بازدید 3017

آسیب‌های برگزاری نمایشگاه‌های موازی در حوزه تجهیزات پزشکی

کد خبر: ۱۱۹۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 08 October 2023

از قدیم گفته اند، دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجد؛ مصداق این ضرب المثل، نمایشگاه بین المللی ایران هلث و نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران مِد است.

به گزارش تابناک، نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران مِد، قرار است از روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های شهرآفتاب برگزار شود؛  این در حالی است که پیش از این، نمایشگاه بین المللی ایران هلث در تابستان ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شده بود.

به راستی چرا نمایشگاه ایران مد باید در شرایطی برگزار شود که شرکت‌های داخلی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، استقبال چندانی از آن نکرده اند، در حالی که استقبال از ایران هلث، به هیچ عنوان قابل مقایسه با نمایشگاه ایران مِد نیست.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث با سابقه چند ساله‌ای که دارد، توانسته به عنوان برند کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، خودنمایی و عرض اندام کند؛ تا جایی که خیلی از شرکت‌های خارجی از حضور در ایران هلث استقبال می‌کنند. همچنین، شرکت‌های داخلی نیز، ایران هلث را یک فرصت تکرار نشدنی برای نمایش توانمندی‌های صنعت تجهیزات پزشکی کشور می‌دانند.

نکته دیگر، محل برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی است که ایران هلث در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود و نمایشگاه ایران مِد قرار است در شهرآفتاب برگزار شود.

ابوالقاسم سالار رضایی پیشکسوت برگزار کننده نمایشگاه در واکنش به برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب، گفت: این محل به لحاظ امکانات در حد برگزاری یک نمایشگاه نیست و بنده این محل را به عنوان یک سایت نمایشگاهی قبول ندارم.

وی افزود: کجای دنیا ارتفاع سالن‌های نمایشگاهی ۱۷ متر است که باعث هدر رفتن انرژی شود، اما شهرآفتاب این مشکل را دارد. ضمن اینکه فاقد امکانات رفاهی برای شرکت کنندگان است.

به نظر می‌رسد، در حالی که صنعت تجهیزات پزشکی کشور یک صنعت تقریباً نوپا است که در شرایط کنونی توان تأمین ۴۰ درصد نیاز داخلی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی را دارد؛ بنابراین، لازم است از پراکندگی در لین حوزه خودداری شود تا تمام نگاه‌ها بر روی برگزاری یک نمایشگاه متمرکز شود.

در حالی که چند ماه قبل شاهد برگزاری نمایشگاه ایران هلث بوده ایم، چه ضرورتی دارد که دوباره یک نمایشگاه آن هم در شرایط کاملاً غیر قابل قبول، در خارج از شهر برگزار شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی