بازدید 2166
۳

تصمیمات مدیریت شهری درباره راه‌اندازی «تراموا»

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در تلاشیم تراموا به یک مد ماندگار در شبکه حمل و نقل پایتخت تبدیل شود، گفت: اگر شورا در زمینه احداث تراموا قانع شود می‌تواند کمک کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴ 27 September 2023

به گزارش «تابناک»، میثم مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ساخت «تراموا» در تهران و محل ۳ خط پیشنهادی برای احداث تراموا اظهار کرد: این ۳ خط بر اساس مطالعات انجام شده که پیشینه بیش از ۱۵ سال دارد و برای تراموا قابل بررسی است. خط اول مسیر لویزان تا جنت‌آباد، خط دوم پایانه شرق تا تهرانسر و خط سوم از دانشگاه علوم تحقیقات تا خاوران پیشنهاد شده است و اعضا در جلسه شورا خواستار تحویل جزئیات و اطلاعات طرح «تراموا» برای بررسی توسط خودشان و مشاورین تخصصی شدند.

وی افزود: مدهای فعلی حمل و نقلی شهر تهران پاسخگوی نیاز ۱۷ کریدور پر تقاضای شهر تهران نیست. بر اساس استانداردهای جهانی، باید در بازه‌های زمانی مختلف برای تقاضای سفر، از مدهای مختلف حمل و نقلی استفاده شود. لذا مقرر است ترن‌ها، اتوبوس‌ها و تراموا برای ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ الی ۱۲ هزار مسافر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران در تشریح جزئیات جلسه اعضای شورای شهر با مهندسین مشاور حوزه حمل و نقل پایتخت نیز گفت: در طرح بازنگری جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران موضوع تکمیل پوشش حمل و نقل ریلی، توجه به سیستم‌های یکپارچه حمل و نقلی و تکمیل شبکه معابر مدنظر قرار دارد که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تکمیل شبکه معابر، طرح جامع حمل و نقل پاک و توسعه آن در کنار مدیریت تقاضای سفر، شاخص بازنگری در وضعیت حمل و نقل و ترافیک پایتخت است. مطالعات نشان می‌دهد از سال ۱۳۸۷ تراموا به عنوان یکی از موضوعات حمل و نقلی پیش‌بینی شده و در سال ۱۳۹۸ هم ۴ خط تراموا در مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران پیش‌بینی شده است؛ البته مورد تصویب در وزارت کشور قرار نگرفت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تأکید کرد: کار مطالعات توسط مجموعه مهندسین مشاور اندیش‌کار، مهندس مشاور پژوهش و مهندس مشاور هفتم انجام شده که سابقه بسیار درخشانی در کشور دارند. اطلاعات مربوط به مدهای حمل‌ونقل از جمله تراموا، برآیند تحقیقات ۳ گروه مشاور خبره حمل و نقلی تهران بود که در جلسه با اعضای شورای شهر تهران ارائه شد.

مظفر ادامه داد: اعضای شورا دو نگرانی عمده در خصوص اجرای طرح «تراموا» در پایتخت دارند. یکی بحث آلودگی‌های بصری و ایجاد عارضه‌های بصری است که اگر دغدغه بهم ریختن منظره شهر حل شود این طرح قابلیت بررسی بیشتری دارد. نکته دوم این است که تراموا چه خلائی را پوشش می‌دهد. قطعا در نقاطی مانند منطقه ۲۲ و سایر نقاطی که مدهای حمل و نقلی عمومی وجود ندارد، «تراموا» به جبران خلاء و فقدان شبکه حمل و نقل کمک می‌کند.

وی افزود: طبق نظرات کارشناسان، این مناطق توسط مسیر تراموا پوشش داده می‌شود و بعضی دیگر نیز توسط شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌ ویژه ون‌ها به عنوان مکمل به شبکه حمل‌ونقل متصل خواهند شد. اعضای شورا هم به این اطمینان رسیدند که کار در مدار تخصصی خودش مورد مطالعه قرار می‌گیرد البته در چنین بحث هایی نظرات مختلف وجود دارد؛ لذا مقرر شده است یک جلسه همگانی با حضور کارشناسان خبره حمل و نقل و ترافیک برگزار و یافته‌های شرکت مهندس مشاور در آن جلسه ارائه شود.

وی تاکید کرد: در مجموع تبادل‌نظر خوبی جهت همفکری، کار پژوهشی و بررسی در زمینه «تراموا» آغاز شده است. امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد و اگر شورا در زمینه احداث تراموا قانع شود می‌تواند کمک کند و در تلاشیم تراموا به یک مد ماندگار در شبکه حمل و نقل پایتخت تبدیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حالامی ایند و هزاران خانه مردم که قبلش مجوز دادن خراب می کنند
بگذار تا بیافتد و بیند سزای خویش
وقتی آدم های بی کیفیت را بر کار می گمارید باید خرابکاری کنند نمی شود بدون عواقب باشد.
در مهندسی شهرسازی مدرن احداث ترامو منسوخ شده است چون هم هزینه اجرا و تجهیزات ِآن بسیار گران است و هم حجم جابجایی مسافر کمی دارند و سرعت آن کم و زیرساخت فراوان می‌خواهد، تراموا وسیله حمل و نقل یک قرن پیش است نه الان ، تصویب و اجرا و چنین طراحی نه برای خدمت به مردم که برای پر کردن جیب پیمانکاران رانتی است و لاغیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست