بازدید 7677

اقدام ستودنی نیروی انتظامی در واکنش به آزارگری ماموران پلیس

با واکنش‌هایی مواجهیم که از جنس تنبیه اداری و درون سازمانی هم نیست و از مجاری قانونی پی گرفته شده است، به این صورت که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وارد عمل شده و با تفهیم اتهام به افراد خاطی پرونده و حتی آن‌هایی که ترک فعل داشته اند و به نوعی زمینه ساز شکل گیری این رویداد تلخ شده اند، برای متهمان قرار بازداشت صادر کرده و...
کد خبر: ۱۱۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 07 October 2023

اقدام ستودنی نیروی انتظامی در واکنش به آزارگری ماموران پلیسسرباز در حالی که با شوکر برقی مانور می‌دهد، پشت سر فرد بازداشت شده ایستاده و در حالی که آن فرد می‌کوشد اوامر سرباز را اجرا کرده و دست هایش را مطابق خواسته وی بالاتر ببرد، با شوک ناشی از استفاده از شوکر به روی زانو می‌نشیند و در حالی که به خود می‌پیچد، ناله سر می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ آنچه خواندید، روایت تلخ و دردناک ویدئویی است که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بازتاب یافته و خاطر بسیاری را آزرده کرده است؛ ویدئویی که اگرچه به نظر در محوطه کلانتری و احتمالا با دوربین تلفن همراه یکی از مراجعین ثبت و ضبط شده است، در آن کودکی هم دیده می‌شود که نظاره گر این تلخی شدید و آزارگری سرباز وظیفه در حضور یک افسر انتظامی است.

اتفاقی که با توجه به شواهدی مانند لباس فرد آزاردیده، به نظر در استان سیستان و بلوچستان رقم خورده و از این رو، شائبه‌های ناخوشایند دیگری را هم به ذهن متبادر می‌کند و این سوال را به دنبال دارد که آیا آنچه در این ویدئو به تصویر کشیده شده، رویه جاری ماموران انتظامی در مناطقی از کشورمان است و هیچ عقوبتی در انتظار این ماموران خطاکار نیست؟

اقدام ستودنی نیروی انتظامی در واکنش به آزارگری ماموران پلیس

سوالی که حالا تا حد زیادی پاسخ یافته است، چون خبر می‌رسد فراجا رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده و به سرعت تصمیماتی در این باره گرفته و اجرا کرده است؛ از دلجویی از فردی که مورد آزار آن مامور قرار گرفته تا تصمیمات دیگر مانند بازداشت آن سرباز وظیفه و دیگر ماموران و عوامل خاطی در کلانتری ۱۳ زاهدان؛ اصلا یکی از نکات جالب توجه ماجرا، این است که محل وقوع آن بیان شده تا مثلا همگان بتوانند ادعا‌های مطرح را راستی آزمایی کنند.

اتفاقی که ظاهرا از جنس تنبیه اداری و درون سازمانی هم نیست و از مجاری قانونی پی گرفته شده است، به این صورت که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وارد عمل شده و با تفهیم اتهام به افراد خاطی پرونده و حتی آن‌هایی که ترک فعل داشته اند و به نوعی زمینه ساز شکل گیری این رویداد تلخ شده اند، برای متهمان قرار بازداشت صادر و تاکید کرده که رسیدگی به پرونده را در دستور کار دارد.

فرایندی قانونی که وفق اطلاعیه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، با گزارش نیروی انتظامی در خصوص این ماجرا، کلید خورده است و از این روی به غایت ستودنی به نظر می‌رسد و این امیدواری را به دنبال دارد که بساط این دست آزارگری‌ها برای همیشه جمع شود. پیامی قاطع که از بالاترین سطوح نیروی انتظامی و برای کل بدنه این نهاد مخابره شده و گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که مقدمه این پیام، برکناری رئیس کلانتری، پیش از تشکیل پرونده قضایی بوده است.

اقداماتی ستودنی که می‌تواند مانع از شکل گیری شایعات و افزایش تلخی‌های این پرونده شود؛ تلخی‌هایی که قرار بود با نصب دوربین روی لباس ماموران پلیس، بساطشان خیلی زودتر از این حرف‌ها برچیده شود، اما در نهایت این گونه نشد تا همچنان این پرسش بی پاسخ بماند که آیا زمانش نرسیده با استفاده از توانمندی‌های پرشمار کشور، این ایده ضروری به سرعت جامه عمل بپوشد و اجرایی شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۹
طعم تلخ این آزار را به خود سرباز باید چشاند. بفهم شوکر برقی یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
وظیفه اصلی نیروی انتظامی محافظت از مردم است.

آیا شما با مشاهده مامور نیروی انتظامی احساس امنیت می کنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
متاسفانه نیروی انتظامی در پاره ای از موارد رو دروی مردم قرار می گیرد. این امر ناشی از سیاستگذاری های اشتباه در این نیرو است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اکثر ماموران نیروی انتظامی با خشونت و زبان درشت
با مردم صحبت کرده طوری که مردم رغبتی به برقراری ارتباط کلامی با آنها ندارند. مردم تا آنجا که می توانند سعی می کنند پایشان را به کلانتری ها نگذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
متاسفانه در محله ما رفاقت ماموران گشت نیروی انتظامی با افرادی که از آنان بوی ناخوشایند اخلال امنیت مردم به مشام میر سد مشهود است وبسیار برای افراد عادی محله آزار دهنده است
به خدا مردم چیز زیادی از نظام نمی خوان. خواسته مردم رسیدگی عادلانه به تخلف مأموران دولتی است به گونه ای که همه یقین کنند دولت در همه حال نگهبان منافع مردم است و از هیچ متخلفی در هر مقامی که باشد، حمایت نمی کند و او را به دست عدالت می سپارد.
حالا دیدید این فیلمها که توسط مردم گرفته میشود چه تاثیری دارد. والا تو خود پاسگاه و کلانتری صد تا دوربین هست ولی صداش در نمیآد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
قطارها و اتوبوس ها هم دوربین دارن
متاسفانه رفتار نیروی انتظامی با مردم مناسب نبوده و نیست.
آیا اگر آن مامور سرباز وظیفه نبود، باز هم او را توبیخ می کردند؟
معنی بازجویی فنی چیست؟
۳ روز اضافه خدمت ‌خلاص. می شود
اگر نیروی انتظامی به وظایفش عمل می کرد، اکنون شاهد وفوع این همه جرم و جنایت و سرقت نبودیم. همین امروز فیلم قاپیدن گوشی علیرضا براینوند در سعادت آباد منتشر شد.
حتما میبایست فردی که اقدام به تهیه و انتشار این فیلم کرده رو بازداشت کنن تا درسی بشه برای سایرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
احسنت
آیا اگر این فیلم به بیرون درز نمی‌کرد باز هم نیروی انتظامی این برخورد قاطع را انجام می‌داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
شبکه‌های اجتماعی هزار عیب که داشته باشند بعضی چیزها هم خوبه
هتا اسم این سرباز وظیفه شناس! رو به اختصار هم نذاشتید. برخورد!؟ شیب!؟ بام؟!
اگر فیلم لو نمیرفت ، آب از آب تکان نمیخورد . اگر با مردم یکدل باشید چنین اتفاقی رخ نمیدهد که مجبور به برکناری کسی شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
متاسفانه مطلبی شنیدم مبنی بر اینکه فیلم برداری از ماموران انتظامی ممنوع و جرم است در حالزکه اگر به دنبال عدالت و اجرای آن هستید و صداقت دارید باید مشوق آن نیز باشید چه بسیار اعمال غیر مجاز ی که همین دوربین ها باعث اصلاح شده و جلوی منکرات را گرفته است
حتما دوربین های کلانتری هم مثل جاهای دیگر کار نمیکرده والا لزومی به برخورد بعد از انتشار فیلم نبود..انقدر اینکار عادی بوده که هیچ کدام از نیروهای کلانتری اهمیتی برایشان ندارد ..این سرباز هم سرخود اینکار را نمیکند..بالایها باید تنبیه شوند..
از نیروی انتظامی بخاطر حس بدی که با دیدن آنها القا می شود حال خوشی ندارم
توی اداره اماکن تهران با کسبه موقع ورود خیلی زشت و زننده با مردم برخورد می کنند
کار روتین و همیشگیشون هست. از هزارتا ممکنه یکی مثل این لو بره.
سرباز مامور است و معذور . زیر دست . اگر مجبور نباشه نمیزنه . میره استراحت و جوک و تفریح. این سرباز اگر پارتی داشت در نیروی دیگه خدمت میکرد از صبح تا ظهر بعدش هم خونه شون. اگر صاحابی هست و اراده ای بیاید با رییس کلانتری و مافوق ها برخورد قانونی کند حبس کند . زور زدن برای گرفتن رضایت چه معنی دارد و همینکه رضایت گرفتند فراموش .
اقدام ستودنی رو عشقست
یعنی مملکت دیگه اینقدر بی صاحب و یتیم شده که هرکس هرکاری میخواهد با ملت و کشور میکند؟
بیخود نیست که موبایل ها رو جلو کلانتری ضبط میکنن که مبادا کسی نتونه از این شکنجه های داخل کلانتری ها فیلم بگیره!!! اینم احتمالا قاچاقی تونسته فیلم بگیره و اگه این فیلم نبود قول شر میدم آب از آب تکون نمیخورد!!!
فیلمهای خیلی بدتر از این بیرون امد و آب از آب تکان نخورد و افتاد گردن پلیس نما و ...

این بدبخت چون یک سرباز وظیفه بوده و دستش به هیچ جا بند نیست شده سیبل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی