بازدید 3689

پلیس خواب تک تیرانداز بی‌رحم را آشفته کرد

کد خبر: ۱۱۹۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 02 October 2023

سپیده دم روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، خواب قاتل تک تیراندازی را آشفته کردند که از16 سال قبل زندگی مخفیانه‌ای را در مشهد آغاز کرده بود.

 به گزارش خراسان، حدود یک ماه قبل، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی هنگام تحقیقات تخصصی درباره یکی از پرونده‌های جنایی به سرنخی مشکوک رسیدند که در کلاف پیچیده رصدهای اطلاعاتی نمایان شده بود. این سرنخ ظریف اگرچه هیچ ارتباطی به پرونده مورد تحقیق نداشت، اما در لایه‌های زیرین خود به ماجرایی هولناک گره خورده بود.

بنابراین گروهی از افسران ورزیده آگاهی با حضور سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) به تجزیه و تحلیل کارشناسی نشستند و ابعاد و فرضیه‌های این سرنخ را به اقدامات فنی و اطلاعاتی محدود کردند. طولی نکشید که کارشناسان اداره اطلاعات جنایی آگاهی نیز وارد ماجرا شدند و به یاری کارآگاهان آمدند.
 

پس از چند روز فعالیت‌های اطلاعاتی و تخصصی بالاخره رد پایی از یک قاتل فراری بی‌رحم نمایان شد که کارآگاهان را به تکاپو انداخت؛ چراکه پیگیری سرنخ مذکور به یک پرونده جنایی مربوط به ۱۶ سال قبل می‌رسید .

این اطلاعات ارزشمند به جایی رسید که گروه ویژه‌ای از کارآگاهان با نظارت و هدایت سرهنگ ولی نجفی( رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات گسترده‌ای را برای واکاوی این پرونده جنایی آغاز کردند و از طریق هماهنگی‌های سیستمی پلیس به قاتلی مسلح رسیدند که نام او در میان متهمان تحت تعقیب قرار داشت .

حالا دیگر پرونده‌ای مقابل کارآگاهان گشوده شد که در غرب کشور رخ داده بود، اما قاتل فراری در مشهد و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد. ساعتی بعد کارآگاهان با به کارگیری تجهیزات و فناوری‌های نوین پلیسی موفق شدند تصویر و مشخصات قاتل مسلح را به دست آورند و مخفیگاه او را در منطقه مهدی آباد مشهد شناسایی کنند.

 این گونه بود که کارآگاهان با هماهنگی و دستورات محرمانه قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد )عازم شهرک شهید رجایی شدند و با همکاری نیروهای اطلاعات و امنیت عمومی کلانتری شهید رجایی، بررسی‌های نامحسوسی را برای ارزیابی اطراف مخفیگاه قاتل فراری ادامه دادند؛ چراکه احتمال داشت متهم مذکور به سوی عوامل انتظامی و کارآگاهان تیراندازی کند .

به همین دلیل عملیات دستگیری به سپیده دم موکول شد و به این ترتیب گروهی از کارآگاهان پس از تجهیز به جلیقه‌های ضد گلوله و دیگر امکانات ایمنی و امنیتی، در گرگ و میش روز گذشته ،وارد خیابان مهدی آباد ۲۴ شدند و عملیات را به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی( افسر پرونده) آغاز کردند. دقایقی بعد پلیس در حالی خواب  قاتل مسلح بی‌رحم را آشفته کرد که او به خواب خوشی فرو رفته بود و فرصت هیچ عکس‌العملی را نداشت. با انتقال متهم ۵۲ ساله به مقر انتظامی، بازجویی‌های تخصصی از وی با راهنمایی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد شروع شد و قاتل فراری به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

او گفت: شهریور سال ۱۳۸۶ در یکی از روستاهای استان ایلام ،مشغول مرمت پل باستانی بودیم که زیرنظر میراث فرهنگی کار می‌کردیم، اما آرام آرام نیروهای کار تعدیل شدند و همین موضوع به کشمکش میان کارگران انجامید؛ چراکه هیچ کس دوست نداشت کارش را از دست بدهد! در این اثنا چند تن دیگر از کارگران که از اقوام دور و نزدیک خودم بودند، دعوا به راه انداختند و مرا زیر مشت و لگد گرفتند و حتی ضرباتی با چاقو بر پیکرم وارد آوردند. آن زمان ۳۶ سال بیشتر نداشتم که خون آلود و عصبانی از زیر دست آن ها فرار کردم و به خانه ام در روستا رفتم .آن قدر خشمگین بودم که حال خودم را نمی‌فهمیدم به همین دلیل یکسره به سراغ سلاح کلاشینکفی رفتم که در طویله گوسفندان پنهان کرده بودم.

آن را برداشتم و زمانی که دوباره به محل درگیری رسیدم، اسلحه را روی تک تیر گذاشتم و به سمت آن ۵ نفر (طرفین درگیری) شلیک کردم. من پاهای دو نفر را نشانه گرفتم و تیراندازی کردم. وقتی دیدم علی میرزا و نصرت ا... روی زمین افتادند از محل فرار کردم که شب هم شنیدم خواهرزاده ۱۹ ساله ام (نصرت ا...) جان باخته است به همین دلیل به مشهد گریختم و ۱۶ سال به طور مخفیانه زندگی کردم تا این که امروز (روز گذشته) کارآگاهان را بالای سرم دیدم و دستگیر شدم.
 

تحقیقات بیشتر درباره این پرونده جنایی با هماهنگی‌های قضایی همچنان ادامه دارد و عامل این جنایت مسلحانه به زودی به استان ایلام منتقل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی