بازدید 2158

تلاش امدادگران برای یافتن ده‌ها مفقودی سیل در هند

مقامات هند روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که تیم‌های امداد و نجات برای رسیدن به مناطق سیل‌زده در ایالت «سیکیم» در این کشور با مشکل مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 08 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، بیش از ۱۴۰ نفر در مناطق سیل‌زده طی روزهای اخیر مفقود شده‌اند و این منطقه همچنان در حال تجربه دوره‌های بارندگی شدید و سیل‌آساست.

همچنین گفته می‌شود که سیل اخیر تاکنون حدود ۵۰ قربانی گرفته است.

نیروهای امدادی همچنان در جستجو برای پیدا کردن مفقودان هستند و ۱۵ پرسنل ارتش که جزو نیروهای امدادی بوده‌اند نیز در میان ناپدیدشدگان گزارش شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که شکستن ۱۳ پل، منجر به کند شدن عملیات امدادرسانی شده است.

همچنین بنابر آخرین آمار اعلام‌شده، حدود ۲۰۰۰ گردشگر در مناطق لاچونگ، لاچن و چونگ‌تونگ در شمال سیکیم در وضعیت امن قرار دارند و ارتش تلفن‌های ماهواره‌ای فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند.

این سیل یکی از بدترین بلایای این منطقه در بیش از ۵۰ سال گذشته و آخرین مورد از یک سری رویدادهای شدید آب و هوایی بوده که خسارات گسترده‌ای را ایجاد کرده است. در همین حال، دانشمندان نیز گفته‌اند که این سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

وقوع این سیل در شرایطی است که کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که یخچال‌های هیمالیا به دلیل تغییرات اقلیمی سریع‌تر از هر زمانی در حال ذوب شدن‌اند و مناطق پیرامونی را در معرض بلایای غیرقابل پیش‌بینی و پرهزینه قرار خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی