بازدید 3874

واکنش آمریکا به سخنان رهبرانقلاب درباره عادی‌سازی

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رهبری درباره قمار عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم اسرائیل مدعی شد که عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل می‌تواند موجب ایجاد دگرگونی در منطقه خاورمیانه شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 04 October 2023

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ ودانت پاتل معاون متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با سوم اکتبر و ۱۱ مهرماه  این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او درباره اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد؛ چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌ بندی روی اسب بازنده هستند.» پرسید.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: وقتی یک توافق عادی سازی ( روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل) می تواند بالقوه برای منطقه دگرگون کننده باشد، مطمئن نیستم به شنیدن آن نظرات علاقه ای داشته باشیم.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: "بخشی از پیوند و روابط دو جانبه ما با بخشی از این کشورها از جمله با عربستان سعودی و اسرائیل در مقابله و مبارزه با فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده حکومت ایران است که در آن شرکت دارد."

 

آیت‌الله خامنه‌ای ۱۱ مهرماه با بیان اینکه اسرائیل از غیظ کشورهای مانع دستیابی این رژیم به نیل تا فرات خواهد مُرد، به دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی روابط رفته‌اند هشدار دادند که از شرط‌بندی روی اسب بازنده ضرر خواهند کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رونمایی از پهپاد جدید ایران و احتمال ارسال آن به کشورهای دیگر مدعی شد: استفاده از هرگونه تجهیزات نظامی ایران یک تهدید است و خرید تسلیحات از این کشور به اقدامات بی ثبات کننده ایران کمک می کند.

معاون متیو میلر افزود: هرگونه تجهیزات جدید خطر گسترش اقدامات مخرب ایران مانند افزایش همکاری های تهران با مسکو را به دنبال دارد. آمریکا به استفاده از اختیارات و ابزار خود برای مسوول ساختن ایران ادامه خواهد داد. ما این اقدامات را با همکاری نزدیک متحدان خود انجام می دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست