بازدید 8484
سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به کشور:

توجه به قرآن و خانواده، از مسائل مهم امروز است/تصویری که آن‌ها از ایران ارائه می‌دهند تصویر واقعی نیست/۳۵۰۰ لوح دوره هخامنشی به کشور بازگشت

رئیسی با اشاره به برگزاری ۲۰ نشست و دیدار با رسانه‌ها، نخبگان و سیاسیون در این سفر اظهار داشت: در دیدارهایی که با سران کشورها و سیاسیون و نخبگان داشتیم، یکی از مسائل مهم مورد توجه ما توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران با دیگر کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ 21 September 2023

 

توجه به قرآن و توجه به خانواده، از مسائل مهم امروز است/تصویری که آن‌ها از ایران ارائه می‌دهند تصویر واقعی نیست/۳۵۰۰ لوح دوره هخامنشی به کشور بازگشت

تابناک _ رئیس جمهور گفت: در دیدارها و نشست‌های انجام شده در جریان سفر به نیویورک، ضمن تبیین مواضع و تلاش برای تامین ارزش‌ها و منافع کشور، برای طرف‌های گفت وگوی خود تشریح کردیم که جمهوری اسلامی با تکیه بر دستاوردها و تاکید بر ارزش‌های خود به دنبال گسترش همکاری با همه کشورهای دنیاست.

سید ابراهیم رئیسی، عصر پنجشنبه در بدو ورود به کشور در بازگشت از سفر چهار روزه پرکار به نیویورک، طی نشست خبری در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر با بیان اینکه شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل زمینه‌ای برای گسترش ارتباطات و تبین مواضع جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در نشست‌ها و برنامه‌هایی که در این سفر داشتیم، دو موضوع مهم و محوری تبیین مواضع و تامین ارزش‌ها و منافع ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را در عداد منافع نظام و انقلاب اسلامی دانست و افزود: کسانی که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند، گاهی خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند، لذا حفظ ارزش‌ها برای ما مهم است. توجه به قرآن که هویت ماست و توجه به خانواده، از مسائل مهم و بشریت امروز است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به برگزاری ۲۰ نشست و دیدار با رسانه‌ها، نخبگان و سیاسیون در این سفر اظهار داشت: در دیدارهایی که با سران کشورها و سیاسیون و نخبگان داشتیم، یکی از مسائل مهم مورد توجه ما توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران با دیگر کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این دیدارها با توجه به موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران توانسته در مدت اخیر در زمینه سیاست خارجی داشته باشد، نظیر گسترش ارتباطات با همسایگان و عضویت در ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور و موضوعات دیگری که در عداد موفقیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود، نکته مهم برای طرف‌های دیدارها و نشست‌های ما برنامه‌های آتی جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیسی ادامه داد: توجه آنها به این بود که برنامه آتی ما در این رابطه چیست، لذا در این رابطه در نشست‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی را برای ارتباط و کار با کشورهای مختلف جهان و سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردیم و بحمدالله زمینه آن هم در کشور کاملا فراهم است که بتوانیم این ارتباطات و تعاملات را با کشورهای مختلف جهان به ویژه در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در عرصه‌های مختلف، به ویژه در جریان‌های سال گذشته و فائق آمدن بر توطئه‌ها و خنثی کردن جنگ ترکیبی که دشمن علیه ملت ایران به راه انداخته بود، صدای ملت ایران این بار از همه مواقع رساتر بود.

 رئیسی ادامه داد: این صدای رسا به گوش کشورهای مختلف و جهانیان رسید که امروز جمهوری اسلامی مصمم‌تر از همیشه با پافشاری بر مواضع بحق خود در حوزه‌های مختلف مطرح مثل موضوع هسته‌ای، مثل کارهای بزرگ در علم و فناوری که در ایران صورت گرفته، ارتباطاتی که در کشور شکل گرفته با پافشاری بر این مواضع بنا دارد با همه کشورها و حوزه‌های مختلف، زیرساخت‌های اقتصادی اعم از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و در دیگر کشورهایی که آمادگی همکاری با ایران را دارند، روابط خود را گسترش دهد و در نشست‌هایی که با سران داشتیم نسبت به این موضوع کاملا تاکید شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: مساله مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنم، این است که در نشستی که با نخبگان و اصحاب رسانه داشتیم، احساس کردیم تصویری که آنها از ایران ارائه می‌دهند، تصویر واقعی نیست و این مشکلی است که باید تصویری که از ایران نشان داده می‌شود تصویر واقعی باشد. اینجا وظیفه رسانه‌ها و مسئولین این است که تصویر واقعی جمهوری اسلامی ایران را به دیگران ارائه دهند که آنها دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

رئیسی افزود: ریشه تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به کشور این محاسبات نادرست و تصویرهای نادرستی است که آنها از جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند. اقتدار و عزت و عظمتی که ملت بزرگ ایران دارند و پیروزی‌های بزرگی که کسب کردند و پیشرفت‌های بسیاری که کشور توانسته به آنها دست پیدا کند، اینها از نظر بسیاری نامشخص است و آنها به دنبال آن هستند که یک تصویر غیرواقعی و نادرستی از جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که با توجه به پیشرفت‌های بسیاری که به دست آمده بتوانیم این پیشرفت‌ها را تبیین و تصویر واقعی جمهوری اسلامی را به جهان عرضه کنیم.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویا این سفر سوغاتی‌هایی نیز برای ملت ایران داشته است، اظهار داشت: در این سفر با پیگیری‌های خوبی که دوستان ما در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دفتر نمایندگی ایران در نیویورک و وزارت خارجه انجام دادند، بحمدالله بخشی از میراث‌های ارزشمند ملت ایران، یعنی تعدادی از الواح دوره هخامنشی که ۸۴ سال در دست آمریکایی‌ها و در مرکز شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو مانده بود، به کشور بازگشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸۴ سال قبل قرار گذاشته شد که این الواح برای سه سال در اختیار این مرکز قرار گیرد، تصریح کرد: سوال اول این است که چرا این الواح باید در اختیار آنها قرار گیرد؟ البته دانشمندانی که روی این الواح کار کردند ایرانی بودند که بیش از ده سال روی آنها مطالعه کردند، اما بعد از سه سال مقرر این الواح به ایران بازنگشت و بحمدالله با پیگیری‌هایی که شد این الواح که تعداد آنها بیش از ۳۵۰۰ لوح است، امروز به کشور بازگشت و تحویل موزه‌های جمهوری اسلامی خواهد شد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بیش از ۸۰ سال قبل به تعهدشان برای بازگرداندن این الواح عمل می‌کردند که امتناع کردند ولی در این سفر۳۵۰۰ لوح بازگردانده شد و امیدوارم باقی این الواح نیز هر چه زودتر با پیگیری‌های مسئولان به کشور بازگردد. 

بازگشت‌ ۳۵۰۶ لوح مصادره‌شده توسط آمریکا پس از ۸۵ سال

بیش از ۸۵ سال از خروج گِل‌نبشته‌هایی که فقط برای مطالعه در اختیار دانشگاه شیکاگو قرار گرفته بود می‌گذرد و حالا بعد از ده‌ها سال رایزنی‌های وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی به موطن اصلی خود بازمی‌گردند؛ الواح هخامنشی که در تخت جمشید پیدا شده بود و جهت بررسی و یک دوره مطالعاتی سه ساله و به امانت به آمریکا فرستاده شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دولت آمریکا مانع از استرداد آنها شد.

بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ایرنا، اکنون ۳۵۰۶ لوح در پنجمین مرحله استرداد با رایزنی دولت سیزدهم به خاک مادری بازمی‌گردند؛ لوح‌هایی با محتوای مدیریت منابع راه‌ها، روابط اجتماعی، مایحتاج اساسی زندگی، دستمزدها، اقتصاد جامعه هخامنشی به خط میخی و زبان عیلامی و آرامی که در ۹ صندوق هر کدام به وزن ۷۵ کیلوگرم از طریق هواپیمای حامل هیأت‌ ایرانی وارد خاک کشور خواهند شد.

این لوح‌ها با رایزنی‌های گسترده و فشرده وزارت امور خارجه، مرکز امور حقوق بین الملل ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی در هماهنگی با مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو که سال ۹۸ وعده انتقال آن‌ها به ایران را داده بودند اما فرایند صدور مجوز آن توسط خزانه‌داری آمریکا به بهانه‌ کرونا دچار تعلل شد، به کشور بازمی‌گردند.

پس از صدور مجوز خزانه‌داری آمریکا قرار شد محموله آماده شده در یک کشور ثالث تحویل نمایندگی کشورمان شود اما به بهانه تحریم‌ها با کارشکنی وزارت خارجه فرانسه و آلمان و عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی‌ و بیمه‌ای مواجه و نهایتاً مقرر شد محموله توسط مؤسسه شرق‌شناسی به نمایندگی کشورمان در نیویورک تحویل داده شود تا در زمان برگزاری مجمع سالانه سازمان ملل از طریق هواپیمای حامل هیأت ایرانی به کشور بازگردانده شوند.

اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد ماجرای این لوح‌ها از این قرار است که باستان‌شناسان الواح را در سال ۱۳۱۳ شمسی در تخت جمشید کشف کردند و این لوح‌ها با موافقت دولت وقتِ ایران در ۵۰ صندوق چوبی شامل حدود ۲۰۰۰ جعبه‌ مقوایی و چند پیت نفتی که در تخت جمشید به پارافین آب‌ شده آغشته شده بودند، از طریق بوشهر به آمریکا و برای مطالعه و بررسی به دانشگاه شیکاگو امانت داده شد و قرار بود بعد از اتمام‌ مطالعات هم به ایران مسترد شود.

در همان زمان، قرارداد و موافقت‌نامه‌ای نیز تدوین شد که در آن آمده بود «ایران لوح‌هایی گلی را برای خوانش‌ و رمزگشایی به امانت به دانشگاه شیکاگو که مشغول کاوش تخت جمشید (پارسه، پرسپولیس) است، می‌سپارد.»

اسفند ۱۳۱۱ شمسی در کاوش‌های باستان‌شناسی روی تخت جمشید، حدود ۳۰ هزار لوح گِلی مربوط به دوره هخامنشی به خط میخی کشف شد که تعداد پُرشمار این الواح، محتوای متنوع، منسجم و دست نخورده بودن آن‌ها در دو هزار و پانصد سال و کشف یک‌باره این مجموعه، آن را بسیار منحصر به فرد کرده است؛ این مجموعه شامل دو هزار و ۶۷۰ قطعه لوح بزرگ به خط میخی و زبان عیلامی و تعداد ۸۳۶ قطعه لوح کوچک به خط میخی و زبان آرامی است.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفته، بعد از مطالعه و انتشار نتایج مطالعات صورت گرفته روی این الواح در قالب چند کتاب، استرداد آن‌ها آغاز شد که تاکنون بخشی از لوح‌ها در چهار مرحله به ایران برگردانده شده‌اند: سال ۱۳۲۷ شمسی (۱۷۹ قطعه)، سال ۱۳۲۹ شمسی (۳۷هزار قطعه)، سال ۱۳۸۳ شمسی (۳۰۰ قطعه) و سال ۱۳۹۸ شمسی (۱۷۸۳ قطعه)؛ گرچه بازگشت بخش چهارم الواح به کشور شرایط پیچیده‌تری داشت و اسرائیل بنا داشت تا لوح‌های هخامنشی را به عنوان غرامت یک حمله انتحاری از سوی مبارزان فلسطینی مصادره کند که برای آن پرونده معروف «جنی روبین» را علیه ایران تشکل داد و لابی صهیونیست‌ها هم در این زمینه کاملاً مصمم بود الواح ایرانی را به نفع خانواده قربانیان آن واقعه مصادره کند اما نهایتاً پیگیری‌های ایران مانع آن شد و تیر رژیم صهیونیستی برای غارت لوح‌های هخامنشی به سنگ خورد.

دولت سیزدهم در دو سال اخیر بارها در مجامع بین المللی مانند دادگاه لاهه استرداد این الواح را با اهتمام ویژه‌ پیگیری کرده و خواستار آن شده تا میراث‌ تاریخی ملت را به کشور برگرداند و نهایتا پنجمین محموله الواح در قالب ۳۵۰۶ لوح بسته‌بندی شده، پس از بیش از ۸۵ سال از سوی هیات ایرانی به کشور برمی‌گردد.

به گفته کارشناسان این الواح به نسبت لوح‌هایی که در مراحل قبل وارد کشور شده اند سالم‌تر بوده و قابل خواندن هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۳۲
رئیس جمهور محبوب من
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
همش مال خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مشاور املاکی یا دلال
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
چرا ناسزا می نویسی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
یک کار ساده مانند
تنظیم ساعت از
این دولت بر نمیاد
ساعت ها یک ساعت رفت عقب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
هزینه سفر رییسی و هیئت همراه چقدر

برای ملت ایران آب خورد؟

آن دو کامیون جعبه های سوغاتی که

تصاویر آن منتشر شده، با پول شخصی

خریداری شده یا از جیب ملت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
تصویری که آنها از ایران در ذهن دارند بازتاب سیاست های فعلی شما و تصویری که شما از ایران داری ناشی از بزرگی و قدرت ایران در سده ها و هزاره های قبل است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ریس جمهور محبوب تو اوضاع نان را بهم ریخته و توان کنترل آنرا ندارد
فقط نان یکی از هزاران
هرج و مرج در قیمت و وزن و پخت
بقیه مشکلات که هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
یک سوال مگر همیشه آقایان نمی گفتن که آنچه قبل از اسلام وجود دارد جز تاریخ نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
شما طبق همین نظر سنجی 7.5 درصد هستید 15 در صدی هم که در انتخابات رای دادند 7.5 درصد هم کسانی بودند که از ترس بالا دستی ها رای دادند مانند سربازان رانندگان تاکسی معلمان و پرستاران... و همهم انها که از اخراجی می ترسند و یا قطع یارانه
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
باور کنید این الواح هخامنشی ۸۰ سال گذشته

جایشان در شیکاگو در امریکا امن تر بودند

و کلی رمز نگاری و خوانده شدند

و خدا کند بدست دزدان عتیقه جات نیفتد که مثل

دوران احمدی نژاد که معاونش بقایی شبانه از خزانه

موزه ایران باستان به سرقت رفتند نشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
درود به شرفت که فرمودید من،واز جانب مردم نظر ندادید!
تا کد خدا اجازه نده
هیچ کشوری رابطه عادی تجاری با ایران برقرار نمی کند
حتی افغانستان
دادو ستد های فعلی ایران با کشورهای دیگر از نظر بین المللی غیر قانونی و به نوعی قاچاق محسوب می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
کد خدا ! واقعا کشورهای که مستقل نیستن و باید از آمریکا اجازه بگیرن واقعا باید خجالت بکشن . این یعنی خفت و خواری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
کد خدا کجا بوده، یک کشوری که نظامش بر پایه سرمایه داری
است و به کشورهای مستقل در حال توسعه زور می گوید، خدا بپیچاند این کاخ ظلم را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ابراهیم رییسی: تصویری که آن‌ها از ایران ارائه می‌دهند تصویر واقعی نیست!!!

تصویر واقعی ایران از نظر تو چه است؟
حتماً همه سوار لوکوموتیر پیشرفت هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
تصاویر و فیلم های بار زدن جعبه های سوغاتی داخل دو کامیون متعلق به شرکت U-Haul آن هم در پارکینگ در پشتی هتل محل اقامت رییسی ، نه کسی را متعجب کرد و نه........!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
کدخدا یا دزد سر گردنه؟
حالا ۸۰ ساله این الواح رانگهداشتن چیزی هم دستگیرشون شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ای کاش قدری هم در حفظ آثار باستانی به ویژه تخت جمشید بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
تمام آثار تاریخی ایران به علت تخصیص نیافتن بودجه کافی، در حال تخریب و نابودی هستند. حتی برخی از اشیا تاریخی در موزه ها هم ناپدید شده اند. فرشهای کاخ نیاوران هم همینطور!
ای کاش این الواح در آمریکا و در همان دانشگاه شیکاگو باقی می ماندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
انتشار دادن تصویر نماز خواندن رییسی با عمامه سبز در هواپیما، تنها و تنها دست آورد مسافرت او از سفر به نیویورک بود.

فراموش نباید کرد که او قبلاً در کاخ کرملین هم نماز به جا آورده بود.

سبز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
چیز جدیدی نیست در گزارش هم آمده چندین بار قبلا قسمتی از این اشیاء برگشته جمعا بیش از ۸۰۰۰ است
توافقات برای لوح های هخامنشی در دوره روحانی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
از نظر این دوستان، هخامنشیان کافر بودند!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
همان موقع هم قسمتی از آن برگشت داده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ایکاش همانجا می ماندند ، جایشان امن تر بودند

دوران سیاه احمدی نژاد و بقایی از جبهه پایداری ها

چند کامیون را شبانه از موزه ایران باستان بار کردند و ایکاش روزی آن آثار هم برگردند !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
فرش ها چی شد
پیدا شد؟؟؟ .
عجب جماعتی لوح نگهدار شدند.
رییسی بهترین خبری که ملت ایران رو شاد میکنه استعفای جنابعالی، و ایران برای همه ایرانیان خواهد بود ،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
خرید دو کامیون سوغاتی برای فامیل و دوستان، تنها ره آورد سفر رییسی به آمریکا بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بیخود
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بالاخره ۵۰ نفر از همسران مسافرین نیویورک که مثل

دوران سیاه احمدی نژاد برای خرید به بازارهای امریکا

رفته بودند با دست خالی که نمیتوانستند برگردند !!؟؟

خرج هم که از کیسه بیت المال بوده و دل بیرحم !!؟؟

البته اکثرا با حجاب برتر و واسه تبلبغات رفته بودند !!؟
دستت درد نکنه حاج آقا، حقیقتا برگردید به همان شغل روضه خوانی برای کشور بهتره. دریغ از یک راه حل برای مشکلات اساسی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
شما خودت کاری می کنی
تولیدی داری
کسی را سر سفره ای نشوندی
یا مصرف کننده ای؟
دلالی؟
یا کاسب تحریم؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۰۰:۱۳
شما خودت چطور ؟؟؟
کامنت نویس سایبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
23:33

پس سخنرانی در سازمان ملل چه بود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ناشناس۰۰۱۳:بله هزینه تحصیل دودانشجوی دکترا رو تقبل کردم ۵خانواده کارگرم هم روزی میدم تو چیکار کردی؟
ایران برای همه ایرانیان است جناب کمر شکن ؟؟
۱۰براب کردن قیمت کالا و خدمات در دو سال فقط از عهده جماعت چون باند شما امکان داشت ؟؟ راستی قرار بود دریافتی اعضای هیئت دولت شفاف رسانه ای بشه ؟؟ فکر کنم خجالت کشیدی که حقوقهای نجومی رو اعلام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
کینه شخصی داری از رئیس جمهور؟ الان تا حدودی تورم کنترل شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
در مرغ کیلوی 24 به حسن همه چی گفتیم الان شده 100 تو هنوز از کنترل صحبت می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
به ۱۰:۱۱
خب مشکلت این است که به جای این که به آمریکای تحریم گر بتازی به حسن تاختی پس برای این که کشورت آباد شود فرق بین درست و غلط را بدان و بی جهت از آمریکای زورگو حمایت نکن همه چیز درست می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مگه تحریم ها نعمت نبودند بزززرررگگگوووااااررررر؟؟؟؟!!!
کمی توجه‌ به بی کفایتی مدیران و اختلاس ها و سوء استفاده ها و حق کشی ها هم‌ بد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
رفتن هر ساله روسای جمهور ایران به آمریکا و نطق های یک طرفه و شعاری آنها، فیلم نامه و سناریویی است که هزینه اش را مردم می پردازند.
همسر آیت الله دکتر درگفتگو با خبرنگار خارجی گفته:مردان ایرانی دوست ندارند همسرانشان بیرون خانه کار کنند!!عجب!!!پس چرا مرد شما دوست داره زنش بیرون خانه کار کنه؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مرگ برا همسایه خوبه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
همسر آیت اله دکتر چگونه این نظر های غیرواقع و ..... را می گویند ؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
فرست لیدی است دیگه
تصاویر. وضعیت کشور خود گویایه همه چیزه.‌شما مسولان نمیخاید ببینید.همه همچی رو میدونن.عهد بوق که نیست اقایه به اصطلاح ریس جمهور.
بله ۷ تا ۸ میلیون حقوق ماهانه،آخر توجه به خانواده س
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
الان از برکت وجود رئیسی و دولت و مجلس و الباقی !؟

زن و شوهر ایرانی دو جا کار میکنند و هشت شان گرو ۹

است و فقر مطلق و فلاکت و بدبختی ۸۰درصد را گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
متأسفانه نه زن در خونه هست ونه شوهر و بچه های که رها شدند. و هیچ کسی بالا سرشون نیست. خدا می دونه آینده با این بچه ها چی می شه؟
آقای رئیسی رک و پوست کنده ۷۰درصد مردم حتی نماز نمی خوانند اما خانواده ها با هزینه های سنگین و کمر شکن فرو پاشیده است جوانان جرات ازدواج کردن ندارند آمار مجردها بالای ده میلیون هست .شما با همه توانتان فقط میتوانید ده میلیون نفر را اداره کنید .خواهشاً برای خارجیها شعار ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ودر هواپیما نماز بخوانید.
تقبل الله
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
فراموش کردید که بپرسید نهار هم خورده است یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ای ناکس! از آلبانی کامنت میذاری؟
گوگولی من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
حرف حساب جواب نداره
آمریکایی ها باید بدانند که نظام تک قطبی سلطه گر به رهبری آن ها به پایان رسیده و آسیا، خاورمیانه و کل دنیا در آینده نزدیک نفس راحتی خواهد کشید و ایران امروز سردمدار این حرکت باشکوه است و آینده از آن نسل جوان و نخبه ایرانی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
با این پیام‌شما همین الان امریکا فرو‌پاشیدبرو‌خوش باش
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
چی زدی خداییش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
سرخوشیتو دوست دارم در عجب دنیای باحالی زندگی می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۱۰:۱۵
حقیقت تاریخ است باور نداری صبر داشته باش تا برایت روشن شود.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ما از زمان دکتر احمدی نژاد آقای جهان شدیم
آن بادیگاردها را آموزش بدهید که حداقل خارج از ایران اصول را رعایت کنند وگردن کلفتی نکنند که باعث آبروریزی است راستی آن ماکروفر را برای چی برده اید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
حاج خانم‌توش غذا بپزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
حسن روحانی با خودش تخت و تشک ۴۰۰ میلیونی میبرد چیزی نمیگفتید چشم ندارید یه ماکروفر ۳ میلیونی ببینید دست رئیس جمهور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
کارگردان سریال گاندو چرا در این سفر حضور داشت؟!!!!!!!
احسنت که ایشان مانند مسیول یک حوزه علمیه به نیویورک رفت وبه دفاع از دین پرداخت وقطعا اجر اینکار از پیگیری اموراتی مانند رفع تحریم.توطیه دالان زنگزور.وووبیشتر است البته با ان نماز شب خواندن ایشان در اسمان انتظاری دیگر نیز از این مومن فرزانه انقلابی نمی رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ایشون‌ مسئول‌ ابادکردن‌حوزه علمیه‌ هستند‌ یا مثلا رئیس جمهور‌ ؟
ایران استقلال خود را به رخ جهانیان کشید و بر جهانیان آشکار شد که اگرچه آمریکا ۵۰ سال قبل ما را وابسته به خود نگاه داشته بود و از نفت و گاز گرفته تا الواح تاریخی ما را غارت می کردند ولی به مروز زمان خواهند فهمید ایران امروز ایران ۵۰ سال قبل نیست، ایران با استقلال خود به دنیای سلطه نه گفت و امروز در زمینه های علمی بسیاری به پیشرفت و خودکفایی رسیده و اگر رذالت سیاسی آمریکا در اعمال تحریم های ظالمانه برای کند کردن حرکت پیشرفتی کشور نبود امروز ایران قدرت برتر خاورمیانه در زمینه علوم و تکنولوژی بومی سازی شده بود ولی آمریکا باید بداند جوان نخبه ایران زمین مسیر پیشرفت کشورش را علارغم خباثت های آن ها پر قدرت تر از گذشته ادامه می دهد و فقط این لکنه ننگ تحریم های ظالمانه ملت ما توسط سردمداران آمریکا تا ابد در اذهان ملت ایران باقی خواهند ماند و به قول ضرب المثل ما ایرانی ها؛
ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
یعنی الان ایران و ملت مستعمره چین و روسیه پلید و عامل فقر و عقب ماندگی ایران شدند مستقل است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ما چه کار به چین و روسیه داریم باید از کشور خودمان دفاع کنیم.
تمام هراس آمریکا و غرب از استقلال، پیشرفت و اقتدار ایران است چون به قول ترامپ آنها در خاورمیانه "گاو شیرده" می خواهند تا راحت تر بتوانند نفت و گاز و ثروت های خدادادی منطقه را چیاول کنند.
آمریکایی ها می گویند دیگر کشورها باید در راستای منافع ما قدم بردارند که این خود نوعی دیکتاتوری مدرن است که قابل پذیرش کشورهای مستقل منطقه نیست.
آمریکا باید زبان زور را کنار گذاشته و روی به گفتگوهای منطقی بیاورد به پیشرفت کشورها احترام بگذارد و رقابت سالم با کشورهای مستقل در حال توسعه انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بله
سر در سطل زباله کردن
اسمش پیشرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۱:۴۲
آمریکا مرد است تحریم ها را بردارد تا ببینی که ایران چه خواهد شد ولی حیف که نامرد نامردمان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
تبلیغ بازی النصر
NEOM
یادت باشه
حرف از پیشرفت که می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
ان شالله این پیشرفت و اقتداری که در رشد وافزایش قیمتها و‌نجومی شدن قیمت مواد غذایی کسب کردیم و رکورد زدیم را به رخ جهانیان خواهیم کشید و ایضا مسولین لایق و صادق و راستگو رو به تمام دنیا صادر خواهیم گرد واینگونه مشت محکمی در دهان دشمنان خوانهیم زد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
یه سوال:
عربستان ک قدرمتمندترین و بزرگترین شرکت نفتی دنیارو داره و نفت رو به بالاترین قیمت ممکن میفروشه و رگ خواب اوپک دستشه گاو شیرده هست یا ما ک نفت رو با ۵۰ درصد تخفیف به چین و هند میدیم و پولش رو نمیتونیم نقد کنیم و تو نسابا بلوکه میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مهدی وقتی ترامپ خودش می گوید فلان کشور گاو شیرده است چرا می خواهی آمریکا را پاک کنی؟
آمریکا به خاورمیانه با نگاه "گاو شیرده" می نگرد و این طرز فکر مانع از پیشرفت منطقه شده برای همین با ما مشکل دارند چون تنها کشوری که زیر بار این سیاست غلط نمی رود و می خواهد مستقل تصمیم بگیرد و با اتکا به جوانان نخبه و دانشمندان خودی به پیشرفت برسد ایران است.
راست میگه خو.تصویر واقعی اینیه که خودتون هستید نه زندگی مردم!!!
ایران : پیشرفت و اقتدار.
آمریکا: پذیرش اشتباهات سیاسی اش در برابر ایران در آینده نزدیک.
بازگشت الواح تاریخی که مربوط به تاریخ ایران زمین است به کشور آغاز کرنش آمریکا در برابر دیپلماسی عزت مندانه ایران در برابر زیادی خواهی های آمریکا است.
زنده باد ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اسپند بیار تا دود کنیم
کشتی کشتی داره نفت ملت را مصادره می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اقا این الواح تاریخی برای ما نان و اب نمیشه سفرهمان خالی است و حسزت همه چی در دل مانده
زیاده روی در آموزش مسایل دینی و ایدئولوژیک در مدرسه های کشور هم اکنون تبدیل به یک مشکل بزرگی به نام پس زدگی فرهنگی و مذهبی شده است. با توجه به این که دانش آموز شب و روز با برنامه های صدا و سیما زیر بمباران برنامه های مذهبی است و در مدرسه نیز این روند پیوسته ادامه می یابد؛ سرانجام کار به جایی رسیده است که دانش آموزان دچار زدگی فرهنگی شده اند. در برخوردی که با خانواده نیز داشتیم؛ پدران و مادران دانش آموزان نیز ابراز بی زاری و ناخشنودی از این هم آموزش می کردند و حتی کار به جایی رسیده است که برخی از پدران و مادران بهره گیری از آموزش خصوصی درخانه را به آموزش در مدرسه ترجبح می دهند و میلی به فرستادن فرزند به مدرسه ندارند. لذا از معلم های خصوصی استفاده می کنند. اگر باور نمی کنید یک بررسی میدانی انجام دهید.
همین که آمریکا دارد در برابر ایران تسلیم می شود خود پیروزی بزرگی برای کشور ما و حتی سایر کشورهای در حال توسعه خواهد بود ما به دنیا خواستن توانستن است را مخابره کردیم و بدون این که پیشرفت خود را فدای منافع آمریکا و غرب کنیم داریم آمریکایی ها را وادار به تسلیم و تن دادن به خواسته های بر حقمان می کنیم.
آمریکایی ها باید بدانند که ایرانی ها برای استقلال امروزشان کلی هزینه داده اند و این استقلال و پیشرفت و اقتدار را فدای منافع سیاسی - اقتصادی آنها نخواهند کرد و اگر می خواهند با ما مذاکره کنند باید با احترام به استقلال کشور و احترام به دانشمندان و نخبگان ما باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
با گروگانگیری؟
کدوم نسلیم؟ همین ک پولای بلوکه شده از کره رفت در قطر بلوکه شد. کارشانس میگفت هیچ تغییری در وضعیت پولا ایجاد نشده از اول هم ایران میتونست خرید بشردوستانه غذا و دارو انجام بده و پولش رو از کره بزنه به حساب مقصد
در قطر هم وضعیت همینه
ما ایرانی هستیم و از کشور خود دفاع می کنیم و تا زمانی که آمریکا بخواهد سیاست غلط گذشته اش را ادامه دهد و جلوی استقلال و پیشرفت ما را بگیرید این کشور دشمن ما خواهد بود مگر این که در سیاست های غلط گذشته اش تجدید نظر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بگو از کجا نون می خوری تا بگم چطور فکر می کنی
رئیس جمهور به خوبی از مواضع ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا که در راس نظام سلطه است دفاع کرد، از تحریم های ظالمانه ای که به ناحق و برای کند کردن حرکت پیشرفتی ما اعمال کرده اند به درستی انتقاد کرده اند، از اهانت برخی از کشورها به قرآن کریم که اهانت به سایر ادیان الهی است انتقاد کردند که کار بسیار پسندیده ای بود چون تا زمانی که اخلاق و معنویات بر دنیا حاکم نشود جوامع انسانی اصلاح پذیر نخواهند بود، پیشرفت در کنار اخلاق و فرهنگ است که یک کشور را متمدن می سازد و پیشرفت منهای اخلاق هیچ ارزشی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
بنده خدا ساعت 01:23 یا نوجوونی و یا با نون بابات زندگی رو میگذرونی وگر نه روزگار بهت یاد میده که بین
عقل و گفتار ارتباط برقرار کنی تا درک کنی این صحبت ها فقط شعاره
فقط ایران
زنده باد ایران
مرگ بر سیاست های سلطه طلبانه آمریکا
در این نشستهای بسیار مهمی که داشتی نپرسیدی در کمتر از دوسال چطور میشه 4میلیون مسکن ساخت یا نپرسیدی رهنمود آقا در مورد مهار تورم و رونق تولید را چطوری میشه عملی کرد
تابناک چه می کشی از دست این کامنت گذاران به جای دفاع از کشورشان از اجنبی حمایت می کنند شما چه جماعتی هستید که از آمریکایی دفاع می کنید و آن را کدخدا می دانید که با تحریم های ظالمانه اش علاوه بر در مضیقه دادن هم وطنانتان جلوی حرکت پیشرفتی کشورمان را هم کند کرده آمریکا مستکبر است، دزد است، غارتگر است، بی منطق است، این کشور کل دنیا را بهم ریخته، بدروغ از دموکراسی و حقوق بشر سخن می گوید تا سرپوشی بگذارد بر سیاست های غلطش که نتیجه ای جزء‌ جنگ و درگیری در سایر کشورها نداشته است.
من رو ببرید نیویورک! حنجره ام قویه سر جالیز همه به من میگن مش قاسم رو صدا بزن گوش هایش سنگینه ولی تا من صداش می زنم بلافاصله از دور جواب میده. منو ببرین نیویورک همچین نعره بزنم دو تا خیابون صدا به صدا نرسه.
يك اقايي بود بسيجي مخلص خدا
پارسال هم گردن كلفت محل بود
دو هفته پيش با خانواده رفتند كانادا
گفتيم تو چرا
گفت ديك بچه س ديگه اينده شه
ههه
همه اين م امريكايي ها در عقده امريكا ميسسسسسوزند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اینها وقتی می فهمند که بچها شون بزرگ شده و ندای میخوام برم امریکا را میشنوند دیدن دارند اونجا
سفر رئیسی با انتشار عکس نمازشب وی شروع و با دستاوردی سازی از بازگرداندن آثاری که ۴ سری آن در دوره روحانی بازگردانده شده بود به پایان رسید.
ماهم بانظررئیس جمهورمحترم که میفرمایندتوجه به قران کناب آسمانی ما ازاولویت های امروزماست هم عقیده ایم مسلماًشماحتی بهترازمامیدانیدکه عمل به دستورات کلام الله مجید واجبتر از فقط توصیه توجه است چون خداوندقران رانازل فرموده که تمام بندکانش به دستورات آن عمل کنندمثلاً ربانخورند رشوه نگیرند حق الناس را حیف ومیل نکنند وحتی دروغ نگویند وخداراهم که نمیشود گول زد پس ازشمادانشمند علوم قرانی تقاضا وخواهش میکنیم اکنون که به لطف خدا درمقامی هستید که قدرت انجام هرکاری رابخواست خدادارید ‌ دستوردهید ومقرر کنید فقط بهمین چند قلم ازدستورات‌الهی که ذکرشد مسئولین شما دقیقاًعمل کنند وشمانظارت فرمائید که سودش بمردم برسد وثواب دنیا وآخرتش بشما ومسئولین محترمتان چون گفتن پیام فایده ای ندارد اگرهمراه با عمل بدستورات الهی نباشد بدیهیست دراین دوره وزمانه عمل بدستورات قران سخت است ولی ممتنع نیست
وقتی رئیسی می گوید توجه به قران و خانواده، منظورش حجاب اجباری و لایحه عفاف و حجاب است.

اینرا گفتم که کسی برای پژوهش و تحقیق خودش را به دردسر نیندازد. با اجرای مواد 40 به بعد لایحه عفاف و حجاب (به وضوح مشخص است که مواد قبل از ماده 40 تزیئینی هستند وگرنه مگر دولت می تواند چند صد هزار خوابگاه دانشجویی ِ متأهلی در کوتاه مدت بسازد؟!!) بقا و کیفیت خانواده ایرانی تضمین خواهد شد و حتی اقلیت های مذهبی نیز از مزایای اجرای این بخش از لایحه بهره مند می شوند.
ای کاش این آثار باستانی را تحویل نمی دادند قول میدم ۵ ساله الواح رو یا میدزدند یا بدلیل عدم نگهداری صحیح از بین میبرند
تایید بازگشت الواح هخامنشی که سال 96 بوده، باز هم خدا پدر آنها را بیامرزد که ده ها سال سالم نگه داشته و بازگردانده اند، حالا ببینیم در ایران تا کی سالم مانده و گم و گور نمی شوند، ولی خدایی در مورد خانواده تلاش می کنند، برای همین خانوادگی به همراه همسر و دختر محترمه شان تشریف بردند سفر رسمی با پول مملکت و مردم فقیر.
نگاه ایران دفاع از ملت های مظلوم منطقه منجمله فلسطین و ... در برابر رژیم های جعلی چون اسرائیل و قدرت های استعماری ای چون آمریکا است و همین نگاه آمریکا را به خشم آورده که چرا ایران امروز مستقل تصمیم می گیرد؟ چرا ایران امروز به پیشرفت و خودکفایی رسیده؟ چرا ایران امروز از مظلوم در برابر ظالم در مجامع بین المللی دفاع می کند؟ چرا ایران حرف های نوعی می زند که مغایر با منافع نظام های سلطه است؟ وووو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
اره خیلی حرف نو میزنه .داستان اینها داستان منجم از داستان های سعدی است
واقعا آنها تصویری که ارائه میدن درست نیست چون اینجا روزگار نمی گذرانند که درک کنن چه خبره
قرآن برای سردست گرفتن نیست برای عمل کردن است اساس توصیه قرآن عدالت است . کجای کشور ما عدالت اجرا می شود .
قرآن خواندن مردم به تو ربطی نداره
این ساندیسی کیه که یک تنه داره بار به لشکر سایبری رو بدوش میشه و کامنت پشت کامنت می نویسه؟! حیف که همه شبیه هم هستند و هیچ گونه نو آوری در آنها دیده نمی شود. اجرکم عندالله.
آفرین به رئیس جمهور همچنان قبولت داریم و ازت حمایت میکنیم
توجه به معیشت مردم از بی اهمیت ترین امور دولت است .
اگر اینا واقعا خدا را قبول داشتند میرفتند و کار را به کاردان می دادند .
نشون میده این سفر هیچ هیچ دستاوردی نداشته که آویزون خبر تکراری برگشت ۳۵۰۰ گل نوشته شدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
وای بر ملتی که افتخاراتش در خاک باشد‌وقتی ورزشگاه بزرگ ازادی چنان جلوه ی افتضاحی در بازی فوتبال با حضور رونالدو داره‌
الواح‌ ۳ هزار ساله سفالی به چه درد ایران میخوره‌
جناب شیخ مردم تو انتخاب نکردند. که نماز و قرآن بخوانی.....
آقای رییسی وکاندیداهای پوششی بفرمایند بابت جلوگیری از احیای برجام در ۲ سال ونیم گذشته چقدر ضرر به ملت ایران وارد کرده اند.
فقط مشکل بزرگی که بین مسولین نظام و مردم وجود دارد این است که عظمت، قدرت،پیشرفت و بسیاری از دستاوردهای دولتیان را فقط خودشان می‌بینند و اثری از این دست اوردها در جامعه وجود ندارد.
رییسی فقط رفته بود که آمریکا را به خانم و بجه ها نشان بدهد و خرید کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
این حاج خانم هم که خودش همه جا هست ولی میگه اقایون ایرانی دوست ندارن زنشون کار کنه
واقعا باعث تاسفه تابناک هم قربانی خالص سازی شد دیگه تابی به درد نمیخوره خدا نگه دار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
نه بسته خبری داره نه فوتو نیوز
اگر من جای آمریکاییها بودم یک تور علمی اقتصادی برای ریسی و همراهان ترتیب می دادم تا شاید بفهمند سیاستهای آنها چقدر کشور را عقب انداخته .
اوضاع خرابمون که هیچی حرفای این مرد داره ما را دیوانه میکنه....
جناب رئیس جمهور رئیسی محترم بنده قسمت اعظم سخنرانی شما را در سازمان ملل گوش دادم .
فقط یک سئوال در ذهنم خطور کرد و هرچه تلاش کردم جوابی برای آن نیافتم
وقتی رئیس جمهور یک کشور در یک مکانی مثل سازمان ملل سخرانی می کند ممکن است همه مردم دنیا به سخنانش گوش دهند. بنابراین استفاده از عبارات جذب کننده خیلی مهم است که اصلا" در صحبتهای شما دیده نشد.
مثلا" در جائی شروع کردید از دنیای غرب ایراد گرفتن که حرفی نیست و انسانهای خداجو اعتقاد دارند که بی عیب فقط ذات باری تعالی است . ولی جناب یک چند کلمه هم از خوبی های دنیای غرب می گفتید!!
مثلا" سرعت پیشرفت علم و تنکنولوژی در دنیای غرب قابل مقایسه با جوامع دیگر بخصوص افریقا و خاورمیانه نیست
قانومن مندی و قانونمداری مردم دنیای غرب قابل مقایسه با دیگر جوامع نیست
عدالت و شایسته سالاری هم که در دنیای غرب زبانزده خاص و عام است و اصلا" کاری ندارند که شما از کجای دنیا آمده ای و دین و مذهبت چیه وفقط بدانند در یک زمینه توانمند و دانا هستی با تمام وجود از توانائی تو استفاده می کنند. مثلا" اکثر سازمان های علم مثل ناسا ببینید چقدر ایرانی در حال فعالیت هستد.
دنیای غرب بدنبال جذب ثناگو و دعا گو و.... نیست فقط بدنبال جذب نیروی شایسته است چیزی که در حداقل خاور میانه و بخصوص در ایران شما معنی ندارد و فقط ملاک خودی و غیر خودی است.
دستاورد سازی دولت بی دستاورد با دستاوردهای روحانی!!!!
من در ایران به عنوان کار مند بسیار سطح پایین کار می کردم آن هم با حقوق ناچیز که به زور کرایه خانه ام را میدادم‌ تازه با کلی تحقیر و سوال و جواب گزینش کار را گرفته بودم .
الان سالی ۷۷۵ هزار دلار حقوق میگیرم کلی هم احترام دارم صرفا گزینش علمی شدم آن هم با احترام نه آغا زاده بودن و نه چیز دیگری ملاک استخدام و کار نیست .
فقط کافی است سخنرانی خاتمی در سازمان ملل را بیاد بیاورید
خدا وکیلی رییس جمهور به این با حالی دیده بودید که هر روز یک سوژه جدید برامون رو‌کنه و هی توی اوت بزنه و ملت را شاد کنه توی این دوران سخت زندگی.
در اینکه این اشیا قدیمی ارزشمند هستند شکی نیست در دولت های قبل هم روند بازگرداندن آنها وجود داشته است . ولی پیرو جنجالهای سخنگوی دولت مبنی بر خبر های خیلی خوب ، مردم منتظر خبرهای دیگری بودند که در زندگی آنها گشایشی ایجاد کند ولی افسوس که دولت حتی سخنگویی در حد شان و منزلت این مردم ندارد.
کامنت ها توسط عده ای با اهداف مشخص گذاشته و سپس لایک میشوند
اکثر کامنت ها فیکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی