بازدید 3514

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در تهران شاهد وزش باد، شدت گرفتن ابرها و احتمال بارش باران خواهیم بود. برای استان‌های گیلان و شمال غرب کشور نیز هشدار نارنجی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 03 October 2023

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: کبری رفیعی کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز - سه‌شنبه ۱۱ مهر- در مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان و همدان نیز بارش‌های پراکنده خواهند داشت. فردا - چهارشنبه - ادامه بارش‌ها در آذربایجان‌های شرقی و غربی، گیلان، مازندران، غرب گلستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و استان مرکزی ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی افزود: فردا احتمال بارش تگرگ برای مناطقی از شمال غرب کشور وجود دارد؛ ضمن اینکه در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان بارش خواهیم داشت. شدت بارش‌ها به استان‌های گیلان و شمال غرب کشور مربوط است و سازمان هواشناسی در این باره هشدار هواشناسی نارنجی را اعلام کرده است و هم‌وطنان به این مسئله باید توجه کنند؛ چرا که خطراتی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی افزود: تا پنج‌شنبه بارش‌ها ادامه خواهد داشت اما روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه باتوجه‌به اینکه نفوذ جریان های خنک شمالی را بر روی سواحل داریم، نوار شمالی کشور کاهش دما را نیز تجربه خواهد کرد. امروز در غرب و بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و در سه روز پایانی هفته در غرب و بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد، شدید خواهد بود که گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی تصریح کرد: آب‌های خلیج‌فارس در پنج‌ روز آینده مواج خواهد شد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آب‌های دریای خزر نیز همین شرایط را خواهد داشت.

رفیعی درباره وضعیت جوی استان تهران گفت: آسمان تهران، امروز قسمتی ابری است و وزش باد را دارد و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش باران را شاهد خواهیم بود. بیشینه دمای استان تهران امروز ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. خنک‌ترین مراکز استان‌ مربوط به بجنورد و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان در روز گذشته اهواز با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست