بازدید 6813
پانصد و شصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو برای جنگ با روسیه/درخواست زلنسکی از ترامپ برای انتشار طرح صلح اوکراین

پانصد و شصت و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 20 September 2023

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو برای جنگ با روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سفیر اوکراین در لهستان احضار شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۲۰:۰۹

خبرگزاری دولتی PAP روز چهارشنبه با استناد به «اطلاعات غیررسمی» گزارش داد که وزارت خارجه لهستان سفیر کی یف را به دلیل اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین احضار کرده است.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور اوکراین دیروز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که کی یف «به سختی در تلاش است تا مسیرهای زمینی صادرات غلات را حفظ کند» و «تئاتر سیاسی» در خصوص واردات غلات، تنها به مسکو کمک می‌ کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این اوکراین اعلام کرده بود که از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی شکایت کرده است.

وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرده بود: کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی در سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در واکنش به تهدید لهستان از سوی اوکراین، رئیس جمهور لهستان که دیدار با زلنسکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد، کی یف را با «کسی که در حال غرق شدن است» و به همه چیز چنگ می‌زند مقایسه کرد.

وزارت اقتصاد اوکراین در روزهای اخیر اعلام کرد، کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، علیه ورشو، بوداپست و براتیسلاوا به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: اوکراین علیه لهستان، اسلواکی و مجارستان که واردات محصولات کشاورزی کی یف را ممنوع کرده بودند، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

به گفته این وزارتخانه، به دلیل اقدام لهستان، اسلواکی و مجارستان، صادرکنندگان اوکراینی متحمل ضررهای قابل توجهی شده اند و همچنان متحمل ضررهای بسیاری به دلیل خرابی، هزینه‌های اضافی و ناتوانی در اجرای توافقات اقتصادی خارجی شده اند.

درخواست زلنسکی از ترامپ برای انتشار طرح صلح اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۲۰:۰۷

ولودیمیر زلنسکی از دونالد ترامپ خواست در صورتی که این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا راهی برای پایان دادن به جنگ میان اوکراین و روسیه دارد، برنامه‌های صلح خود را به طور علنی به اشتراک بگذارد؛ اما رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که هرگونه طرح صلحی که در آن اوکراین قلمرو خود را واگذار کند، غیرقابل قبول است.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سه‌شنبه پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «او می‌تواند اکنون ایده‌اش را علنا به اشتراک بگذارد، زمان را تلف نکند، جان مردم از دست نرود.»

زلنسکی گفت: «او می‌تواند بیاید و بگوید "فرمول من این است که جنگ را متوقف کنم و تمام این تراژدی را متوقف کنم و تجاوز روسیه را متوقف کنم." او بیاید و بگوید که چگونه روسیه را از سرزمین خود بیرون کنیم. در غیر این صورت، او ایده جهانی صلح را ارائه نمی‌کند.»

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: «بنابراین اگر ایده این باشد که چگونه ما بخشی از خاک خودمان را به پوتین بدهیم، این فرمول صلح نمی‌شود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که پیشتاز رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست، مدعی شده که می‌تواند با زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ظرف ۲۴ ساعت توافق کند. ترامپ یکشنبه در پاسخ به شبکه ان‌بی‌سی درباره اینکه آیا این توافق به پوتین اجازه می‌دهد سرزمینی را که گرفته است، نگه دارد، گفت: «نه، نه. من یک معامله عادلانه برای همه انجام خواهم داد. نه، من آن را منصفانه می‌کنم.»

ترامپ در آن مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا چنین چیزی یک پیروزی برای پوتین خواهد بود، گفت: «می‌دانید، این چیزی است که می‌شود درباره آن مذاکره کرد. چون بخش‌های خاصی وجود داشت، کریمه و سایر نقاط این کشور، که بسیاری از مردم انتظار داشتند که شاید چنین چیزی رخ دهد. شما می‌توانستید معامله‌ای انجام دهید. بنابراین، صادقانه بگویم، آنها می‌توانستند به توافقی برسند و در آن صورت قلمرویی کمتر از آنچه اکنون در اختیار روسیه است، به دست مسکو می‌افتاد.»

در این مصاحبه، زلنسکی ارزیابی «مثبتی» از ضدحمله اوکراین ارائه کرد که نگرانی‌هایی را در مورد عدم دستیابی به نتایج مورد انتظار ایجاد کرده است. او همچنین بر تمایل اوکراین برای دستیابی به موشک‌های دوربرد از ایالات متحده که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان در حال بررسی آن است، تاکید کرد و گفت: «اگر اوکراین این موشک‌ها را دریافت نکند، یک ضرر برای اوکراین خواهد بود.»

زلنسکی گفت: «ما در خط پایان هستیم و من از آن مطمئن هستم.»

او همچنین گفت که پس از عزیمت به واشنگتن با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار خواهد کرد. بیشتر قانونگذاران آمریکایی نسبت به ادامه کمک‌های مالی به اوکراین مردد شده‌اند. زلنسکی در این رابطه گفت: «برای کسانی که جنگ را از نزدیک ندیده‌اند، مقایسه مشکلات داخلی مانند حقوق مدنی یا انرژی، با تهدید موجودی که یک کشور مورد حمله با آن مواجه است، دشوار است.»

زلنسکی گفت: «مادامی که در جنگ نباشید، نمی‌توانید شرایط دشوار ما را درک کنید. اگر هم جنگ را ببینید و به کشوری که درگیر جنگ است، سری بزنید، حتی اگر برای یک روز باشد، بیشتر از آنچه می‌شنوید یا می‌خوانید یا فکر می‌کنید، مساله را درک می‌کنید. نه نمی‌شود مقایسه کرد، شرایط متفاوت است. به همین دلیل است که فکر می‌کنم نمی‌توانیم این چالش‌ها را با هم مقایسه کنیم.»

ولودیمیر زلنسکی در پاسخ به اینکه آیا امسال یک پیشرفت بزرگ در ضدحمله نظامی اوکراین امکان‌پذیر است یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم هیچ‌کس واقعا نمی‌داند.» او با اشاره به «دستاوردهایی که اوکراین در شرق به دست آورده» گفت: «اما من فکر می‌کنم که ما موفقیت بیشتری خواهیم داشت.»

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین گفت که او همچنان روی دستیابی به موشک‌های دوربرد بیشتر از ایالات متحده متمرکز است و مدعی شد که اوکراین نمی‌خواهد با آنها روسیه را هدف قرار دهد، بلکه می‌خواهد سطح توانایی‌های میدان نبرد میان دو طرف را حفظ کند.

او گفت: «اگر این تسلیحات نرسد، ما ضرر می‌کنیم و نتیجه‌اش تلفات بیشتر در میدان نبرد و دیگر نقاط است. ما همچنین به سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری نیاز داریم، به‌ویژه پاتریوت چون برای حفاظت از مناطق غیرنظامی مورد نیاز هستند.»

زلنسکی همچنین اختلاف‌نظر میان مقامات آمریکا و اوکراین درباره استراتژی جنگی اوکراین در شبه‌جزیره کریمه را کم اهمیت دانست و گفت: «ما مثل هم فکر می‌کنیم. از این استراتژی دفاع می‌کنم. کریمه که موقتا تحت اشغال است، جایی است که آنها تسلیحات برای کشتن غیرنظامیان ما انبار می‌کنند. آنها از کریمه به اراضی ما شلیک می‌کنند. آنها از آنجا راکت شلیک می‌کنند و اساسا ما باید با آن مقابله کنیم.»

اعلام تداوم حمایت های نظامی از اوکراین از سوی انگلیس
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۲۰:۰۴

 وزیر دفاع انگلیس از تعهد دولت لندن برای ارسال ده‌ها هزار خمپاره دیگر تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

 «گرنت شپس» که برای شرکت در پانزدهمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین (UDCG) به آلمان سفر کرده است، گفت: امروز ما تعهد تزلزل ناپذیر بریتانیا به اوکراین را نشان داده‌ایم و حمایت نظامی بیشتری از جمله تعهد ده‌ها هزار خمپاره دیگر را برای قادر ساختن اوکراین به دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌هایمان ارائه کردیم.

وی افزود: ما همچنین برای اطمینان از اینکه اوکراین با نزدیک شدن به فصل زمستان آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار دارد، برنامه خود را در حوزه‌های پشتیبانی اولویت‌دار، قابلیت‌های حمله دوربرد و آموزش ارائه کردیم.

بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، «شپس» در حاشیه این نشست با همتای آمریکایی خود دیدار و دو طرف درباره منافع مشترک امنیتی و اطمینان از تداوم حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو برای جنگ با روسیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، رزمایشی که ائتلاف ناتو برای سال ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین رزمایشش از زمان جنگ سرد تاکنون برنامه‌ریزی کرده، بخشی از تدارک این ائتلاف برای درگیری نظامی با مسکو است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، رزمایشی که ائتلاف ناتو در سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی کرده بخشی از تدارک این ائتلاف برای نبرد نظامی با روسیه و گامی دیگر به سمت بی ثبات کردن وضعیت در اروپا است.

هفته گذشته، دریادار راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت، این ائتلاف سال ۲۰۲۴ بزرگترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد تاکنون را تحت عنوان رزمایش مدافع استوار در کشورهای آلمان، لهستان و سه کشور حوزه بالتیک برگزار خواهد کرد.

گروشکو در نشستی مطبوعاتی گفت: "این رزمایش تحریک آمیز بوده و به وضوح تهاجمی است. این رزمایش یک قدرت نمایی و تلاشی برای وارد کردن فشارهای سیاسی و نظامی است. سناریوی آن در راستای تدارک برای یک نبرد نظامی با روسیه طراحی شده و جای تردید باقی نمی‌گذارد."

وعده نتانیاهو به زلنسکی برای کمک به اوکراین

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب به اوکراین وعده داد که کمک‌ها برای حل مسائل انسانی از جمله پاکسازی مین‌های ضد نفر ادامه می‌یابد.

 نتانیاهو این سخنان را سه‌شنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته است.

زلنسکی در این دیدار که نخستین دیدار حضوری وی با نتانیاهو از زمان بازگشت دوباره بی بی به قدرت است، گفت که انتظارات زیادی از تل‌آویو برای کمک به اوکراین دارد.

دیدار زلنسکی و نتانیاهو پس از آن رخ می‌دهد که روابط دو طرف با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است.

تیرماه بود که بیانیه سفارت اوکراین در سرزمین‌های اشغالی خشم مقامات رژیم صهیونیستی را درپی داشت.

در این بیانیه اعلام شد که دولت اسرائیل در جریان حوادث جاری، بصورت نزدیک با روسیه همکاری میکند.

سفارت اوکراین در تل آویو اعلام کرد که حکومت اسرائیل در دو دور مذاکراه سیاسی سطح بالا با وزارت امورخارجه روسیه به توافق رسیده که دفتر نمایندگی مسکو در قدس دایر شود و یک قطعه زمین مجانی نیز برای این کار اختصاص یافته و وزارت امورخارجه اسرائیل از این اقدام به دستآوردی تاریخی نام برده است.

این سفارتخانه اعلام کرده است: با وجود این که کشورهای دمکراتیک جهان روسیه را تحریم کردند، اما اسرائیل نه تنها هیچ تحریمی علیه مسکو وضع وضع نکرد، بلکه تجارت متقابل با مسکو را در ۲ سال گذشته افزایش داده است.

وعده نتانیاهو به زلنسکی برای کمک به کی‌یف درحالی بیان می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رویدادهای مختلف گفته که "وضعیت (رژیم) اسرائیل درباره اوکراین با کشورهای غربی متفاوت است؛ زیرا ما در سوریه با روسیه مرز داریم. "

مقام‌های اوکراینی بارها از رژیم صهیونیستی به خاطر همراهی نکردن این رژیم در جنگ این کشور از بیم روسیه انتقاد کردند و از طرف دیگر مقام‌های روسیه نیز بارها به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه همکاری تسلیحاتی با اوکراین هشدار دادند.

دبیرکل ناتو: اوکراین نیاز فوری به توانمندی‌های دفاع هوایی دارد

 دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: اوکراین نیاز فوری به قابلیت های دفاع هوایی شامل مهمات، قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری سامانه هایی دارد که اکنون در اختیار ارتش این کشور است.

 ینس استولتنبرگ به خبرگزاری رویترز گفت: جنگ اوکراین که اکنون وارد دومین سال خود شده، به «جنگ فرسایشی» تبدیل شده اما با توجه به ضد حملاتی که اوکراین از ماه ژوئن (تیر) برای بازپس‌گیری یکسری اراضی خود آغاز کرد، به بن بست نرسیده است.

دبیر کل ناتو که برای شرکت در نشست های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می برد، در این مصاحبه گفت: اگر می خواهیم جنگ را پایان دهیم، اگر می خواهیم صلحی عادلانه و پایدار داشته باشیم، حمایت نظامی از اوکراین راه منطقی است. اوکراین به انواع مختلفی از حمایت ها نیاز دارد.

پیشتر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز بر ضرورت تقویت دفاع هوایی اوکراین از جمله حفاظت از زیرساخت های کلیدی با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان تاکید کرده بود.

استولتنبرگ از بیان این که متحدان ناتو سالانه چه تعداد مهمات می توانند در اختیار اوکراین قرار دهند و جنگنده های اف- ۱۶ دقیقا چه زمانی به کی یف تحویل داده می شوند، خودداری کرد.

وی افزود: متحدان ناتو سخت تلاش می کنند هر چه زودتر به خلبانان اوکراینی درباره نحوه استفاده از جنگنده های اف ۱۶ آموزش دهند. اهمیت این جنگنده ها این است که حاوی پیام حمایت بلندمدت و پایدار از اوکراین هستند.

استولتنبرگ اظهار داشت: ما خود را برای جنگی طولانی آماده کرده ایم؛ این آمادگی از این جهت نیست که می‌توانیم به طور دقیق پیش‌بینی کنیم این جنگ چقدر طول خواهد کشید، بلکه به این دلیل است که باید این پیام را ارسال کنیم که (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهوری روسیه نمی تواند از ما انتظار داشته باشد که بی تفاوت باشیم.

دبیر کل ناتو گفت ترجیح می دهد پیشرفت سریع تری در ضد حملات اوکراین حاصل شود و مدعی شد دستاوردهای این کشور در جنوب وشرق «بسیار بزرگ» بوده است.

مقامات اوکراینی گفته اند که نیروهای آنها از خطوط مقدم دفاع روسیه عبور کرده اند اما با خطوط دفاعی بیشتری مواجه اند که مسکو استحکامات و میادین مین خود را در آنها تقویت کرده است.

برخی از تحلیلگران نظامی معتقدند کی یف برای حفظ شتاب خود در جنگ با رسیدن هوای سرد و مرطوب، با مشکل مواجه خواهد شد اما استولتنبرگ مدعیست جنگ می تواند در پاییز و زمستان ادامه یابد.

دبیر کل ناتو گفت: کاری که ما باید انجام دهیم ادامه حمایت ها از اوکراینی ها است و سپس تصمیم گیری برعهده آنها است. جنگ فرسایشی به جنگ لجستیگ (پشتیبانی و تدارکات) تبدیل می شود.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
همه این تبلیغات پان چی چی... از قرن بیستم و در روسیه شروع شد. روسیه انزمان در کنار انگلیس ابر قدرت بود ولی خیلی از انگلیس عقب افتاده بود و دیگر اهرم تزار و کلیسای ارتدوکس کار نمی کرد. روسها بدنبال اهرمی بودند که بتوانند تحت لوای ان توسعه طلبی نهادینه شده هارتلند روسیه را حتی در میان کشورهای غیر اسلاو و مسلمان و شرق اسیا تقویت کنند و از انگلیس جلو بزنند. همین شد که مرام و مسلک مارکس و لنین را پیراهن عثمان کردند و تحت عنوان جهانی شدن کمونییزم در واقع به ادامه توسعه طلبی ذاتی روسها ادامه دادند. در مقابل المان و هیتلر هم که دید این اهرم برای روسیه کار کرده اهرم ملی گرایی المانی و اتحاد ملل اریایی در اروپا را کلید زدند تا در پوشش ان بتوانند کل اروپا را به تسخیر المان در بیاورند. ژاپن هم همین راه را رفت و ارتش امپراطوری می خواست هارت لند چین را تحت عنوان اتحاد ملل اسیا در برابر متجاوزان اروپایی تسخیر کند تا ژاپن ریس کل ! شود. در خاورمیانه هم به تاسی از این ایسم ها در ترکیه که دیگر حنای دینی خلفای عثمانی برندگی نداشت ترکهای جوان به رهبری اتاترک جنبش پان ترکیسم را بنیان نهادند تا به تاسی از ان دوباره امپراطوری عثمانی را به شکل دیگری احیا کنند و در اعراب هم پان عربیسم از ناصر شروع شد و با میشل عفلقی سوری و حافظ اسد و صدام و اخیرا داعشیها ادامه یافت. تمام این جنبش های قرن بیستمی کوچکترین ارزشی برای ملتها قایل نیستند و فقط بدنبال استفاده از احساسات جوانان انها برای مقاصد سیاسی و رسیدن به قدرت هستند.چه ملی گرایی اسلاوی پوتین و چه ملی گرایی رجب و پان ترکها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دروغ پراکنی ها و اراجیف گفتن هات تمام شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
استاد اینها فکت های تاریخند تو رشته ابیاری گیاهان دریایی خوندی تقصیر این بنده خدا چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
کانادایی از پان ترکها مینویسی نمیترسی لایک ها کم بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
درود بر شما فرهیخته‌ بزرگوار
به کله جوانانمون‌ هزاران‌ امید است‌ .احسنت‌ گل گفتی!
وقتی کشوری که درساختارسازمان ملل بعدازجنگ جهانی دوم به عنوان یکی از 5 کشوراصلی شورای امنیت جهانی خود دراقدامی که شدیدترین وجه نقض امنیت جهانی بود به کشورهمسایه اش حمله ور وبزرگترین فاجعه اروپای بعدجنگ دوم را رقم بزند نتیجه آن برهم خوردن نظم وامنیت نصفه نیمه جهان در 80 سال اخیر واینکه هرکشوری توانست به همسایه ضعیفترش حمله ورشود میشود که الان نمونه عینی اش را درحمله باکو به کشور مستقل ولی ضعیف وبی پشتوانه ارمنستان میبینیم. منتظر جنگها وتجاوزات وحشیانه دیگر پیامد اقدام هیات حاکمه الیگارش روسیه باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آهان فهمیدم طبق نظرات امثال تو باید مثل انریکا بره اون طرف دنیا بجنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
شما نمی تونی روسها رو محکوم کنی. این کاریه که خود اوکراینی ها انجام نمی دن. نیمی از مردم اوکراین پشت حکومتشون رو خالی کردند و حتی به روسیه پناهنده شده اند. سه میلیون نفر به روسیه رفتند. از باقی مانده ها کسی حاضر به رفتن به جنگ نیست. دلیلش اینه که مردم اوکراین خوب می دونند حکومتشون چجوری 140 هزار زن و کودک روس رو نسل کشی کرده و اونی که باید تقاص پس بده زلنسکیه
محمود
| Canada |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
افرین ارمنی
ارمنستان با پررویی سی سال خاک اذربایجان رو اشغال کرده بود
اون موقع کجا بودی نظر بدی
الان شکستش رو خورده تو دلخوری بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
به روسیه پناهنده شدند را خوب امدی مرد حسابی کشورها مرزهاشون را نمی بستند نصف روسیه فرار می کردند شما در چه دنیای زندگی می کنی مگر در فراخان پوتین صف های 000
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
2301 لابد مردم اوکراین چون پشت حکومتشونو خالی کردند الان بیش از 1/5 ساله دومین ارتش دنیا رو زمینگیرکردند؟؟
کاشکی جنگ تموم بشه ، من واقعا با هیچ جنگی در جهان موافق نیستم و دوست دارم همیشه صلح در جهان حاکم باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
جنگ ها وقتی تموم میشن که امریکا سربازاشو از کل جهان به کشور غصبی خودش برگردونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آفرین به تو ولی مگر این قدرت های استکباری این حرف ها را می فهمند، خوراک قدرت های استکباری جنگ و درگیری در سایر کشورها و ناامنی دنیا است تا از این ناامنی ها به نفع منافع سیاسی - اقتصادی خود ماهی صید کنند ولی نمی دانند اگر این ناامنی ها گسترش یابد آن گاه قانون جنگل بر دنیا حاکم خواهد شد و نتیجه قانون جنگل، جنگ جهانی و این بار با چاشنی اتمی خواهد بود که اگر چنین شود خودشان هم در امان نخواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
استاد از معادلات جهانی هیچ نمی دانی همین اواخر که طرح جمع شدن پایگاه های امریکای شد کره و ژاپن تهیدید کردند که اگر امریکا نیرو هایش را از کره و ژاپن بیرون ببرد ما به سرعت بمب اتم خواهیم ساخت این حرف رییس جمهور کره است یک سرچی بکن کینه بی دلیل از امریکا شما را به بدبختی کشانده بی دلیل قرار بود امریکا حریف تمرینی باشد ولی دشمن شد با تکرار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
۰۶:۰۷
دکتر اون 2 تا کشور خیلی کوچولو هستن و به واسطه انریکا جونت دشمنان خیلی بزرگی پیدا کردن که از اونا وحشت دارند
البته فقط دولت یکیشون این حرفو زده اونم نه به طور مستقیم و این جفنگیات رو مردم قبول ندارن چون مردم دنبال صلح و آرامشن و مثل دولت های اون 2 کشور نیستن
تمام علاقه شما نسبت به انریکا همون ترسیه که ممکنه یک روز بیان سرتونو زیر آب کنن چون امریکا هیچوقت به همپیمانان خودش هم رحم نکرده نمونش همین اوکراین که تا آخرین سربازانش قراره بجنگه تا همه منقرض بشن
ولی ایران قدرتمندو کسی نمیتونه تهدید کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اره ژاپن و کره خیلی کوچکند ایران بزرگه ففط ژاپ 400 تریلیون دولار پول مازاد داره که بلای جانش شده استا د بعلاوه کمی بی ادبیت را کاهش بده ضرر نمی کنی
من امیدوارم این استخوان لای زخم یعنی جنگ روسیه با ناتو فرسایشی ادامه داشته باشد.
ناتو از روسیه فارغ شود فشار را بر ایران به شکل های مختلف بیشتر خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بنظر میاد سربازای اوکراین دارن تموم میشن و این باعث میشه جنگ زود تموم بشه و امتیازات ایران کم بشه
منتظر چرندیات برگ چنار هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
زلنسکی گفت: «ما در خط پایان هستیم و من از آن مطمئن هستم.»
پس زودتر بمیر مردم اوکراین راحت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بعضی روزا سرش یه جاهایی شلوغه
شایدم مامانش با دمپایی بالا سرش رفته
فرمول ترامپ که مشخصه اوکراین بخشی از خاکشو به روسیه میده , فقط فرمولش وقتی خودش بیاد قابل اجراس چون با ندادن اسلحه به اوکراین مجبورش میکنه این کار رو انجام بده چاره ای هم جز این نیست حالا هر چی زودتر اوکراین بپذیره خسارت کمتر میشه حتی اردوغان هم دیروز گفت روسیه کریمه رو تخلیه نمیکنه خیلی ساده لوحانش که پوتین با اون همه بمب اتم اونجا رو تخلیه کنه اگر امکانپذیر بود فنلاند و آلمان و ژاپن و سایرین هم خاکشونو از روسیه پس میگرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
شاید ان لحظه تاریخی رسیده که برای اولین بار روسیه به جای حمله کنه و نتونه زمین بگیره خدا کنه این تکرار در اوکراین بریده بشه
طبق نظرات مدافع آذربایجان پس روسیه هم حق داره همه خاک شوروی رو پس بگیره
آزادی خواهان دنیا تا اخرین قطره خونشان برای بیرون راندن روسیه از اوکراین با پوتین و هم پیاله هایش خواهند جنگید . ای پوتین آدمکش منتظر اینده باش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اونوقت کجا لین آزادیخواه ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
شما آزادی رو با فحشا اشتباه گرفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
۰۰:۳۸
توی حیاط نشستن فعلا دارن رانی مینوشند
زلنسکی دلقک یهودی از ترس به غلط کردم افتاده و التماس ترامپ میکنه که شاید رئیس جمهور نشی پس تورو خدا طرح صلحت رو همین الان بده منو نجات بده از دست پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
زلنسکی می خواهد در انتخابات آتی امریکا افکار عمومی آن کشور را با جنگ علیه روسیه آماده کند و به رای دهندگان تکلیف رییس جمهور را در خصوص اوکراین به نظر عمومی واگذار کند
برگ چنار با برگ نخل مبادله شد. چه می کند این دلاری که عصرش تمام شده! از پوتینی و غیر پوتینی براش اهل مذاکره و مبادله وتفاهم وشهد و... می شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
داره نفس‌های آخرش را می‌کشه! زنده‌باد دنیای بدون استکبار و زنده‌باد دنیای آزاد واقعی.
طرح صلح ترامپی : رفیق زلنسکی تمام خاک اوکراین رو بده به رفیق پوتین تا صلح بشه .
در نبود پوتین روسیه امن وجهان امنی را می‌شود احساس کرد چون پوتین مامور است روسیه را از درون تهی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درباره بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما دو کلمه تحقیق کن
بعد می‌فهمی نابودی کدوم کشور بهتر هستش

هرچند این فقط یک جنایت 10 ثانیه ای آمریکاست
محض اطلاع
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
عجب کشفی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
کرم زیر سر آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
دنیا اول با نبود آمریکا محل بهتری خواهد شد. کشوری که همه چیز را برای خودش میخواد و بس. من در تعجبم چطور یک انسان آزادیخواه میتونه از آمریکا و انگلس حمایت کنه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اگر اندکی فقط اندکی دانش داشتی می دانستی که امریکا دو کار خوب کرده شکست ژاپن و خراب کردن صربستان فقط تکرار اخبار تلویزیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ناشناس ۲۳:۵۳
راجب اشغال چندباره ایران توسط روس های عزیزت و تجزیه ایران و جدا کردن سرزمین های شمالی از ایران هم یه تحقیقی بکن ... ناکازاکی و ژاپن پیشکش !!!!!! روسیه جنایتکارترین کشور در طول تاریخ علیه ایران و بقیه همسایه هاش بوده
ترامپ هیچ طرحی نداره ، اینو فقط بخاطر انتخابات میگه!! ترامپ ام بیاد رویه همینه...بایدم باشه ، در این جنگ یا روسیه باید به اشغال اوکراین پایان بده ، یا جنگ کنند و برنده بالاخره مشخص شه !!! مذاکره با روسیه نتیجه ای نداره ، چون جنگی که راه انداخته بی دلیل و برای کشور گشایی بوده !!!
به نظرم دو سال باید جنگ ادامه داشته باشه ، نیروی زمینی روسیه تقریباً نابود شده ، هواییش ام زیاد وضعیت جالبی ندارد ، دریاییش ام نابود شه!! ناتو میتونه بدون خسارت وارد جنگ شه.....دو سال دیگه هیچی نمی‌مونه از هر دو طرف!
دبیر کل ناتو می گوید؛ " اوکراین نیاز فوری به توانمندی های دفاع هوایی دارد" و وزیر دفاع انگلیس از تعهد لندن برای ارسال ده ها هزار خمپاره انداز دیگر به اوکراین تا پایان سال جاری میلادی خبر می دهد و این ها یعنی این که آمریکا و انگلیس همچنان می خواهند با ارسال تجهیزات نظامی شان به اوکراین بر آتش جنگ افروزی بدمند در حالی که آیا نمی دانند که ارسال این تجهیزات نظامی فقط و فقط مذاکرات صلح را به عقب می اندازد و هر چه این مناقشه طولانی تر شود مذاکرات صلح پیچیده تر خواهد شد؟
بعید است که سردمداران کاخ سفید و باکینگهام به این قضایا آگاه نباشند ولی خودشان به عمد با ارسال تجهیزات نظامی گسترده مانع در روند مذاکرات صلح ایجاد کرده اند که با جنگی فرسایشی قدرت نظامی - اقتصادی روس را مهار کنند تاوانش را هم که مردم اوکراین با کشته شدن، آوارگی و ویرانی کشورشان دارند می پردازند، اوکراین هم که کشوری اروپایی نیست که دلشان به حال مردم اوکراین بسوزد، اوکراین تنها پلی بین آنها و روسیه است که حتی اگر ویران شود برای آمریکا و تروئیکای اروپایی بهتر خواهد بود زیرا این ویرانی اسباب کدورت بین دو ملت اوکراین - روسیه خواهد شد و وقتی بخواهند این پل را تعمیر کنند بهتر می توانند آمریکایی - اروپایی به تعمیرش می پردازند ولی ملت اوکراین باید آگاه باشند که آمریکا و تروئیکای اروپایی با اقدامات تحریک آمیزشان خاک اوکراین را محل نبرد روسیه - ناتو کردند و این کشور را به معنای واقعی کلمه " نابود" کردند و فردای آینده هم به دلیل نیازی که به نفت و گاز روسیه و سوخت هسته ای روسیه (روس اتم) برای تامین انرژی مورد نیاز برق هسته ای شان دارند با روسیه کنار می آیند و چه بسا همین آمریکا و انگلیسی که این روزها با ارسال تسلیحات نظامی گسترده از قبیل بمب های خوشه ای ممنوعه ( توسط آمریکا) و گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده ( توسط انگلیس) که تا سال ها بعد از جنگ ممکن است انسان های زیادی را به گام مرگ بکشاند (بمب های خوشه ای عمل نکرده) و خاک اوکراین را غیر قابل استفاده کند ( گلوله های اورانیومی)، خودشان پیشدستی کرده و مقامات اوکراین را مجبور کنند که کریمه را به دولت روسیه واگذار کنند و جنگ را خاتمه دهند و بعد برای عوام فریبی دنیا می گویند که ما برای جلوگیری از گسترده شدن جنگ و احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی مجبور به گرفتن چنین تصمیمی شدیم و آن گاه زلنسکی می ماند و یک کشور ویران شده و آن گاه بهتر درک خواهد کرد که اعتماد بیش از اندازه به آمریکا و تروئیکای همدستش و خیال واهی پیوستن اوکراین به ناتو به مثابه تکیه به دیواری شکسته بود که بر روی سر مردم کشورش آوار شد و این گونه اوکراین ویران گشت.
زلنسکی وقتی از نتانیاهو کمک بخواهد و از ترامپ طرح صلح بخواهد معلوم می شود هیچ از سیاست نمی داند مگر عنوان نداشته اید که رژیم اسرائیل در این دو سال جنگ اوکراین - روسیه نه تنها معاملات خود با مسکو را کاهش نداده بلکه معاملات تجاری خود را افزایش داده بعد چطور می خواهد به اوکراین کمک کند؟ در ثانی نتانیاهوی تندرو که قانون قضایی اش را ترور می کند و ترامپ تاجر که در دوران ریاست جمهوری اش کلی بحران ایجاد کرد و در اواخر ریاست جمهوری اش طرفدارانش را تحریک کرد و مجلس آمریکا را به تصرف خود در آوردند آیا می توانند بین کشورها صلح ایجاد کنند؟؟؟ !!!!
نتانیاهو و ترامپ فقط بلدند جنگ و درگیری ایجاد کنند و با صلح بیگانه اند.
ترامپ گفته که اوکراین می توانسته معامله ای انجام دهد تا قلمروی روسیه کوچک تر شود زلنسکی هم کلی ذوق زده شده و افتاده دنبال طرح معامله ای ترامپ، آقای زلنسکی سردمداران کاخ سفید با همین حرف ها شما را خام کردند تا این گونه کشورتان ویران شد، ناتوی تحت رهبری شان جرات درگیری مستقیم با روسیه را ندارد آن گاه ترامپ می خواهد با معامله کشور روسیه را کوچک تر کند؟ هر گاه ناتو اوکراین را به عضویت دائم خودش در آورد به حرافی های دیگرشان هم اعتماد کنید، آمریکا حرف های قشنگ زیاد می زند تا سرپوشی باشد بر سیاست های غلطش که نتیجه ای جزء جنگ و درگیری در بین دیگر کشورها (چه مستقیم و چه غیر مستقیم) نداشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
شاید دلقک را مجنونی مهار کند
برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی ناتو برای جنگ با روسیه!!!!!!!!!!!
ناتو در این دو سال جنگ اوکراین - روسیه حتی جرات نگاه چپ کردن به روسیه را نداشته بعد می خواهد با روسیه بجنگد اگر از یک عضو ناتو یک تیر به طرف روسیه پرتاب شد آن گاه این طور تیتر بزنید. این ها فقط بلدند تجهیزات نظامی شان را در اختیار سربازان اوکراین قرار دهند و آن ها را به آن دنیا بفرستند و وقتی کل ارتش اوکراین را به فنا دادند جنگ هم پایان می یابد و اوکراین می ماند با کلی شهر ویران و گورستانی از نظامیان و غیر نظامیان گمنام.
لعنت بر پوتین جنایتکار و خونریز
ناتو سرانجام روسیه را تجزیه و به چند کشور تقسیم خواهد کرد.
تنها راه واسه پایان جنگ، همون راههایی ست که روسیه واسه جنگ هتی با ایران به کار برد ... سرزمین اشغال شده ، ضمیمه خاک روسیه شود !!!!! ایران رو هم همین بلا رو سرش آورد و شمال ایران را به خاک خود ضمیمه کرد ... الان هم روس گداها و شرق پرست ها با افتخار از روس دفاع می کنن ??
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
هم روس خوشحال میشه هم ایران روس که زمین گرفته ایران هم که از لیست شکست های پی در پی از روس از لیست یک نفر خارج میشه و به اون لیست اوکراین هم اضافه میشه
لعنت بر هرچه جنگ است و جنگ طلب که در آن افراد فقیر و بدبخت از بین می روند به قول امام خمینی (ره) امیدوارم بشر به رشدی برسد که مسلسلها را به قلم تبدیل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
خواهشنا نه دیگه خواهشنا
شرقگداها که جنایات آمریکا رو می گن که تو کودتا ۲۸ مرداد و حمایت از پهلوی ها نقش داشته (البته این انقلاب به خواست آمریکا رخ داده) ...

حالا روس گداهای عزیز و شرق پریت های مهربون بگن که روس ها، چندبار ایران رو اشغال کردن و خاک ایران رو ضمیمه کشور شون کردن ؟؟؟ مگه آذربایجان و بقیه کشورهای قفقاز رو روسیه عزیزتون از ایران جدا نکرده؟؟؟ مگه همین روسیه نبود که حرم امام رضا رو بمباران کرد؟؟؟؟؟

شرق پرست های عزیز، چرا این قدر وطن فروش و بی وجدان هستین که به روی خودتون نمیارین که روس کمونیست این بلاها رو سر ایران آورده ؟؟؟؟؟

جنایات روسیه در طول تاریخ در حق ایران بیشتر از جنایات آمریکا نبوده ؟.؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
روسیه تزاری بوده .افغانستان و بحرین توسط انگلیس پدر خوانده آمریکا از ایران جدا شدند که همان حکومت کماکان ادامه دارد و مشغول تفرقه اندازی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست