بازدید 2142

فلاحت پیشه: برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: تنها راهکار خروج از این وضعیت همان راهکار ایران برای برگزاری یک رفراندوم در سرزمین های اشغالی است.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 10 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی وارد چهارمین روز خود شده است. تحلیل های مختلفی از لحاظ مدت و وسعت این جنگ مطرح می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره آینده جنگ حماس و اسرائیل گفت: ایران همیشه در موضوع فلسطین واقعگرا بوده است. آنچه تا به حال توسط کشورهای عربی اتفاق افتاده است فروش آرمان های فلسطین بوده و آنچه به آرمان های فلسطینیان نزدیک است مقاومت است.

وی با بیان اینکه پرچم اصلی مقاومت در دست ایران قرار دارد، افزود: پیروزی که در سرزمین های اشغالی به نفع جبهه مقاومت اتفاق افتاد، در عرصه عملیاتی به نام حماس و در بُعد سیاسی به نام ایران نوشته می شود که این مسئله می تواند قدرت چانه زنی ایران را در منطقه افزایش دهد.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: نتانیاهو سناریوی زمین سوخته را دنبال می کند، این سناریو آمریکایی ها و جریانات چپ و سکولار در سرزمین های اشغالی را نگران می کند. تحلیلگران عملگرا معتقدند موضوع فلسطین راه حل نظامی ندارد و اسرائیل باید سیاست افراطی خود را کنار بگذارد و به سمت راهکارهای دیپلماتیک حرکت کند.

این استاد دانشگاه افزود: مجموعه تحولات نشان می دهد در مذاکره عربستان و سایر کشورهای عربی نیست که تحولات منطقه به صورت آرام می تواند نتیجه دهد. هر گونه تلاش برای دور کردن ایران و جبهه مقاومت از تحولات منطقه به ضرر خود آمریکایی ها و صهیونیست ها تمام شده است. معتقدم تنها راهکار خروج از این وضعیت همان راهکار ایران برای برگزاری یک رفراندوم در سرزمین های اشغالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست