بازدید 5808
۳

بازتاب سخنرانی رئیسی در سازمان ملل در رسانه‌های عربی

سخنان سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران که سه شنبه شب در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی زبان داشت.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 20 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه المیادین لبنان اقدام رئیس جمهوری کشورمان در بالا بردن نسخه‌ای ای قرآن کریم را برجسته کرد و گزارش داد که رئیس جمهوری ایران "با بالا بردن نسخه‌ای از قرآن از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اهانت‌ها علیه قرآن شریف را محکوم کرد. "

این شبکه خبری به نقل از رییس جمهوری افزود: اسلام ستیزی و تبعیضات فرهنگی در جوامع غربی از جمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب، شایسته پیشرفت های انسان معاصر نیست.

وی افزود که احترام به ادیان باید در صدر اولویت‌های سازمان ملل متحد قرار گیرد.

رئیسی اضافه کرد:باید از هسته جامعه که مبتنی بر ازدواج میان زن و مرد هست، دفاع کرد.

المیادین به نقل از رئیس جمهوری ایران گزارش داد: سلطه غربی با واقعیت جهان معاصر سازگاری ندارد و لیبرالیسم تلاش کرد که ارزش‌های آمریکا را جهانی کند، دیگر کهنه شده است.

این شبکه افزود: رئیس جمهوری ایران خواستار تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان شد و گفت که برخی از کشورهای در تلاش برای فتنه انگیزی در مناطق مختلف دنیا هستند.

المیادین به نقل از رئیسی گزارش داد: سیاست ایران بر اساس حسن همجواری استوار است و ثبات منطقه در راستای منافع همه کشورهای آن خواهد بود.

رئیس جمهوری ایران حضور بیگانه در منطقه را اصل مشکل و امنیت همسایگان را بخشی از امنیت ایران دانست.

المیادین همچنین به نقل از رئیس جمهوری ایران گزارش داد که وی گفت که ایران از هیچ جنگی چه در اروپا و چه در جای دیگر حمایت نمی کند.

این شبکه اعلام کرد که رئیسی آمریکا را ناقض برجام دانست و گفت که واشنگتن باید اذعان کند که به دنبال برجام است یا خیر.

براساس گزارش این شبکه لبنانی، رئیس جمهوری ایران گفت: امنیت منطقه ما مدیون‌ سردار سلیمانی است، زیرا اگر وی نبود خیلی مناطق در آتش داعش می سوخت. ترور سردار قاسم سلیمانی جایزه به داعش بود.

المیادین همچنین گزارش داد که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در عقیده ایران ندارد، اما در عین حال ایران هرگز از حق خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این شبکه به نقل از رئیسی گزارش داد: رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود گفت که تحریم‌های آمریکا هیچ نتیجه‌ای نداشته و واشنگتن باید این تحریم‌ها را متوقف کند.

الجزیره

تارنمای شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر نیز سخنان رییس جمهوری ایران در مورد کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و به نقل از رئیسی گزارش داد: از هر دستی که به سوی ما دراز شود، با صداقت استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ایمان و باور راسخ داریم که همسایه مستقل و قوی فرصتی برای کل منطقه خواهد بود، در عین حال هرگونه حضور بیگانه در منطقه از قفقاز گرفته تا خلیج [فارس] خود ریشه مشکل است.

الجزیره اضافه کرد: رئیس جمهوری ایران گفت که دست ما به سوی تمام کشورهای همسایه برای گشایش افق‌های جدیدی از امید و موفقیت برای کل منطقه دراز است.

الجزیره اعلام کرد که رئیس جمهوری ایران رژیم اشغالگر در قدس را منشأ تروریسم کلیدی دانست و گفت که باید یک دولت فلسطینی قانونی به مرکزیت قدس شریف تشکیل شود.

از دیگر بخش‌هایی که در سخنان رئیس جمهوری مورد توجه الجزیره قرار گرفته این بخش بود که "سلاح هسته‌ای در عقیده جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد".

الجزیره به نقل از رئیس جمهوری ایران افزود: تهران از هرگونه ابتکار عملی که به توقف اقدامات خصمانه و جنگ در اوکراین منجر شود، حمایت می‌کند.

این شبکه خبری در پایان آورد که رئیسی گفت: ایران به برجام پایبند بود و آمریکا باید تمایل خود را برای حل این مسأله نشان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
المیادین که مال خوذمونه الجزیره هم که چیز زیادی نگفته
آره هیچ نتیجه ای تحریم جز فقر و بیماری و عقب ماندگی و فساد و گرونی و…. نداشته راست میگه اینها که چیزی نیست!!!!
تکرار حماسه صندلی های خالی و توهم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست