرائیل و حماس خواست از خشونت دست بکشند
میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه روز گذشته در دیدار با "الکساندر بن زوی"، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو که به‌درخواست وی انجام شد، تأکید کرد که تداوم خشونت‌های متقابل بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس مملو از پیامدهای ویرانگر است و باید متوقف شود.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، این گفتگو روی مسائل مربوط به وخامت شدید اوضاع در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که وارد مرحله یک رویارویی مسلحانه خونین شده و تاکنون به تلفات زیادی، به‌ویژه میان مردم غیرنظامی منجر شده است، متمرکز بود.

بوگدانوف بر اهمیت آتش‌بس فوری و دست کشیدن متقابل از خشونت برای تثبیت وضعیت انسانی در منطقه اشاره کرد و در عین حال، آمادگی دائمی مسکو را برای کمک به تلاش‌ها در جهت پیشبرد حل‌وفصل مسائل خاورمیانه بر مبنای اصول شناخته‌شده بین‌المللی مورد تأیید قرار داد.

روسیه بارها خواستار پایان دادن به خونریزی‌ها از سوی هر دو طرف درگیری شده است. روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه نیز تأکید کرد که درگیری بین فلسطین و اسرائیل باید فوراً متوقف شود.

تمایل حدود ۲۸۰ شهروند روس برای خروج از نوار غزه
دفتر هیئت نمایندگی روسیه در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که حدود ۲۸۰ شهروند روس تمایل خود را برای خارج شدن از نوار غزه ابراز کرده‌اند.

طبق این اطلاعات، در زمان حاضر حدود ۴۰۰ نفر تمایل خود را برای ترک نوار غزه به این دفتر اعلام کردند که میان آنها حدود ۲۸۰ شهروند روسیه‌اند و بقیه از کشورهای بلاروس، اوکراین، قزاقستان و البته تعدادی از خود فلسطینی‌ها هستند و موضوع تخلیه این افراد همچنان در حال بررسی است.

چند روز قبل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام آغاز محاصره کامل نوار غزه، به فلسطینیان توصیه کرد که نوار غزه را ترک و به مصر فرار کنند.



منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
پوتین که بهانه حمله اش به اوکراین قصداین کشور برای پیوستن به ناتو بود چطور با ترکیه عضو ناتو انقدر دوست است؟ البته در واقع با ترکیه دوست نیست با شخص اردوغان دوست است چون هردو از یک قماشند جنایتکار -ماجراجو-متوهم- شیاد- قدرت پرست-و.......
جالبه که پوتین اوکراین را صاف کذده و کوتاه نمیاد و اردوغان قره باغ و سوریه و عراق را نابود کذده و دم از صلح میزنند ای کاس یک نفر دیگه این حرفها رو میزد
پوتین خودش یک متجاوز هست واین اردوغان که بنده خدا دیگه مگر اینکه شیخ زکزاکی تحویلش یگیره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست