بازدید 2333

هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز غیرقابل قبول است

رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 04 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در دیدار «آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دو کشور را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و برخوردار از امتیاز همسایگی و در حوزه‌های مختلف سازنده ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفت‌وگو تأکید کرد.

رئیسی با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست و با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره‌باغ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت برقراری و حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه قفقاز تأکید کرد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ارمنستان نیز در این دیدار پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه قفقاز به رئیسی، با بیان اینکه کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش و جایگاه خاصی قائل است، از حمایت ایران از لزوم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه تقدیر و تشکر کرد.

«گریگوریان» با تأکید بر علاقمندی و آمادگی کشورش برای توسعه روابط و همکاری‌های جامع با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیداوری کرد دو کشور شاهد جهش در روابط در سطوح مختلف باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست